Servicetekniker syd/midtjylland efter tilbagebrand

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
hsbjerg
Stoker I
Stoker I
Mit fyr: Baxi Multiheat 1.5
Areal: 165
Brændsel: Træpiller sjs premium
Fremviser gerne i postnummer: 7323
Årligt forbrug: 7-8
Har takket: 3 gange

Servicetekniker syd/midtjylland efter tilbagebrand

Indlæg af hsbjerg »

Har et baxi multi 1,5 med iltstyring fra ca. 2004, som har lavet tilbagebrand. Startede med at melde A1 fejl, hvor der kom træpiller ind i fyret der virkede lidt fugtige. jeg fik det renset igennem som jeg plejer og startet op igen, hvor der efterfølgende ikke kom nogen fejl men der kom heller ingen varme ind mod huset. Efter natten hvor fyret havde kørt uden fejl, er der lavet tilbagebrand mod magasin. Da jeg åbner lågen til magasin render der vand ned og der er tydelig fugt og varme.
Brandsikring er ikke udløst og der er så meget varme og gløder i den nederste del af magasin at jeg er nødt til at smide en vandslange i. Efterfølgende har jeg fået tømt det hele ud i både kammer og magasin. Sneglen kan fint køre rundt og fyret virker til at være funktionsdygtig, men tør ikke tænde op for det igen af frygt for at brænde det hele ned.
Har ikke selv så meget forstand og gå på mod til at begynde og kigge på det, så spørgsmålet herfra er om der er nogen der kender eller har erfaring med servicetekniker i området omkring 7323 Give, eller nogen der kører ud som har erfaring med ældre baxi pillefyr?

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
18
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 103 gange
Blevet takket: 283 gange
Kontakt:

Re: Servicetekniker syd/midtjylland efter tilbagebrand

Indlæg af thy »

hsbjerg skrev: 06 jul 2024 19:54 Har et baxi multi 1,5 med iltstyring fra ca. 2004, som har lavet tilbagebrand. Startede med at melde A1 fejl, hvor der kom træpiller ind i fyret der virkede lidt fugtige. jeg fik det renset igennem som jeg plejer og startet op igen, hvor der efterfølgende ikke kom nogen fejl men der kom heller ingen varme ind mod huset. Efter natten hvor fyret havde kørt uden fejl, er der lavet tilbagebrand mod magasin. Da jeg åbner lågen til magasin render der vand ned og der er tydelig fugt og varme.
Brandsikring er ikke udløst og der er så meget varme og gløder i den nederste del af magasin at jeg er nødt til at smide en vandslange i. Efterfølgende har jeg fået tømt det hele ud i både kammer og magasin. Sneglen kan fint køre rundt og fyret virker til at være funktionsdygtig, men tør ikke tænde op for det igen af frygt for at brænde det hele ned.
Har ikke selv så meget forstand og gå på mod til at begynde og kigge på det, så spørgsmålet herfra er om der er nogen der kender eller har erfaring med servicetekniker i området omkring 7323 Give, eller nogen der kører ud som har erfaring med ældre baxi pillefyr?
Havde du unbrakosbolten ude så luftkassen blev tømt for vand?

Ellers kan bålet ikke brænde rigtigt
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
hsbjerg
Stoker I
Stoker I

Indlæg af hsbjerg »

Har lige haft skruet ud og der var vand der er tømt ud. Har tømt fyret fuldstændig og renset, samt lige givet pakning i lågen til magasin en rens. Kan se den er en lille smule slidt, men vil dog tro den stadig slutter tæt.
Har også kontrolleret rør fra fyret mod skorsten, for at sikre der ikke var noget der var stoppet til.

Har efter første tilbagebrand ændret indstillinger så de afspejler dem der var i denne post på forum viewtopic.php?f=22&t=2071
Vedhæftede filer
Magasin_2.jpg
Magasin_1.jpg
Front.jpg
Brugeravatar
john m
Stoker XIV
Stoker XIV
17
Mit fyr: 16 kw blackstar
Areal: 170m2+55m2 værksted
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 4 -35 kg
Årligt forbrug: ca 6000
Geografisk sted: ejstrupholm
Har takket: 37 gange
Blevet takket: 29 gange

Indlæg af john m »

Nh bioservice er ikke så langt fra dig.
Mvh John
"rigtige mænd kører V8"
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
18
Kontakt:

Indlæg af thy »

hsbjerg skrev: 07 jul 2024 09:50 Har lige haft skruet ud og der var vand der er tømt ud. Har tømt fyret fuldstændig og renset, samt lige givet pakning i lågen til magasin en rens. Kan se den er en lille smule slidt, men vil dog tro den stadig slutter tæt.
Har også kontrolleret rør fra fyret mod skorsten, for at sikre der ikke var noget der var stoppet til.

Har efter første tilbagebrand ændret indstillinger så de afspejler dem der var i denne post på forum viewtopic.php?f=22&t=2071
Ja de indstillinger passer bedre til sommer kørsel :great: :great:
Flemming Illum Nielsen

hsbjerg
Stoker I
Stoker I

Indlæg af hsbjerg »

thy skrev: 07 jul 2024 23:15 Ja de indstillinger passer bedre til sommer kørsel :great: :great:
Hvis jeg læser indlægget rigtig, kan det så passe at det eneste man stort set ændrer på fra vinter til sommer er hastigheden på sneglen ved lav?
Men selv hvis jeg ikke havde ændret, burde det vel ikke kunne give tilbagebrand, men tværtimod burde den vel fylde kammeret med højere hastighed på sneglen i både H og L?
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
18
Kontakt:

Indlæg af thy »

hsbjerg skrev: 08 jul 2024 16:13 Hvis jeg læser indlægget rigtig, kan det så passe at det eneste man stort set ændrer på fra vinter til sommer er hastigheden på sneglen ved lav?
Men selv hvis jeg ikke havde ændret, burde det vel ikke kunne give tilbagebrand, men tværtimod burde den vel fylde kammeret med højere hastighed på sneglen i både H og L?
Det er hvor længe sneglen kører så effekten bliver lavere

Hvis den er godt tæt kan den den komme helt bed på 0,3 i lav snegle tid
Flemming Illum Nielsen

Besvar