Ja, hvad gør man ikke for at være i kridthuset.
Vi har bestået ægteskabtesten, da vi kan samle et noget avanceret Ikea klædeskab, uden nævneværdige knaster.
Jeg får en ret god følelse, når jeg har kodet noget, der bare spiller. Modsat, når jeg bøvler med især logiske fejl og compileren "hvæser" ad mig... Men stædighed gør, at jeg kommer tilbage hele tiden med nye ideer, indtil "bæstet" giver sig. Og synderen er jo ret nem at finde i spejlet...
Perl har jeg aldrig rørt ved, men havde en tur med Python og vi var slet ikke kompatible. Billedet, jeg har vedhæftet, hvor hver eneste pixel er "hjemmelavet" og er skrevet i C++, og ca. 5000 linjer og noget mindre programmeringserfaring - kunne i dag nok koge det ned til måske 3000 linjer, men har droppet OOP (objekt orienteret programmering).
ChatGPT bruger jeg til boilerplates/skabeloner, sparer jeg en masse tid på opslag og søgninger. Kode, som ChatGPT fremstiller kan være ligefra fin til det værste makværk, man kan forestille sig. Den smider noget kode fra sig og jeg ændrer koden, så den bliver tilregnelig. AI kommer tit med vilde påstande eller som AI folkene sige: Den hallucinerer, jeg vil sige direkte falsk eller måske endda løgn.
C, som jeg programmerer i nu, bliver bl.a. brugt til at lave Python med, men Python er meget langsommere. En eks. MS system-programmør lavede en "dragrace" mellem godt C++ og Python, hvor Python brugte ca. 15 minutter og C++, kunne have været C, brugte et tiendedel sek.
Da jeg skulle konvertere filformat fra den gamle database til den nye brugte mit C program ca. 0,025 sek. for at cykle igennem 4 filer på omtrent 1,5 mill. tegn og ændre ca. 1500 bytes (æøåÆØÅ) på forskellige positioner i filerne. Kører jeg det igen er det få tusindedele. Her foregår det på virtuel PC, som er langsommere end en i3.
Billedet består af 4 vinduer og det aktive vindue vises titel altid med grøn baggrund. Det øverste vindue, viser aktuel kunde med en evt. aktuel ordre. Vinduet lige under, viser evt. aktuelle ordrer, der ikke er afsluttet. Det nederste vindue viser evt. afsluttede ordrer og evt. billeder. Det vindue var virkelig en gang maraton, da afsluttede ordrer kan fylde mere end vinduet og derfor skal kunne scrolle op og ned. Koden forespørger i filerne om afsluttede ordrer, som selvfølgelig ikke er i sekventiel rækkefølge og bygger et indeks, som bruges til scroll. Det samme gør sig gældende med søgeresultater.