Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Lav returtemperatur - Baxi 1,5

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Lav returtemperatur - Baxi 1,5

Indlæg af thy » 13 mar 2023 13:57

Mingawr skrev:
13 mar 2023 13:56
For at være helt ærlig, så er jeg ikke sikker - vi overtog huset for lige over et års tid siden, og siden da, har varmen mere eller mindre kørt upåklageligt. Der har været nok nye ting at sætte sig ind i, og eftersom der har været varme i huset, så har det ikke været prioriteret så vanvittigt højt. Det er først efter mit sidste indlæg omkr. slagger/sod, at jeg har haft lejlighed til at gennemgå systemet og få en lidt bedre forståelse for det.

Ergo kan det i længere tid sagtens have kørt med en alt for lav returtemperatur, uden jeg ved det med sikkerhed.

Jeg giver det er forsøg med nogle gode dask på ventilhuset.
hvis du opgiver og vil skifte er en kuglehane rigelig fin til opgaven
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Mingawr
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 21 feb 2023 20:13
Mit fyr: Baxi Multiheat 1,5
Areal: 280
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Givet likes: 1 gang

Re: Lav returtemperatur - Baxi 1,5

Indlæg af Mingawr » 14 mar 2023 20:00

Det gik desværre ikke helt efter hensigten - efter et meget let dask står jeg med et lille læk på røret, som har set bedre dage.

Billede

Jeg tænker jeg får vvs'er på til at skifte røret og så sætte en kuglehane eller termostat på - jo mindre jeg skal rode med det, jo bedre - men jeg tænker også en kuglehane klarer det fint med minimale justeringer.

Mingawr
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 21 feb 2023 20:13
Mit fyr: Baxi Multiheat 1,5
Areal: 280
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Givet likes: 1 gang

Re: Lav returtemperatur - Baxi 1,5

Indlæg af Mingawr » 15 mar 2023 22:42

Lille opdatering - VVS'er var forbi i dag og var noget forvirret over det arbejde, som installatøren i sin tid har lavet. Det blev til et nyt rør, ventilhuset blev renset godt ud, og så er der oveni sat en kuglehane på også.

Billede

Nu venter jeg lige på at gulvvarme osv. når at få godt fat, men returtemperatur her til aften lå på 57 grader da jeg checkede tidligere. Fremskridt. Tak for input!


Besvar