Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Brændeovn med gris opsætning hjælp!

Alt om Brændeovne
Morsø, Hwam, Scan, Aduro, Rais, Jøtul, Jydepejsen osv.
Besvar
galva
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 28
Tilmeldt: 06 apr 2016 18:38
Mit fyr: Blackstar 10/16
Areal: 160
Brændsel: Brænde og lidt piller
Dagligt forbrug: 15
Årligt forbrug: 1
Geografisk sted: Nordjylland

Brændeovn med gris opsætning hjælp!

Indlæg af galva » 10 nov 2021 11:05

Håber at der er nogen der vil hjælpe.
Jeg har pt centralvarme I mit hus på 120 kvm2 med energiklasse G. Det består af et scotte/black star pillefyr 10kw med 2 streng system til gulvvarme som er flow ventil styret, nogle få radiator med termostater samt en combi vvb på 60l som er installeret sidst på strengen væk fra fyrrum. Derudover har jeg en alm brændeovn midt i hus.

Nu har jeg indkøbt 1 stk Svendsen 1 brændeovn med 3kw gris/vandtank, 1stk 500 liter akkumuleringstank, 1 stk lukket ekspansion på 50liter - og det vil jeg gerne koble på eksisterende anlæg. Det er planen at mit pillefyr kun skal bruges når jeg skal ud og rejse eller hvis det bliver så koldt at de 2 brændeovne ikke kan følge med (jeg har egen skov).

Jeg har ingen solvarme og derfor er der ingen spiral i akku tank.

Hvad er det mest simple setup for brændeovn med gris og akkumuleringstank? Tænker at lukke til pille kedel med kuglehane i den tid hvor det ikke bliver brugt for ikke at fyre varme op i skorsten. Og når pillefyr kører skal der kunne lukkes til Svendsen 1 brændeovn med kuglehane.

Håber spørgsmålet kan forstås. :)


Lluuccaass
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31 okt 2022 20:14

Re: Brændeovn med gris opsætning hjælp!

Indlæg af Lluuccaass » 31 okt 2022 20:17

Har du fået det til at fungerer? Og kan brændeovnen følge med din buffertank? Mvh Lucas

Besvar