Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Vindstød

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: Vindstød

Indlæg af pelle » 09 mar 2022 02:09

Så, lavede jeg en ny aftale over 4 mdr. med de 5 abbonementer jeg har ved vindstød. Det er det udlejning jeg har. Men, så i dag fik jeg en mail over jeg skulle betale aconto for en for en abbonement mere. Så, viser det sig fanme de, uden mit vidende og accept har kontaktet norlys og flyttet mit abb. over vores private strøm over der. Jeg er så træt af det firma. Jeg kan ikke ringe til dem. Så, i morgen skal jeg have fat i norlys og have dem stoppet med deres forehavende.
Det er for meget altså.
Jeg kom til at kikke på hvad der ellers er af udbydere. Måske dem her. Deres trustpilot ser meget fin ud og dem kan man komme i kontakt med over tlf.
https://nrgi.dk/privat/priser/vores-ela ... 3f51e7a3eb
Jo, for jeg skifter væk fra det vindstød så snart jeg kan. Det er virkelig,virkelig en dårlig oplevelse for mig med dem. Og så kan man ikke ringe til dem. Hvor Arrogant.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.


calle

Re: Vindstød

Indlæg af calle » 09 mar 2022 08:48

pelle skrev:
09 mar 2022 02:09
Så, lavede jeg en ny aftale over 4 mdr. med de 5 abbonementer jeg har ved vindstød. Det er det udlejning jeg har. Men, så i dag fik jeg en mail over jeg skulle betale aconto for en for en abbonement mere. Så, viser det sig fanme de, uden mit vidende og accept har kontaktet norlys og flyttet mit abb. over vores private strøm over der. Jeg er så træt af det firma. Jeg kan ikke ringe til dem. Så, i morgen skal jeg have fat i norlys og have dem stoppet med deres forehavende.
Det er for meget altså.
Jeg kom til at kikke på hvad der ellers er af udbydere. Måske dem her. Deres trustpilot ser meget fin ud og dem kan man komme i kontakt med over tlf.
https://nrgi.dk/privat/priser/vores-ela ... 3f51e7a3eb
Jo, for jeg skifter væk fra det vindstød så snart jeg kan. Det er virkelig,virkelig en dårlig oplevelse for mig med dem. Og så kan man ikke ringe til dem. Hvor Arrogant.
Præcis. Hvem tror de, at de er. Er som sagt skiftet til Modstrøm. De har et telefonnr., men tager ikke telefonen pga. travlhed i forbindelse med prisstigningerne :toofunny: Ydermere trak de acontobetaling for februar, selvom jeg først begyndte at modtage strøm pr. 1. marts :toofunny: På opkrævningen varslede de så prisstigning af eltransporten pr. 1. juni med 3,75 kr pr kw :toofunny: Det var da godt, at jeg kom over til dem :shock:

En flok bondefangere hele banden. Det er lige hvad de er Drogar-Dolar(LBG).gif

hoffer
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 18 maj 2015 20:48

Re: Vindstød

Indlæg af hoffer » 26 mar 2022 11:24

svanggaard skrev:
21 dec 2021 16:42
Velkommen til moderne kundeservice :(

Du har fundet et sort hul du kan sende en masse timer i.

Jeg skal forsøge at hjælpe dig. På https://www.nordpoolgroup.com/Market-da ... view=table kan du se gennemsnitsprisen / md opgjort d. 21 (i hver måned). Husk at skifte fra EUR til DKK. Så får du noget der ligner det her:
npMonthly.png

Her kan du f.eks. se, at gennemsnitsprisen for rå el i zone DK1 (Vest for storebælt) var 1054,57 kr / MWh i perioden 21. Oktober - 21. November.

Dernæst er det frem med lommeregneren.

Du skal betale (for hver kWh):
Rå elpris (som aflæst ved nordpool ovenfor)
+Vindstøds pristillæg (deres dækningsbidrag).
+Energinet systemtarif
+Energinet nettarif
+Dit netselskab's transport
+90 øre i elafgift
----------------------
+ faste abonnementer
+ moms (af det hele)
----------------------
Din elpris inkl. moms
=============
PheeeeW - der er ingenting der er enkelt.

Jeg har tidligere lavet et hurtigt regneark med det formål at finde besparelse/kWh ifbm. optimering af elforbrug. Det finder du her (men læs lige forbehold længere nede):
elpris beregner.xls
Regnearket viser, at hvis den rå el pris er 55øre/kWh, vil hver kWh ende med at koste 2,09 kr - hvis man bor i Nord Energi Net's område.
Jeg har netop tjekket prisen i morgen. Den havner på ca. 300øre/kWh. Dvs. at hver kWh kommer til at koste ca. 5,15 kr - hvis man bor i Nord Energi Net's område.

Ned med bukserne og vend R%#% til - AV!
  • Feltet kr/MWh udfyldes med værdi fra Nord Pool.
  • Feltet "Norlys Mark-up kr/kWh" er Norlys's pristillæg (3øre). Vindstød har et andet pristillæg - muligvis 0,00kr?
  • Feltet "Netselskab transport" er i mit tilfælde 8,5øre/kWh (jeg er bosat i "nord energi net's" område). Dit netselskab har sikkert andre priser og måske højere betaling 17.00-20.00 i vinterhalvåret.
Regnearket tager ikke hensyn til faste abonnementer. Din elhandler har måske en go' deal, men netselskabet vil helt sikkert forlange et beløb - bl.a. til dækning af målerleje.
hej Svangaard , super Regneark du har lavet, dog har jeg lige et par spørgsmål da jeg ikke er superbruger i Xl. jeg har flere afgifter end dem du har i dit abonnement. Har kontaktet vindstød for at få forklaret de forskellige priser og det eneste jeg får svar på er at det kan jeg selv se på min faktura.

så håber lidt på din hjælp :? :wink:

jeg har disse afgifter.

Balancetarif for forbrug af 0,0023kr./kWh
Transmissions Nettarif af 0,0490 kr./kWh
Systemtarif af 0,0610 kr./kWh
PSO-tarif af 0,0000 kr./kWh
Elafgift af 0,9030 kr./kWh
Nettarif C time 0,3040 kr./kWh

Men du har kun disse her ?

Netselskab Transport
Energinet nettarif
Energinet systemtarif
El afgift

et andet spørgsmål - vi kan ikke se det beløb fra 21 okt- 21nov på 1054,57 kr./kWh og hvordan du er kommet til at den rå el er 55 øre/kWh - bare så jeg ved hvordan de tal skal tastes ind i regnearket

kunne du lokkes til at hjælpe mig her med dem her :) :) du kan evt sende på en pb på hoffer-er@cool.dk (hvis man må det herinde ) det er måske nemmere - på forhånd mange tak .

Vh Preben

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Vindstød

Indlæg af svanggaard » 27 mar 2022 18:08

hoffer skrev:
26 mar 2022 11:24
Balancetarif for forbrug af 0,0023kr./kWh
Balancetarif er nyt på elregningen. Det er en tarif som opkræves af energinet. Den har tidligere været en del af de øvrige energinettariffer, men er nu udspecificeret særskilt.

Transmissions Nettarif af 0,0490 kr./kWh
Systemtarif af 0,0610 kr./kWh
"Transmissions Nettarif" og "Systemtarif" er begge energinet-poster (som er med på regnearket).

PSO-tarif af 0,0000 kr./kWh
PSO-tarif har jeg udeladt da den er 0 (nul).


Elafgift af 0,9030 kr./kWh
Elafgift er statens afgift

Nettarif C time 0,3040 kr./kWh
Det er det jeg kalder "Netselskab Transport".

et andet spørgsmål - vi kan ikke se det beløb fra 21 okt- 21nov på 1054,57 kr./kWh og hvordan du er kommet til at den rå el er 55 øre/kWh - bare så jeg ved hvordan de tal skal tastes ind i regnearket


Tallet 1054,57 er en gennemsnitspris for den rå el i perioden. Gennemsnitsprisen tager ikke højde for hvordan dit personlige elforbrug er fordelt hen over døgnet. Din pris bliver højere hvis du bruger meget strøm i spidslast-timer eller når strømmen i øvrigt er dyr. Hvis du i stedet bruger strøm i lavlastperioder bliver din endelige regning lavere.

Den rå elpris finder du på nord pool: Se her: https://vimeo.com/692805319/5319d943db Prisen på nord pool er opgivet i kroner pr Mega Watt Timer (MWh). Der skal divideres med 1000 for at få prisen i kroner pr Kilo Watt Timer KWh

hoffer
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 18 maj 2015 20:48

Re: Vindstød

Indlæg af hoffer » 08 apr 2022 17:41

svanggaard skrev:
27 mar 2022 18:08
hej Svanggaard , takker for svar men håber det er ok lige at prøve igen - jeg skrev forkert ved spørgsmålet om hvordan du kom frem til den rå el på 55øre/kwh - jeg mente de 550kr som står først i dit regneark hvor der står el pris , hvad er det for et beløb ?

min kone har levet et regneark og lagt alle tillæg og afgifter og moms ind så det skulle være lige til at regne ud efter dit regneark - det sidste vi lige mangler for at få det til at spille er at vi er i tvivl om hvordan vi omdanner den rå el og lægger den ind i regnearket så hvis vi gør sådan her.

hvis vi går ud fra den rå el pris der var på nordpool Dk2 den 05.04.22 kl 00.00 - 01.00 129,72 og div med 1000 så skulle 1 kWh være 1.297,20 uden tillæg og afgifter og moms (håber det er rigtigt ) hvor lægger jeg så det beløb ind i regnearket.

vi har lagt alle de tillæg og afgifter ind som du har beskrevet i din besvarelse til mig.

håber det giver mening :? beklager men er sku ikke for skarp når det kommer til sådan noget her.

jeg skal bruge det til den el jeg bruger på min ny købte Hybridbil så jeg kan regne ud hvad jeg betale hver gang jeg lader min bil op efter el refusion .

så er mega glad for din hjælp

vh Preben Hoffmann


svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Vindstød

Indlæg af svanggaard » 08 apr 2022 23:07

hoffer skrev:
08 apr 2022 17:41
hej Svanggaard , takker for svar men håber det er ok lige at prøve igen - jeg skrev forkert ved spørgsmålet om hvordan du kom frem til den rå el på 55øre/kwh - jeg mente de 550kr som står først i dit regneark hvor der står el pris , hvad er det for et beløb ?
De 550 kr er taget direkte fra nord pool. Nordpool opgiver prisen i kr/MWh (kroner pr Mega Watt Time). En MegaWatt er 1.000.000 Watt. Dvs 550kr / Megawatt time svarer til 55 øre pr KiloWattTime (kWh).

129,72kr div med 1000 er 0,12972 kr (eller 129,72 øre pr kWh).... Dvs. hvis prisen er 129,72 / MegaWatt time på nord pool er prisen = 129 øre / kWh + transport, energinet, elafgift og moms af det hele.

Brugeravatar
Dinsol
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 222
Tilmeldt: 06 maj 2012 12:27
Mit fyr: Multistoker 20 kw / solceller 7050 kwp
Areal: 200
Brændsel: savsmuld / korn / flis
Fremviser gerne i postnummer: 5580
Geografisk sted: Vestfyn
Givet likes: 17 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:

Re: Vindstød

Indlæg af Dinsol » 09 apr 2022 07:23

hoffer skrev:
08 apr 2022 17:41
hej Svanggaard , takker for svar men håber det er ok lige at prøve igen - jeg skrev forkert ved spørgsmålet om hvordan du kom frem til den rå el på 55øre/kwh - jeg mente de 550kr som står først i dit regneark hvor der står el pris , hvad er det for et beløb ?

min kone har levet et regneark og lagt alle tillæg og afgifter og moms ind så det skulle være lige til at regne ud efter dit regneark - det sidste vi lige mangler for at få det til at spille er at vi er i tvivl om hvordan vi omdanner den rå el og lægger den ind i regnearket så hvis vi gør sådan her.

hvis vi går ud fra den rå el pris der var på nordpool Dk2 den 05.04.22 kl 00.00 - 01.00 129,72 og div med 1000 så skulle 1 kWh være 1.297,20 uden tillæg og afgifter og moms (håber det er rigtigt ) hvor lægger jeg så det beløb ind i regnearket.

vi har lagt alle de tillæg og afgifter ind som du har beskrevet i din besvarelse til mig.

håber det giver mening :? beklager men er sku ikke for skarp når det kommer til sådan noget her.

jeg skal bruge det til den el jeg bruger på min ny købte Hybridbil så jeg kan regne ud hvad jeg betale hver gang jeg lader min bil op efter el refusion .

så er mega glad for din hjælp

vh Preben Hoffmann
Her i huset gør vi sådan nemt og enkelt aflæs den rå elpris gå til skema og af læs
Vedhæftede filer
0D560FC6-F6F9-4361-BA91-E9C2AD535C53.png
E6224F94-737D-4EF9-A20A-D55AF586E08F.png
1 Tesla 3 /1 nissan leaf el-bil .5 stk panasonic varmepumper
Solcelle Opstart 03-03-2012 7,050 kwp prod.9800 kWh anlæg på Deger Tracker
30 stk Paneler sanyo 30 stk Solar Edge Optimizer boxe.8 kw 3 faset Solar Edge inverter .
+ 7,8 kwh på stativ opstart 15-09-2015 prod.7000 kWh

calle

Re: Vindstød

Indlæg af calle » 19 apr 2022 20:02

Gad vide hvor lang tid der går, før jeg får penge tilbage fra Vindstød i forbindelse med at jeg har skiftet til Modstrøm. Skiftet skete pr 010322.

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: Vindstød

Indlæg af pelle » 21 apr 2022 00:37

calle skrev:
19 apr 2022 20:02
Gad vide hvor lang tid der går, før jeg får penge tilbage fra Vindstød i forbindelse med at jeg har skiftet til Modstrøm. Skiftet skete pr 010322.
Jeg vil tro der går 2 kvartaler. Jeg skrider også derfra 1 juli når bindingsperioden er forbi. Jeg lurer lidt på NRGI. Der er meget fine anmeldelser på trust og der kan man få en app. så man kan følge med på telefonen. :)
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Vindstød

Indlæg af triumph » 21 apr 2022 06:35

pelle skrev:
21 apr 2022 00:37
Jeg vil tro der går 2 kvartaler. Jeg skrider også derfra 1 juli når bindingsperioden er forbi. Jeg lurer lidt på NRGI. Der er meget fine anmeldelser på trust og der kan man få en app. så man kan følge med på telefonen. :)
Der er også nogen der taler pænt om EWII. De har også app


Besvar