Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Baxi Multi heat står fyldt med vand

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
Marianne+
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 06 mar 2022 09:31

Baxi Multi heat står fyldt med vand

Indlæg af Marianne+ » 06 mar 2022 09:45

Hej alle :)
Jeg har en gammel Baxi Muliheat 2,5. Den var pludselig gået ud med alarm A1. Der havde været tilbageløb og piller var fugtige pga. vandet som den havde slukket med.
Jeg fik den renset inde fra forbrændings kammer, og fik sneglen til at køre igen, havde sat sig lidt fast , men begyndte at køre tørre piller igen. Så tænkte alt fint, tændte op igen. Den kom op på 65 grader, men pludselig stod der vand igen, og denne gang i store mængder, som dryppede ned på sneglen. Den har nu stået HELT tømt også i magasinet og sneglen renset, men over natten er fyret fyldt med vand inde i magasin og brændselsrum. Hvad stiller jeg op?
Kan i hjælpe vil jeg være meget taknemmelig, for huset er helt koldt, og vi er helt lost.

Vh Marianne


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Baxi Multi heat står fyldt med vand

Indlæg af Lintz » 06 mar 2022 09:48

Marianne+ skrev:
06 mar 2022 09:45
Hej alle :)
Jeg har en gammel Baxi Muliheat 2,5. Den var pludselig gået ud med alarm A1. Der havde været tilbageløb og piller var fugtige pga. vandet som den havde slukket med.
Jeg fik den renset inde fra forbrændings kammer, og fik sneglen til at køre igen, havde sat sig lidt fast , men begyndte at køre tørre piller igen. Så tænkte alt fint, tændte op igen. Den kom op på 65 grader, men pludselig stod der vand igen, og denne gang i store mængder, som dryppede ned på sneglen. Den har nu stået HELT tømt også i magasinet og sneglen renset, men over natten er fyret fyldt med vand inde i magasin og brændselsrum. Hvad stiller jeg op?
Kan i hjælpe vil jeg være meget taknemmelig, for huset er helt koldt, og vi er helt lost.

Vh Marianne
Din SYR ventil er garanteret utæt. Når den lukker kan den trække lidt smuld med op og derved blive utæt.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Marianne+
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 06 mar 2022 09:31

Re: Baxi Multi heat står fyldt med vand

Indlæg af Marianne+ » 06 mar 2022 09:58

tak for hurtigt svar. Kan jeg tjekke om det er det?
mener du med at " det kan du ikke gøre noget ved". at det skal jeg have fagfolk til?
Det vil være godt hvis jeg har lidt info til min VVS, han er super flink, men indrømmer lige som de andre jeg har kontaktet, at han ikke kender meget til Baxi.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Baxi Multi heat står fyldt med vand

Indlæg af Lintz » 06 mar 2022 10:43

Marianne+ skrev:
06 mar 2022 09:58
tak for hurtigt svar. Kan jeg tjekke om det er det?
mener du med at " det kan du ikke gøre noget ved". at det skal jeg have fagfolk til?
Det vil være godt hvis jeg har lidt info til min VVS, han er super flink, men indrømmer lige som de andre jeg har kontaktet, at han ikke kender meget til Baxi.
Jeg har ikke selv et Baxi men har flere gange hørt at det er et kendt problem at SYR ventilen bliver utæt når den har været åbnet.

Prøv at se om det er muligt at arbejde med den ved håndkraft og se om den er utæt/tæt.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Baxi Multi heat står fyldt med vand

Indlæg af thy » 06 mar 2022 11:21

Marianne+ skrev:
06 mar 2022 09:58
tak for hurtigt svar. Kan jeg tjekke om det er det?
mener du med at " det kan du ikke gøre noget ved". at det skal jeg have fagfolk til?
Det vil være godt hvis jeg har lidt info til min VVS, han er super flink, men indrømmer lige som de andre jeg har kontaktet, at han ikke kender meget til Baxi.
den kan have skidt i ventilen..
man kan godt være heldig og få det væk ved at manuelt påvirke ventilen nogle gange..

sender pb da det er lidt svært at forklare på skrift
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Besvar