Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Rusland vs. Ukraine

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af triumph » 26 feb 2022 10:30

Det der skræmmer mig, er at jeg altid har betragtet Putin som et ekstremt rationelt menneske. Et menneske der muligtvis nok var villig til til at gå til grænsen, og lidt over. Men det det skete altid efter en nøje kalkyle, og med et klart mål.
Han nyligt rablende tale om at genskabe et Storrusland, Afnazificere Ukraine, og indsætte en marionet regering. Og true andre lande med Avåben, hvis de blande sig. Det var alt andet en rationelt.
Jeg kan ikke helt finde ud af om det er et skuespil Putin stiller op. Eller om han fuldstændigt har tabt sutten.


Kalechen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 69
Tilmeldt: 01 jan 2018 16:39
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 11 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af Kalechen » 27 feb 2022 09:08

BWJ skrev:
25 feb 2022 20:01
EU og USA indfører barske sanktioner over for Rusland - sanktioner, der har fået energipriserne til at gå amok. Så nu tjener Rusland - der er en af verdens største producenter af olie og naturgas - endnu flere penge, end landet plejer.
Med en merindtægt på 668 millioner kr. om dagen, har lille putte midler til at fortsætte sit vandvid i laaaaang tid, mens vi andre må spinke og spare.
Gad vide hvem der griner højest --
Der skal helt andre værktøjer op af værktøjskassen, et værktøj som selv en døv og blind ville forstår :roll:
Jeg antager, det var for at pointere, men for en ordens skyld, vil jeg understrege, at høre- og synsproblemer, ikke har med intelligens, at gøre.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af MichaelK » 27 feb 2022 09:21

Kalechen skrev:
27 feb 2022 09:08
Jeg antager, det var for at pointere, men for en ordens skyld, vil jeg understrege, at høre- og synsproblemer, ikke har med intelligens, at gøre.
Den vending om om døv og blind, er jo almindelig anvendt. Det er det i hvert fald, hvor jeg kommer fra. Dog
er jeg ikke overrasket over, i vore krænkelsesparate tider, at nogen skulle føle sig kaldet til at præcisere en
åbenlys pointe :evil:

Ang. krigen i Ukraine, så er der så mange ligheder mellem den måde Hitler førte sig frem på og Putin, at det
næsten får det til a løbe koldt ned ad ryggen. Ukraine skal hjem til "Riget" i Putins optik.

Derfor er jeg også stærk tilhænger af, at man får fjernet Putin INDEN der sker mere. Noget som man ikke
formåede at gøre med Hitler, før Vi havde haft en verdenskrig. Det må ikke ske igen!

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af Lintz » 27 feb 2022 09:35

MichaelK skrev:
27 feb 2022 09:21

Derfor er jeg også stærk tilhænger af, at man får fjernet Putin INDEN der sker mere. Noget som man ikke
formåede at gøre med Hitler, før Vi havde haft en verdenskrig. Det må ikke ske igen!
Problemet er altid at når "Den frie verden" vil have fjernet en statsleder skal de altid passe på med hvem der så kommer ind.

Man skal fra vestens og Usa´s side også passe grueligt meget på med at trænge Putin op i en krog. Han skal have muligheden for at kunne trække sig tilbage med "æren i behold" - Vi skulle jo nødig stå i den situation hvor han ser den røde knap som den eneste udvej.
Kalechen skrev:
27 feb 2022 09:08
Jeg antager, det var for at pointere, men for en ordens skyld, vil jeg understrege, at høre- og synsproblemer, ikke har med intelligens, at gøre.
Er helt sikker på at sætningen er for at pointerer og ikke for at nedgøre mennesker med disse handicap.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Kalechen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 69
Tilmeldt: 01 jan 2018 16:39
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 11 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af Kalechen » 27 feb 2022 09:38

Putin, som andre diktatorer er sig selv nok. Der findes kun "nyttige idioter". Skulle nogen formaste sig og komme til, at mene noget andet, i et tilfældigt øjeblik og dristigt nok "fable", vil opleve effektive uhyre konsekvenser, eksekveret af andre "nyttige idioter".

Putin har nok tænkt, at der nok bliver "lidt larm i gaden", men jeg gør sgu, som jeg plejer - ellers "knurrer jeg ad dem" og de "lukker øjeblikkeligt i.

Hans milliardærkolleger i UK synes nok, det er en noget træls situation og så vidt jeg kan bedømme, er der en del russere på gaden med stort mod, som demonstrerer mod krigen. Her på det sidste er Swift sandsynligvis ved klippe muligheden for økonomiske transaktioner for Rusland. Og så må vi ikke glemme Nord Stream gasledningens manglende godkendelse.

Apropos gas: Vores egen gasproduktionsanlæg er under renovering (2-3 år?) og skulle kunne levere ca. 95% af vores gasforbrug. Er planlagt til at drifte igen i 2023. Hvis det eksekveres ala andre skattefinansierede projekter, så puha...


Kalechen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 69
Tilmeldt: 01 jan 2018 16:39
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 11 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af Kalechen » 27 feb 2022 09:58

MichaelK skrev:
27 feb 2022 09:21
Den vending om om døv og blind, er jo almindelig anvendt. Det er det i hvert fald, hvor jeg kommer fra. Dog
er jeg ikke overrasket over, i vore krænkelsesparate tider, at nogen skulle føle sig kaldet til at præcisere en
åbenlys pointe :evil:

Ang. krigen i Ukraine, så er der så mange ligheder mellem den måde Hitler førte sig frem på og Putin, at det
næsten får det til a løbe koldt ned ad ryggen. Ukraine skal hjem til "Riget" i Putins optik.

Derfor er jeg også stærk tilhænger af, at man får fjernet Putin INDEN der sker mere. Noget som man ikke
formåede at gøre med Hitler, før Vi havde haft en verdenskrig. Det må ikke ske igen!
Om et udtryk er "almindelig anvendt", behøver det nødvendigvis ikke, at være korrekt. :? Jeg skrev "antager", men handicappede har rigelige udfordringer i forvejen fra alle sider. Hvis du forestiller dig et liv rullestol og skal have hjælp til stort set alt, ville du nok være mere sensibel, ang. brug af gloser vedr. handicap.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af triumph » 27 feb 2022 10:28

Så ryger Russerne ud af Swift systemet.
Men bemærk at vores nye "Skrappe" sanktioner kun omfatter "udvalgte banker"
Det er naturligvis fordi europæerne stadig skal have mulighed for at Rusland betale for gassen, for man kan jo ikke klage over at Russerne lukker for hanen, hvis vi ikke betaler..

Hvad fanden er det for nogen sanktioner der ikke forhindre bankoverførsler. Det er jo pis og blålys det hele......!

Europæerne bliver sku da nød til at sørge for at alt sammenhandel med Nato allierede (og andre der er imod annekteringen af Ukraine) og Rusland ophøre.
Få lukket for olie og gaseksport fra Russerne øjeblikkeligt.

Så må Prøjserne sku tage en ekstra trøje på, når Russerne lukker for gassen.
Det er jo ikke fordi at Tysken ikke var blevet advaret om denne situation.
Kan det være rigtigt at Tysklands dumhed, skal forhindre resten af Nato i at gøre det rigtige ?

Mig bekendt så er Rusland det land i verden hvor der er flest banker.
Fordi hver eneste kriminelle organisation i Rusland åbnede deres egen bank, så det var nemt at hvidvaske deres kriminelle penge.
Tror man så det hjælper og lukke for de store statskontrollerede banker, men ikke for de mindre Mafia kontrollede....!

Den anden sanktion; Ikke sælge dele til fly eller olieproduktion.
Jammen altså; Russerne er jo stadig bedste venner med Kinøjserne. Tror i så ikke at Russerne ringer til deres bedste ven, og beder dem om at købe delene til dem ?
Og i værste fald; Hvis der er noget Kinøjserne kan, så er det da at kopiere delene

Og når nu der ikke skete en skid ved at Russerne tog Ukraine, Så sker der vel heller ikke noget ved at Kinøjserne tager Taiwan, eller....?

De sanktioner der er vedtaget er røv og nøgler, og har kun symbolsk betydning, og Putin ved det

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af Lintz » 27 feb 2022 10:33

Kalechen skrev:
27 feb 2022 09:38


Apropos gas: Vores egen gasproduktionsanlæg er under renovering (2-3 år?) og skulle kunne levere ca. 95% af vores gasforbrug. Er planlagt til at drifte igen i 2023. Hvis det eksekveres ala andre skattefinansierede projekter, så puha...
Læste lige i dag at Ørsted værket forsat kommer til at købe gas af russerne - En kontrakt som de ikke kan komme ud af og de påstår at hvis de skal på det åbne gasmarkede og købe vil gassen sandsynligvis stadig komme fra Rusland - Bare til højere pris.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af triumph » 27 feb 2022 10:34

Lintz skrev:
27 feb 2022 10:33
Læste lige i dag at Ørsted værket forsat kommer til at købe gas af russerne - En kontrakt som de ikke kan komme ud af og de påstår at hvis de skal på det åbne gasmarkede og købe vil gassen sandsynligvis stadig komme fra Rusland - Bare til højere pris.
Det skyldtes jo udelukkende at EU ikke forbyder import af Russisk gas

https://www.facebook.com/jonatanspangmi ... 5926207617

#En Større lort, end Provst Meyer
pm.jpg
Last edited by 1 on triumph; edited 27 times in total

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Rusland vs. Ukraine

Indlæg af Lintz » 27 feb 2022 10:37

Kalechen skrev:
27 feb 2022 09:58
Om et udtryk er "almindelig anvendt", behøver det nødvendigvis ikke, at være korrekt. :? Jeg skrev "antager", men handicappede har rigelige udfordringer i forvejen fra alle sider. Hvis du forestiller dig et liv rullestol og skal have hjælp til stort set alt, ville du nok være mere sensibel, ang. brug af gloser vedr. handicap.
Skal vi ikke lade den ligge her - Du har givet udtryk for din mening. Fair nok.
Jeg vil bare sige at dansk humor er langt hen af vejen baseret på (selv)ironi og sarkasme samt grovkornethed så derfor vil bestemte befolkningsgrupper blive "ramt" - Heldigvis føler de fleste sig ikke ramt af det da de betragter det som det er - Nemlig humor.

Mvh. Lintz / Redaktør
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar