Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Korrekt P,I & D ? Giv en vurdering.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Lizard
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 28
Tilmeldt: 04 feb 2022 09:12
Givet likes: 12 gange

Re: Korrekt P,I & D ? Giv en vurdering.

Indlæg af Lizard » 15 feb 2022 08:26

Frank sejer larsen skrev:
14 feb 2022 21:58
HEJ forstår jeg det rigtig at du har sat dit fyr til at når den køre max så kan den kun komme op på 10 %. eller har jeg misforstået noget. min køer 2.3kw ved 10% og 10kw ved 100% :wink:
Nej, fyret står til 10% som minimusdrift. Det må give 1KW på em 10KW brander.
Og max er sat til 100% / 10KW.

Jeg har kigget meget i dine manualer. Men mangler nogle eksempler på hvordan der skal indstilles, før jeg forstår det hele. Det giver en masse spørgsmål.

Nu er der en forvirring mere. Fyret modulere og indstiller sig. OK. Men skal det lukke ned når det når set punkt eller skal det gå i min drift og være tændt hele tiden? Og hvis det skal lukke ned og ikke gør det. Hvad skal jeg stille på, for at få den til det.
Min logik siger mig at jeg skal sætter set punkt max diff. til 0. så burde det lukke ind til det når set punkt min. diff.
Igen, det havde været rart med nogle eksempler på korrekt opsætning :)
Er glad for i vil prøve at hjælpe. Ved godt jeg stille en masse, helt sikkert, dumme spørgsmål. :D

Mvh.


Brugeravatar
Frank sejer larsen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 110
Tilmeldt: 23 nov 2009 20:56
Mit fyr: orlan40kw/woody black star 10 kw
Areal: ca200+70m2 værksted
Brændsel: trœ/træpiller jbc8mm
Fremviser gerne i postnummer: 7850
Dagligt forbrug: ca.16 kg
Årligt forbrug: ca. 4 tons
Geografisk sted: stoholm
Givet likes: 13 gange
Modtaget likes: 14 gange

Re: Korrekt P,I & D ? Giv en vurdering.

Indlæg af Frank sejer larsen » 15 feb 2022 09:23

Fyret skal gå ned i affekt når den nærmer sig sit set setpunkt men den vil stadig køre. men hvis temperaturen så bliver ved med at stige op over din diff over vil den lukke ned og vil starte op når den rammer diff under. :great:

Brugeravatar
Frank sejer larsen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 110
Tilmeldt: 23 nov 2009 20:56
Mit fyr: orlan40kw/woody black star 10 kw
Areal: ca200+70m2 værksted
Brændsel: trœ/træpiller jbc8mm
Fremviser gerne i postnummer: 7850
Dagligt forbrug: ca.16 kg
Årligt forbrug: ca. 4 tons
Geografisk sted: stoholm
Givet likes: 13 gange
Modtaget likes: 14 gange

Re: Korrekt P,I & D ? Giv en vurdering.

Indlæg af Frank sejer larsen » 15 feb 2022 09:56

hvis jeg må give dig et råd så vil jeg ikke sætte din diff over til 0 for så vil den slukke når den rammer sæt punktet med det samme der er beder at fyret her et område den kan arbejde indenfor så får du heller ikke så mange start op stop. det er mere økonomisk i det lange løb. MVH ps du han klikke på det link i min signatur så kan du se mit fyr.https://stokercloud.dk/v3/#/Frank.2E/main-page

Lizard
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 28
Tilmeldt: 04 feb 2022 09:12
Givet likes: 12 gange

Re: Korrekt P,I & D ? Giv en vurdering.

Indlæg af Lizard » 15 feb 2022 11:29

Frank sejer larsen skrev:
15 feb 2022 09:56
hvis jeg må give dig et råd så vil jeg ikke sætte din diff over til 0 for så vil den slukke når den rammer sæt punktet med det samme der er beder at fyret her et område den kan arbejde indenfor så får du heller ikke så mange start op stop. det er mere økonomisk i det lange løb. MVH ps du han klikke på det link i min signatur så kan du se mit fyr.https://stokercloud.dk/v3/#/Frank.2E/main-page
Men er det ikke pause fyring, som vi skal undgå?
Fyret kommer meget sjældent over set punkt temperaturen fordi det modulere... og så derfor konstant 2,3kw
Så hvad er det rigtigt at gøre. Start stop eller konstant lav kørsel. Og er det konstant lav kørsel, hvordan får jeg det så under 2,1-2,1kw
Så jeg spare nogle piller...

Mvh.

Brugeravatar
john m
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 29 dec 2007 07:53
Mit fyr: 16 kw blackstar
Areal: 170m2+55m2 værksted
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 4 -35 kg
Årligt forbrug: ca 6000
Geografisk sted: ejstrupholm
Givet likes: 33 gange
Modtaget likes: 28 gange

Re: Korrekt P,I & D ? Giv en vurdering.

Indlæg af john m » 15 feb 2022 12:18

Du går ind under snegl og juster kw effekten ned , men du sparer ingen piller ved det , det er bare tomgangstab.
Mvh John
"rigtige mænd kører V8"


Brugeravatar
Frank sejer larsen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 110
Tilmeldt: 23 nov 2009 20:56
Mit fyr: orlan40kw/woody black star 10 kw
Areal: ca200+70m2 værksted
Brændsel: trœ/træpiller jbc8mm
Fremviser gerne i postnummer: 7850
Dagligt forbrug: ca.16 kg
Årligt forbrug: ca. 4 tons
Geografisk sted: stoholm
Givet likes: 13 gange
Modtaget likes: 14 gange

Re: Korrekt P,I & D ? Giv en vurdering.

Indlæg af Frank sejer larsen » 15 feb 2022 14:14

Hej hvis dit fyr aldrig når op på set punkt kan det være at du skal lave en ny afvejning af dine piller Lav 3 til 4 afvejninger og lig gennemsnittet ind af det, se på din forbrænding og justere luften ud fra den. Sæt fyret maksimum og minimum til 10% så fyrer kun kan køre 10% derefter gør du det samme ved 50% til sidst ved 100%. Prøv så at se efter hvordan den så køre og om fyret når op på sin setpunkt. Ellers kan det være at du skal justere på I og p værdierne.

Lizard
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 28
Tilmeldt: 04 feb 2022 09:12
Givet likes: 12 gange

Re: Korrekt P,I & D ? Giv en vurdering.

Indlæg af Lizard » 16 feb 2022 08:50

Frank sejer larsen skrev:
15 feb 2022 14:14
Hej hvis dit fyr aldrig når op på set punkt kan det være at du skal lave en ny afvejning af dine piller Lav 3 til 4 afvejninger og lig gennemsnittet ind af det, se på din forbrænding og justere luften ud fra den. Sæt fyret maksimum og minimum til 10% så fyrer kun kan køre 10% derefter gør du det samme ved 50% til sidst ved 100%. Prøv så at se efter hvordan den så køre og om fyret når op på sin setpunkt. Ellers kan det være at du skal justere på I og p værdierne.
Fyret når set punktet, men det kommer jo aldrig 15 grader over. Som er sat som max diff. Så derfor stopper det ikke, det modulere og "holder temperaturen" i min verden kan det bare ikke passe at der konstant skal stoppes 2,1-2,3KW ind for at "Holde temperaturen" Det er mange pille der skal brændes af for det. Lige nu har jeg sat "Max diff til 0" Så nu stopper fyret når det når "Set punktet" og starter igen når det er nået "Set punkt minus min diff. temperaturen." Det har sparet mig ca 6-7 kg piller det sidste døgn.

10% drift (Min drift effekt) på en 10kw kedel må give 1KW?
Eller er der en der kan forklare mig hvordan regnestykket kan blive til 2,x KW som 10% drift?

Endnu engang mange tak for hjælpen.

Mvh.

Brugeravatar
Frank sejer larsen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 110
Tilmeldt: 23 nov 2009 20:56
Mit fyr: orlan40kw/woody black star 10 kw
Areal: ca200+70m2 værksted
Brændsel: trœ/træpiller jbc8mm
Fremviser gerne i postnummer: 7850
Dagligt forbrug: ca.16 kg
Årligt forbrug: ca. 4 tons
Geografisk sted: stoholm
Givet likes: 13 gange
Modtaget likes: 14 gange

Re: Korrekt P,I & D ? Giv en vurdering.

Indlæg af Frank sejer larsen » 18 feb 2022 09:35

Hej super at høre at det køre for dig, men om det er økonomisk i det lange løb kan jeg ikke sige du vil få flere opstarter og slide mere på din eltænder. det er lidt det samme som at køre med natsænkningen hvis folk sænker temperaturen for meget og ens hus ikke er for godt isoleret. spare man heller ikke noget tværtimod men hvis du spare 6 til 7 kg i døgnet og har den samme varme er det vel ok. :great:


Besvar