Pannex eller metro varmtvands beholder

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
calle

Re: Pannex eller metro varmtvands beholder

Indlæg af calle »

Bortset fra at den er placeret et træls sted, så er det jo heller ikke værre, end at du har garanti på den. De to stk. Pannex som forhandleren tog retur fra mig, var utætte helt fra start. Opdagede det først efter et døgn eller to, da vandet samlede sig i et plastikskjold, der afskærmer elektronikken. Det er vigtigt, at du holder øje med den med min erfaring in mente.

Venlig hilsen

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Pannex eller metro varmtvands beholder

Indlæg af Dunas »

coupegt skrev: 04 jan 2022 22:58 Tak for svar - nej, tænker også det måske mest bare er fordi man ved hvad metro er og så er noget ukendt polsk noget ikke noget man lige springer på

Men som du skriver, så er de jo solgt i mange år i Dk, så det kommer forhåbenligt til at fungere i mange år her

Tror jeg ringede 10-12 steder for at skaffe en metro, men udsolgt alle vegne - flere VVS folk sagde dog også uafhængigt af hinanden af en ny metro ikke ville holde 25 år som den gamle jeg havde, da kvaliteten ikke er den samme længere - så nu prøver vi en pannex og håber på 10-15 år med den.

Jeg valgte en duo combi beholder Som skulle være smart til feks pille fyr, da el patron sidder i toppen og kedel spiral i bunden, så den lagdeler sig naturligt, og dermed mindre risiko for at elpatron forsøger at varme central varmen op - derudover har den anode i toppen, så burde være nem og skifte uden og tappe for meget vand af - fik vist aldrig skiftet den anode i de 16 år jeg boede sammen med min metro 😬😇
Tag du det helt rolig, og slap af med en kold øl. Det skal nok blive et godt bekendtskab med din nye Pannex Duo VVB :great: . Lad vær med og bekymret hvad andre skriver. Snakkede med en smed på mit arbejde i dag, og spurgte ind til Pannex VVB. Han havde faktisk selv Pannex og har aldrig haft problemer med dem. Han gider ikke og rense VVB eller skifte Anode, han skifter hele VVB efter små 10 år, og sætter en ny op, samme mærke (Pannex) og størrelse. Det er knap 2 år siden han skiftede hans 80L på rent el, ikke combi. Pris 2200 kr.
Jeg mener nu man bør skifte anode og tjekke/rense VVB efter små 2-4 års brug, alt efter hvor meget kalk der er i ens vand. Så har man sådan en VVB i rigtig mange år.
calle

Re: Pannex eller metro varmtvands beholder

Indlæg af calle »

Kunne godt tænke mig at vide, om den dersens Pannex holder tæt ?

Venlig hilsen
coupegt
Stoker VI
Stoker VI
14
Indlæg: 235
Tilmeldt: 07 dec 2009 12:02
Mit fyr: Scotte 30 Kw med Opop 430 kedel
Areal: 225 + 160 garage
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6740
Dagligt forbrug: Ved ikke endnu.
Årligt forbrug: tjaaa
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 2 gange

Re: Pannex eller metro varmtvands beholder

Indlæg af coupegt »

Den virker fint til nu 🙂

Dejligt med varmt bad igen 😂
calle

Re: Pannex eller metro varmtvands beholder

Indlæg af calle »

coupegt skrev: 20 jan 2022 16:01 Den virker fint til nu 🙂

Dejligt med varmt bad igen 😂
Fedt. Som sagt var begge mine utætte helt fra start.

Venlig hilsen

Besvar