triumph skrev: ↑16 dec 2021 22:22
Jeg brugte laaaangt tid på:
Billbuget og ladeløsning.
Det ville have været dejligt hvis jeg havde kendt;
Elbiil.dk
Ladepris.dk
Jeg brugte også langt tid på at finde billige lån. Mange kræver at man flytter alle gamle lån for at få et billigt elbils lån.
Hos Arbejdernes landsbank kan man få lån til 2% Aop, uden at få andre aftaler med banken.
Jeg brugte langt tid på at finde en billig forsikring. De fleste ville have alle forsikringer.
Sønderjyske forsikring kræver ikke dette. Og koster 536 kr/md.
Ved apps. Der er det en fordel med Tesla. Via bilens app kan man styre/planlægge ladetidspunkt. Opvarmning af kabine OMA.
Vedr. Opladning på Teslas Supercharger, så er det bare og sætte stikket i. Intet andet.
Jeg syntes nu ikke det er bøvlet med abonement for refusion af elafgift, når man først har fundet ud af hvilken operatør man vil benytte.
Jeg har elforbundet som strømleverandør, og Homecharge til refusion af elafgift.
I dag havde jeg nok valgt Barry, både som elleverandør, og til refusion.
Hvis man ikke har en elbil hvor man kan vælge ladetidspunkt, så kan man gøre det via Barry app, eller via ladeboks (ihvertfald den Easee ladeboks jeg har)
Tesla har gode ruteplanlægning, der fortæller hvor man skal lade, i hvor langt tid. Og hvor meget strøm man kommer frem med. Det kan VW, Kia,og Hyundai ikke i samme grad. Der benytter de:a Better routeplanner. Man kan altså ikke benytte bilens navigation, hvis man skal vide hvor man skal lade.
Jeg har en Clever ladebrik (og en Eon) hvor jeg arbejder i Kolding har de Clever ladestandere, og jeg kan ikke køre frem og tilbage, uden at toppe op med strøm.
Ellers har jeg ingen apps
Det er 100% latterligt at man ikke kan køre ind på Cirkel I (eller en anden tankstation) have dankortet i, og så bare tanke strøm. Uden abonnement