Så har jeg bestilt easee ladeboks hos Power med point rabat, så 4500,- det var en fin pris, synes jeg, når den nu skal bruges på et tidspunkt.
Jeg har dog regnet på, at med 2 fulde opladninger, baseret på kørsel i dag, så ender jeg på 88kW*2 , 176*2,29 = 403kr - (1,12kr*176) = 206kr + 79kr (getbarry) , så 285kr totalt for optankningen, hertil skal så afskrives 4500,- over 2-3 år, så 285kr+125kr, 410kr månedlig udgift til strøm alene. og så kommer der nok mere opladning oveni.
Jeg vil klart udnytte mine 30 dages returret, hvis nu jeg finder ud af, at jeg godt kan leve med sjatladning over 3 nætter, når den skal oplades, så sparer jeg jo boksen. Det skal prøves men Black friday udløber jo bekendt næste søndag, så boksen kunne lige så godt købes nu, mens den er på lager.
Jeg vælger easee boksen simpelthen fordi den nok er mest kompatibel, og har ikke de julelys på boksen(wallbox), som skulle dækkes til, og kan nu tilsluttes forskellige kabler, hvis det skal til.
Har lige erfaret Tesla har stik i bagerste passager side, det skal jeg vist tage højde for, da jeg ikke kan køre ind med næsen først, af frygt for muse angreb, som er sket 2 gange tidligere, fordi varmen på mine biler tiltrak dem, fik jeg at vide. Kuga havde stik på førersiden 1 meter fra strømstik