Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

ladeløsning elbil

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af triumph » 06 nov 2021 10:15

pendec skrev:
05 nov 2021 22:24
Er det ikke lidt som at have flex afregning, at kalkulere den eksakte pris er svært når man skal tage time for time og lægge sammen, dag for dag, og så et snit igen for alle timer. Det bliver mærkeligt og ikke særlig præcist, når man hører man betaler timesats som nordpool mener den er.

Jeg aner ikke hvordan Clever beregner snitpriser, og det er vel heller ikke sikkert vi skal kende det, for det er jo i den sidste ende et tilbud fra Clever, og de kunne også lave en helt anden salgs strategi uden at forklare kunder detaljerne :) Så enten køber man deres løsning eller ikke. og der er nok 100000 måder at beregne snit priser på, afhængig af parametre man bruger.
Nu er Clever jo en del af Andel, som også er elleverandør i Danmark og ikke bare et elselskab som sælger el. Så de kan have helt anden baggrund i deres beregninger, som vi ikke kan/skal vide.
Når jeg først har brugt 10.000 på en clever ladestander. så er det jo ikke sådan at man lige vælger en anden ladeoperatør.
Derfor burde det også tideligt fremgå; Clever tilbagebetaler strømprisen ud fra statistik over gennemsnitligt strømforbrug - f.eks. 10% / 20 øre, eller hvad ved jeg.
Det er jo en beregning de laver hver måned, så det burde jo ikke være svært at offentliggøre hvordan de kommer frem til beløbet.
Medmindre det er sådan et håndtag de kan skrue på for at få overskudet til at passe.
Abbonementer er 750 kr/md. Og med en elpris på 2,5, og mit forbrug skal man kun lade ganske lidt ude i byen, for at Clever abbonementer er attraktivt. Men hvis man benytter sidste års elpris på 1,85 kr/kwh, så er clever abonnement doublet så dyrt som at have sin egen lade stander.

Hvad gør Clevernår elprisen stiger 50%. Sætter de så abbonementet op, eller tilbagebetalingen ned ?. Jeg ved det ikke. Og jeg syntes det er skummelt at man ikke kan se hvordan de kommer frem til beløb på tilbagebetaling
Udklip.JPG


pendec

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af pendec » 06 nov 2021 11:04

triumph skrev:
06 nov 2021 10:15
Når jeg først har brugt 10.000 på en clever ladestander. så er det jo ikke sådan at man lige vælger en anden ladeoperatør.
Derfor burde det også tideligt fremgå; Clever tilbagebetaler strømprisen ud fra statistik over gennemsnitligt strømforbrug - f.eks. 10% / 20 øre, eller hvad ved jeg.
Det er jo en beregning de laver hver måned, så det burde jo ikke være svært at offentliggøre hvordan de kommer frem til beløbet.
Medmindre det er sådan et håndtag de kan skrue på for at få overskudet til at passe.
Abbonementer er 750 kr/md. Og med en elpris på 2,5, og mit forbrug skal man kun lade ganske lidt ude i byen, for at Clever abbonementer er attraktivt. Men hvis man benytter sidste års elpris på 1,85 kr/kwh, så er clever abonnement doublet så dyrt som at have sin egen lade stander.

Hvad gør Clevernår elprisen stiger 50%. Sætter de så abbonementet op, eller tilbagebetalingen ned ?. Jeg ved det ikke. Og jeg syntes det er skummelt at man ikke kan se hvordan de kommer frem til beløb på tilbagebetalingUdklip.JPG
En masse gode spørgsmål, og du får svar på dem næste gang, når vi ser 4. kvt blive afspejlet, der er det 3. kvt de ser på, hvor priserne begyndte at stige mere.

Igen, der er nok lige så meget forretning i dette som der er tilgængelige oplysninger. Og særligt virksomhed som er både elleverandør og elselskab, må have måde de skal tjene penge, og selv et snit på marked vil du ikke acceptere, hvis dine parametre ikke er de samme du ser på, så derfor tror jeg ikke de vil hjælpe.
Hvad du ved er jo historiske tal fra Clever, og de snit priser du har selv fundet, så kan du finde et match, så ved du også hvad den er de næste måneder. Er den ikke et match, så ved du at de ikke bruger dine parametre og så hjælper det ikke meget.

Men du jo vente og se de næste 3-4 måneder så både 3 og 4. kvt afsløres, og om de også stiger virkelig meget , især hvis markedsprisen i samme periode falder igen i feb/mar og de sætter den til 2,5kr og vi er tilbage på 2,2kr hos de dyreste.
(Min søster som eksempel har tegnet SEAS-nve(Andel) aftale til 2,76kr/kWh, fordi hun fandt dem enkle og lette at tale med, og jo hun var også ude for en gang rod med modstrøm og vindstød tilbud, og kom fra Grow Energy, som også var uhøflige. Men nogle betaler bare en formue.(i lejlighed)

pendec

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af pendec » 17 nov 2021 16:39

for ikke at skabe for mange tråde om emnet,

Så har jeg nu også set på Tesla modeller, og lokalt har en forhandler 2 S modeller stående , dog 2015, og jeg synes at huske der var karosseri problemer med tidligere modeller, så nok ikke lige dem jeg skal vælge.
Jeg fik dog spurgt mit forsikringsselskab på en Tesla S 700hk, og Tesla 3 5xx hk, S skulle de have 1600kr/md for, og 3'ren 900kr/md. på 10.000km/4000kr selvrisiko.

Må jeg spørge hvad du er endt med, synes jeg har læst flere gange Tesla er dyr i forsikring for mange, Alka forklarer den med ikke mange værksteder i Danmark.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af triumph » 17 nov 2021 18:58

Jeg giver 536 kr om måneden hos Sønderjyske forsikring. Der kan man køre ubegrænset antal km/år
(Topdanmark som jeg har, ville have 17.000 om året, og 9800 i selvrisiko,........)
Sønderjyske kræver ikke at man har andre forsikringer hos dem.
Model s er dyr at reparere fordi den er lavet i alu.
Og så går den meget i stykker ( eller gjorde i hvert fald)
Min er en kinøjser model. Der skulle døre og vinduer passe nogenlunde i hullerne, modsat de amerikanske modeller

Jeg købte den faceliftet model 3 her
https://motorleasing.dk/
Jeg gav 345.000 for en 6 med gammel bil der har kørt 13.000 km. Det kunne jeg ikke finde ( ret meget) billiger i Tyskland
Last edited by 2 on triumph; edited 17 times in total

pendec

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af pendec » 17 nov 2021 19:40

triumph skrev:
17 nov 2021 18:58
Jeg giver 536 kr om måneden hos Sønderjyske forsikring
(Topdanmark som jeg har, ville have 17.000 om året, og 9800 i selvrisiko,........)
Sønderjyske kræver ikke at man har andre forsikringer hos dem.
Model s er dyr at reparere fordi den er lavet i alu.
Og så går den meget i stykker ( eller gjorde i hvert fald)
Min er en kinøjser model. Der skulle døre og vinduer passe nogenlunde i hullerne, modsat de amerikanske modeller
Takker, jeg er slet ikke Tesla ekspert, og ja, man kan søge meget , men enkle svar er oftest de bedste, og har set et par danske bilbasen reviews og andre. Men ok, Tesla S bliver det nok ikke, og 1600kr/md er da en pæn sjat, selvom den ser fin ud, så er det nok for meget at tabe på en 6 år gammel bil, 130.000km og 400k uden garanti.

Så jeg tænker jeg holder mig til EQC/Mach-E tankerne, jeg har dog også været en smule fascineret af mini cooper SE men!! så var den heller ikke længere.

Er der mere, så finder jeg den gamle elbil's tråd :)


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af triumph » 17 nov 2021 19:55

Du kan helt sikkert finde forsikringer billiger andre steder.
Min kollega har en model S. Han giver 3600 kr/år hos lærerstandens

pendec

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af pendec » 17 nov 2021 20:15

triumph skrev:
17 nov 2021 18:58
Model s er dyr at reparere fordi den er lavet i alu.
Du skriver alu, det lyder jo næsten som de hypercars, som består af en masse kulfiber? Alu er så næstbedst går jeg ud fra men ikke en bil man burde læne sig op ad så ofter :)

btw, her er link til den lokale sælger som har 2 S modeller lige nu:

https://bergmannbiler.dk/bilen.aspx?car ... FGoSUkdUPE

pendec

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af pendec » 17 nov 2021 20:23

triumph skrev:
17 nov 2021 18:58
Jeg købte den faceliftet model 3 her
https://motorleasing.dk/
Jeg gav 345.000 for en 6 med gammel bil der har kørt 13.000 km. Det kunne jeg ikke finde ( ret meget) billiger i Tyskland
Dem har jeg så allerede kontaktet under andet navn: mlbilsalg.dk som importerer fra Tyskland, og som også nævnes på denne side. Der er sågar et par modeller med reklamen mlbilsalg.dk på :)

Jeg har dog ikke hørt fra endnu. Jeg har dog mine problemer med en bil som leveres i feb. 2022, og jeg så sælger min og ingen har i 3 måneder. (ingen kone, kæreste osv) så ingen ekstra bil til at dække behov, og så ryger fortjeneste, hvis jeg finder en skrot bil til 10-20.000 som dårlig kan sælges igen. (måske et luksus problem i 2021)

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af triumph » 18 nov 2021 06:11

Det kan du få billigere i Tyskland. Husk det kræver bare et tilsyn. Der er ikke afgifter
https://www.autoscout24.de/lst/tesla/mo ... &fc=0&qry=&

pendec

Re: ladeløsning elbil

Indlæg af pendec » 18 nov 2021 10:50

Hurtigt spørgsmål, hvad siger du til denne?

https://michaeljakobsen.dk/tesla-model- ... range-awd/

Sidder i forhandling med manden, så en mulig byttehandel der.


Besvar