Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Er VP stadig billigt i år, med elpriser på 60 øre eller mere?

Spørgsmål vedr. varmepumper
Jordvarme, luft til luft, luft til vand
Besvar
svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Er VP stadig billigt i år, med elpriser på 60 øre eller mere?

Indlæg af svanggaard » 28 okt 2021 08:38

pendec skrev:
27 okt 2021 22:18
- De skriver de 37 øre er inkl. alt undtaget abo? faktuelt forkert.

- 30 øre er faktuelt forkert og aktuelt ikke en nordpool pris, så forkert.
Jeg anerkender, at det kræver en højere maskinmestereksamen at gennemskue tilbuddet, men de skriver faktisk (ved begge priser) at der er tale om skøn. Så jeg fastholder at de ikke skriver noget som er faktuelt forkert.

Set i lyset af de prisstigninger vi har set i år, er vi er dog 100% enige om at tilbuddet er misvisende - på grænsen til det manipulerende.

Vi kan mene hvad vi vil om forretningsmetoderne, men jeg er sikker på at tilbuddet er blåstemplet af jurister inden de sender det ud til mere end 20.000 potentielle kunder.


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Er VP stadig billigt i år, med elpriser på 60 øre eller mere?

Indlæg af lamborg » 28 okt 2021 10:23

Man kan måske ikke anfægte indholdet i brevet men når det er det samme der bliver sendt til alle så er det jo mere spam end tilbud + priosen er løgn og latin . Når man beder om et tilbud forventer man da seriøs behandling og ikke bare et robot svar.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

pendec

Re: Er VP stadig billigt i år, med elpriser på 60 øre eller mere?

Indlæg af pendec » 28 okt 2021 11:09

svanggaard skrev:
28 okt 2021 08:38
Jeg anerkender, at det kræver en højere maskinmestereksamen at gennemskue tilbuddet, men de skriver faktisk (ved begge priser) at der er tale om skøn. Så jeg fastholder at de ikke skriver noget som er faktuelt forkert.
Glem ikke købeloven, og sådan et emne er klart noget for forbrugerombudsmanden, det er vildledende markedsføring, at give et tilbud som stikker så meget af fra virkeligheden.

Jeg ville ikke købe en bil på afdrag, hvor jeg så får en aconto regning første gang på 100kr i tilbud på min aftale med Ford, og de så påpeger prisen kan være forkert, og så kommer der en regning på 360.900 næste måned, og en forklaring at de har nu styr på prisen og vilkårene, altså....

Tilbud har så mange fejl, som ikke er cirka beløb men decideret forkerte, så den kan ikke være mere forkert end at de tager røven på kunderne når man så klart kan læse at 37,5øre er inkl. alt, som jo er en løgn. Hvorfor tror du på det?

Jeg håber du er enig i at når man skriver 37,5øre alt inkl. så er det ikke noget "skøn" , når selve beløbet ikke engang er andet end elpris+moms? og dermed faktuelt forkert, eller kan du regne den ud bedre, så du får skatter og afgifter og elnet abo med i de 37,5øre?

Jeg fastholder du tager fejl i dine beregninger, hvis du ikke kan præsentere dem, som dokumentation for intet er forkert.

pendec

Re: Er VP stadig billigt i år, med elpriser på 60 øre eller mere?

Indlæg af pendec » 28 okt 2021 11:21

Her er en del af min regning fra Vindstød tilbage da jeg var hos dem.
Udklip.JPG
Læg særligt mærke til aconto og afregningsprisen for el! (0,03 vs 0,4) Hvordan laver man sådan en ommer???

Så lidt positivt i forhold til den anden 253kWh aconto info.
Her viser Vindstød på min regning de godt ved hvad "Alt inkl." er, og hvordan man beregner det af 253kWh , selv når det er aconto, for den del er ikke variabel, så klart en måde at snyde folk som ikke kan læse deres elregning.

Så Vindstød kan godt men da ikke i et Tilbud som har til sinde, at få kunder i 2 måneder til nogle svimlende priser, og klart nogen som slet ikke gider skifte efter de har meldt sig.

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Er VP stadig billigt i år, med elpriser på 60 øre eller mere?

Indlæg af svanggaard » 28 okt 2021 12:25

Jeg ved ikke hvor mange der godkender tilbuddet. Men jeg vil gætte på at elforbundet.dk får nok at se til med at rede trådende ud når Januar regningen bliver større end de 250,- som strømmen koster hos Vindstød ved første øjekast.

Tilbud/tal i email fra vindstød stemmer ikke overens med virkeligheden lige nu. Vi skal dog lige huske at vi selv bad om tilbuddet (via elforbundet) - så robotsvar ja, spam nej. Vildledende mjaehhh, ulovligt - næppe. Men jeg synes da du skal prøve at indklage Vindstød til forbrugerombudsmanden. Jeg finder popcorn frem og venter i spænding.

Jeg synes faktisk at det er et større problem at elpris.dk er mindst lige så uigennemsigtig. Elpris.dk drives jo af forsyningstilsynet og burde derfor være upartisk. Det er de måske også, men jeg tror ikke de kigger ret meget på det data leverandørerne putter ind i systemet.

Lige nu er billigste abn. med variable elpris "AktivBasis(Flex)". Klikker man ind er prisen " El til nordpool pris, og grøn el certifikater 1,5 øre per kWh." Vindstød er p.t. på en 20. plads (sorteret på pris). Og det selvom vindstød angiveligt sælger uden avance og uden abn.

Der gi'r absolut ingen mening. Problemet med uigennemskuelige priser er vist ikke begrænset til Vindstød - det er et generelt problem i branchen. Og forsyningstilsynet leger velvilligt med.


pendec

Re: Er VP stadig billigt i år, med elpriser på 60 øre eller mere?

Indlæg af pendec » 28 okt 2021 12:47

svanggaard skrev:
28 okt 2021 12:25
Men jeg synes da du skal prøve at indklage Vindstød til forbrugerombudsmanden. Jeg finder popcorn frem og venter i spænding.
Jeg må jo næsten bede om et tilbud, så jeg har noget materiale at sende videre til dem, har lige checket forbrugerombudsmanden igen.

- Vildledende tilbud / anoncer og kampagner

Det er vist præcis hvad Vindstød/elforbundet har gang i, og det burde ikke være svært at vinde, når tilbuddet er så forfejlet som det er.
Et er, at 0,30kr ex.moms ikke er andet end skøn, aconto. Det gør dog ikke noget bedre at næste linje så nævner beløb omkring 193kr for afgifter, som bagefter ikke indgår i de 0,375kr som skulle være totalen, det er simpelthen vildledende, og forbrugerombudsmanden slår ned på firmaer som bare glemmer moms, dem har jeg meldt før (vist også nogen her på stokerpro :) ) Så de kan godt hjælpe.
svanggaard skrev:
28 okt 2021 12:25
Jeg synes faktisk at det er et større problem at elpris.dk er mindst lige så uigennemsigtig. Elpris.dk drives jo af forsyningstilsynet og burde derfor være upartisk. Det er de måske også, men jeg tror ikke de kigger ret meget på det data leverandørerne putter ind i systemet.
Enig, den side kan blive bedre men da vi ikke kan få nuværende priser som krav, må de bruge sidst oplyste som vel er det som kunder får som afregningsbeløb, og dem har jeg kunne matche til elpris. Det er dog som edbpriser og pricerunner er, baseret på butikker og selskaber rapporteringer, og de kan melde forkerte tal, som de kan helt glemme dem.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Er VP stadig billigt i år, med elpriser på 60 øre eller mere?

Indlæg af triumph » 28 okt 2021 13:39

Jeg ville skifte elleverandør fra vindstød til Modstrøm, men modstrøm tager ikke kunder (På det billige abbonement) der har et estimeret forbrug over 7000 KWh (Jeg har 8000 KWh)
Hvem er så billigst ?
Kender i dem her:
https://www.aktivenergi.dk/privat/

pendec

Re: Er VP stadig billigt i år, med elpriser på 60 øre eller mere?

Indlæg af pendec » 28 okt 2021 14:18

@triumph Jeg må ærligt indrømme det er en dårlig tid, og de ændrer betingelser hurtigere end jeg får set på nye tilbud, følte ellers jeg var nogenlunde med, for at have lidt indsigt når jeg argumenterer.

Nu? Så giver jeg lidt op, så du kan godt få svært ved at finde et godt tilbud, måske ved at ringe de forskellige selskaber som normalt er øverst hos elpris, og spørge dem direkte? Selv OK har haft det først måned gratis dog med normal pris de næste 5 måneder, og nettopower har vist heller ikke gode priser lige nu, når man ser deres hjemme side, præcis som vindstød og andre ligger over 110øre for mig eller lidt mere.

Jeg vælger Ewii lige nu, ikke pga prisen mere, dog pga. den bagud betalte regning, og ingen aconto, og fine betingelser ved opsigelse. og så med kredit kort eller mobilepay. De der "svindere" med 3 mdr aconto eller bagud/forud betalt er noget rod. Så hellere en dag af gangen måske nok til lidt over pris lige nu.

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Er VP stadig billigt i år, med elpriser på 60 øre eller mere?

Indlæg af svanggaard » 28 okt 2021 14:37

triumph skrev:
28 okt 2021 13:39
Jeg ville skifte elleverandør fra vindstød ...
Hvad hedder det abonnement du har hos Vindstød i dag?

Lige nu tvivler jeg på, at du kan vinde noget ved at skifte elleverandør.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Er VP stadig billigt i år, med elpriser på 60 øre eller mere?

Indlæg af triumph » 28 okt 2021 14:47

Jeg betaler spotpris + 23 øre.
Hvis jeg slipper for de 23 øre i tillæg, så spare jeg 2300 kr/år
Sakset fra mail korrespondance;

Kære Jesper

Tak for din mail.

1. Du er lige nu tilknyttet vores prisaftale SpotVind, hvor du betaler en markedspris (prisen på Nordpool) med et spottillæg på 23,20 øre pr. kWh(eks moms) samt 0 kr. i abonnement.
2. Du har ingen binding hos Vindstød, hvilket betyder at du kan skifte til en anden leverandør uden ekstra omkostninger hvis dette ønskes.

Skriv endelig, hvis du har spørgsmål.


Besvar