Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Vanvidskørsel (Afstemning)

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar

Er det i orden at politiet nu kan beslaglægge køretøjer ved såkaldt vanvidskørsel ?

Ja.
42
72%
Nej.
13
22%
Har ikke taget stilling.
3
5%
 
Afgivne stemmer: 58

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af MichaelK » 16 jul 2021 19:13

Delebilsordninger eller bybiler, vil alle lukke ned, når bilerne hele tiden bliver
konfiskeret efter den nye tosselov. Alle klimavenlige tanker om delebilsordninger
med videre har fået et solidt skud for boven.
Leasingselskaberne river sig i håret, og med rette, klager over den måde loven
er skruet sammen på.

Intentionen med loven er jeg helt enig i, det bare det helt forkerte værktøj
man har udstyret politiet med. Føreren bag lås og slå, gerne i flere år, det
rager mig en papand.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


pendec

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af pendec » 16 jul 2021 20:01

MichaelK skrev:
16 jul 2021 19:13
Intentionen med loven er jeg helt enig i, det bare det helt forkerte værktøj man har udstyret politiet med. Føreren bag lås og slå, gerne i flere år, det rager mig en papand.
Bare måske, har politiet været lidt for poppet, når politikere har hørt om historierne og hørt muskelbilerne nævnt lidt for ofte, og alle de hjemlige / alkohol historier og lånte biler imellem venner, glemt i farten?. Så har de måske tænkte de dyre bilers værdi er en god straf? Måske aldrig tænkt dem med biler til 30.000 eller lign.

Selvom vejen til mål, synes at virke, så er der måske lidt for mange som kunne have nydt af og sidde i spjældet 1 eller 2 år længere, som den hårde straf det skulle være. Det ville godt nok skræmme mig hvis jeg skulle afskrive 2 år af livet, eller vide at dem om lånte bilen kunne risikere det, fordi jeg vidste de drak, var fartdjævle eller bare lidt for glad for at køre stærkt, og jo, ikke forsøgte at stoppe dem.

pendec

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af pendec » 28 jul 2021 20:58

127km/t på en 60km/t vej, en Ford Mustang konfiskeres, og det er ikke ejeren som sidder i den.
Og gæt hvorfor de kørte så hurtigt? Gaderæs, jeg er sikker på ejeren vidste alt om det.

https://www.boosted.dk/ford-mustang-bes ... i-60-zone/

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af Dunas » 28 jul 2021 21:07

pendec skrev:
28 jul 2021 20:58
127km/t på en 60km/t vej, en Ford Mustang konfiskeres, og det er ikke ejeren som sidder i den.
Og gæt hvorfor de kørte så hurtigt? Gaderæs, jeg er sikker på ejeren vidste alt om det.

https://www.boosted.dk/ford-mustang-bes ... i-60-zone/
Føj da, den Ford Mustang ser rigtig dyr ud.... dyre lærepenge.....

pendec

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af pendec » 28 jul 2021 21:43

Dunas skrev:
28 jul 2021 21:07
Føj da, den Ford Mustang ser rigtig dyr ud.... dyre lærepenge.....
Altså hvem stjæler eller modsat udlåner sin bil til en ven, som man nok kender og måske ofte nok har været til gaderæs med? Der ligger nok en dybere grund bag, og vennen som kørte, havde nok ejers 100% tilladelse, de var bare ikke forberedt på bilen blev konfiskeret, så skulle de lige brygge på løgnen.

Tænk at ejeren nu brokker sig og klager over politiet, det må kræve en særlig lav intelligens ikke at forstå loven.


Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af Dunas » 28 jul 2021 21:56

pendec skrev:
28 jul 2021 21:43
Altså hvem stjæler eller modsat udlåner sin bil til en ven, som man nok kender og måske ofte nok har været til gaderæs med? Der ligger nok en dybere grund bag, og vennen som kørte, havde nok ejers 100% tilladelse, de var bare ikke forberedt på bilen blev konfiskeret, så skulle de lige brygge på løgnen.

Tænk at ejeren nu brokker sig og klager over politiet, det må kræve en særlig lav intelligens ikke at forstå loven.
Mon ikke ejer var klar over risikoen inderst inde, men blev desperat, da politiet konfiskeret bilen, og virkeligheden gik op for ham.

pendec

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af pendec » 28 jul 2021 22:10

Dunas skrev:
28 jul 2021 21:56
Mon ikke ejer var klar over risikoen inderst inde, men blev desperat, da politiet konfiskeret bilen, og virkeligheden gik op for ham.
Men klage over politiet? Ejeren må som hele Danmark have hørt om den nye lov, og ikke være i tvivl om årsag, så klage over politi? Hvorfor ikke vente til det kommer for retten, og sige hvad man tror man kan for at få den tilbage.
Tror dog ikke den bil kommer tilbage uden ekstra udgiften ved at købe den på en politi auktion.

Brugeravatar
Dinsol
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 222
Tilmeldt: 06 maj 2012 12:27
Mit fyr: Multistoker 20 kw / solceller 7050 kwp
Areal: 200
Brændsel: savsmuld / korn / flis
Fremviser gerne i postnummer: 5580
Geografisk sted: Vestfyn
Givet likes: 17 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:
Fødselsdag

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af Dinsol » 28 jul 2021 22:44

pendec skrev:
28 jul 2021 22:10
Men klage over politiet? Ejeren må som hele Danmark have hørt om den nye lov, og ikke være i tvivl om årsag, så klage over politi? Hvorfor ikke vente til det kommer for retten, og sige hvad man tror man kan for at få den tilbage.
Tror dog ikke den bil kommer tilbage uden ekstra udgiften ved at købe den på en politi auktion.
Husk på de fleste love gælder ikke for mig det er ved at gå op for folk det har konsekvenser

I andre grupper bliver der diskuteret om ens børn må låne sin ny erhvervede bil til 400 + kr og hvilken konsekvens det kan få for familien hvor den nemt kan blive en del af statistikken
1 Tesla 3 /1 nissan leaf el-bil .5 stk panasonic varmepumper
Solcelle Opstart 03-03-2012 7,050 kwp prod.9800 kWh anlæg på Deger Tracker
30 stk Paneler sanyo 30 stk Solar Edge Optimizer boxe.8 kw 3 faset Solar Edge inverter .
+ 7,8 kwh på stativ opstart 15-09-2015 prod.7000 kWh

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af Lintz » 29 jul 2021 06:40

pendec skrev:
28 jul 2021 20:58
127km/t på en 60km/t vej, en Ford Mustang konfiskeres, og det er ikke ejeren som sidder i den.
Og gæt hvorfor de kørte så hurtigt? Gaderæs, jeg er sikker på ejeren vidste alt om det.

https://www.boosted.dk/ford-mustang-bes ... i-60-zone/
Ville gerne være en flue på væggen og overhøre førerens og ejerens samtale bagefter. Der er nok kommet meget "kloge-snak" icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Vanvidskørsel (Afstemning)

Indlæg af pendec » 29 jul 2021 09:26

Lintz skrev:
29 jul 2021 06:40
Ville gerne være en flue på væggen og overhøre førerens og ejerens samtale bagefter. Der er nok kommet meget "kloge-snak" icon_cheesygrin.gif
Måske blev der sagt:

Øv, nu kan jeg ikke vinde aftens pulje på 500kr. :twisted:


Besvar