Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Mit nye fyr

Her kan du vise og fortælle andre brugere om dit fyrrum.
Skriv de indstillinger du mener er mest optimale for dit setup.
Forumregler
Husk venligst at angive anlægstype i overskriften :)
pendec

Re: Mit nye fyr

Indlæg af pendec » 17 jul 2021 13:16

triumph skrev:
17 jul 2021 13:07
Kan (Næsten) alle fyr ikke klare minimum 200 timer mellem tømning af askeskuffen => Så er det vel ikke en særskilt grund til at vælge det fyr, eller ?
jo, idag. Nogle ville mene min gamle Bio18 dårligt kunne klare 3 dage, så skulle herden rengøres, og for nogle var det jo også rengøring/tømning. Men jeg havde så kun EcoClimax/Bio18 og ved kun hvad de klarede.


nølle

Re: Mit nye fyr

Indlæg af nølle » 17 jul 2021 13:41

den skal tømmes efter 200 drifttimer da 10 kw ikke har askeskuffe med snegl men alm askeskuffe hvilket ikke er noget problem på denne model . grunden til at de andre modeller du skriver ikke okm i betraktning er bl.a at pille tankene er så høje at man skal have en trappestige for at nå op .
jeg kunne også have undværet buffertanken, men så ville fyret nok køre lavdrift det meste af tiden og være nindre økonomisk , ligemeget hvilken pille fyr du vælger så er det en god ide med buffertank så fyret køre på max i den tid det tager at varme tanken op , hvorefter det stopper
Med hensyn til skorstenen så er det en 100mm isoleret stålskorsten som er isoleret helt ind til kedlen krævet efter de nye regler
hvis det er luftindsugningen du mener så er det et 100mm rør

pendec

Re: Mit nye fyr

Indlæg af pendec » 17 jul 2021 13:55

nølle skrev:
17 jul 2021 13:41
Med hensyn til skorstenen så er det en 100mm isoleret stålskorsten som er isoleret helt ind til kedlen krævet efter de nye regler
hvis det er luftindsugningen du mener så er det et 100mm rør
Det sorte røgrør som går op i loftet, det var nu ikke selve skorsten jeg mente. Her synes jeg man ser en adapter fra fyr på 80mm til 150mm røgrør?
34242324.JPG
34242324.JPG (9.08 KiB) Vist 2823 gange
luftindsugning? Når du siger luftindsugning som vel er det sølvfarvet rør i bund, som nok mere er 100mm? Eller er der 50mm isolering på røgrør som man ikke tydeligt ser?

nølle

Re: Mit nye fyr

Indlæg af nølle » 17 jul 2021 14:55

adapteren er 100mm til 100mm skorsten, det sølvfarvede rør i bunden er 100mm til forbrændings luft så den tager luften udefra istedet for i fyrrummet


Besvar