triumph skrev: ↑20 maj 2021 20:40
ER det ikke sådan at du kun kan lade TIL DER ER 11 KWh på batteriet.
Derfor kam der jo godt afsættes 2 KWh i laderen/ til opvarmning af batteri, mm
Batteri er 14.4kW (ikke kWh , det er ikke det samme)
Ford har så reserveret 20% til "andet", hvorfor lige det, har vist ikke været mere uddybet.
Så jeg hænger på ca 11kWh som min tæller i huset siger. Der er altid en smule regen på batteri når jeg kommer hjem , så jeg behøver ikke lader 14.4kW - 20% .
De 14.4kW - 20% er 11,52kW , der gemmes så 0,52kW som jeg ikke når at oplade. Nok præcis som Lintz oplever sin bil have lidt el på batteri når den tænder hvis den kører ofte nok.
Jeg har lige søgt og kan ikke sådan lige finde doku på de % som Kuga gemmer på. Jeg sidder og tænker det måske kædes sammen med oplade tid, som er hårdest de sidste 20% , som man kender fra elbiler, så regner de 10-80% eller sån, ikke 0-100% , da de sidste 20% tager en del længere at nå?
Måske er det bare misforstået? så den lader 14.4kW men det koster så kun 11.xxkWh at oplade? Det skal jeg ikke kunne sige.
Jeg opdaterer når jeg har noget mere info fra google på emnet.