Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Dantrim villamatic Tm3006 tændingsfejl

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
Nielsknudsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 09 apr 2021 21:41

Dantrim villamatic Tm3006 tændingsfejl

Indlæg af Nielsknudsen » 09 apr 2021 21:56

Hej alle

Jeg siden Sept. 2020 været den heldige ejer af et dantrim villamatic anlæg med Tm3006 styring og med heldig mener jeg at det har kørt (næsten) uden problemer.
Her på det seneste er der dog begyndt at komme tændingsfejl i tide og utide. Fejlen afhjælpes ved reset og opstart men jeg kan ikke se et mønster i det!
Jeg har prøvet at rense kedelen og fjerne slagger men det ser ikke ud til at hjælpe. Jeg tænker derfor om noget trænger til at blive skiftet men manualen er ikke til megen hjælp.
Kan nogen give mig et praj om hvad der kan være i vejen?

På forhånd tak for hjælpen!

Vh Niels Knudsen


Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Re: Dantrim villamatic Tm3006 tændingsfejl

Indlæg af Flammen » 09 apr 2021 22:46

det kan være pillerne får fugt, så de ikke kan tænde så let.
det kan være SYR ventilen der hænger. det er brandsikringen der sidder i siden bagerst på brænderhovedet.
det kan også være en revne i brænderhovedet, så den lækker vand. brænderhoved og rist er nemlig vandkølet på dantrim stoker

Nielsknudsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 09 apr 2021 21:41

Re: Dantrim villamatic Tm3006 tændingsfejl

Indlæg af Nielsknudsen » 11 apr 2021 20:54

Flammen skrev:
09 apr 2021 22:46
det kan være pillerne får fugt, så de ikke kan tænde så let.
det kan være SYR ventilen der hænger. det er brandsikringen der sidder i siden bagerst på brænderhovedet.
det kan også være en revne i brænderhovedet, så den lækker vand. brænderhoved og rist er nemlig vandkølet på dantrim stoker
Mange tak for svar.
Fyret har kørt uden problemer siden jeg skrev indlægget, selvfølgelig, men opstår problemet igen vil jeg prøve at undersøge de ting du nævner.


Besvar