Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Spontan rudesprængning

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
pendec

Re: Spontan rudesprængning

Indlæg af pendec » 29 mar 2021 20:27

svanggaard skrev:
29 mar 2021 20:00
I 2021 skal man vist bare være glad hvis ruden ikke er alt for kompliceret med varmetråde, heads up display og sensorer. Jeg har hørt om forruder der koster nord for 10.000,-
Enig, for mange år tilbage, var Ford stadig dem med tråde i forruden, min røg, og de ville have 8000kr hos carglass dengang. Så dyrt for 10+ år siden.


svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Spontan rudesprængning

Indlæg af svanggaard » 31 mar 2021 19:19

Det havnede i ca. 4.000,- for ny bagrude til peugeot 107.
Det viste sig at der var knækket en aksel i viskermotor (som også er monteret på ruden) - så den skulle også udskiftes. Der blev brugt 1,7 timer på opgaven - resten var stumper. Synes ikke prisen var urimelig - selvom det er en ærgelig udgift.

Og Avensis'en - ja den havde været for varm. Toppakningen viste sig at være meget utæt - muligvis skævt topstykke. Der blev gjort kort process - afleveret til hugger og har i stedet købt en Passat 2.0 St. car fra 2006 med ny motor for 23k. Så nu burde både konen og jeg være kørende lidt igen.

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Re: Spontan rudesprængning

Indlæg af Hjemme teori » 31 mar 2021 21:05

svanggaard skrev:
31 mar 2021 19:19
Det havnede i ca. 4.000,- for ny bagrude til peugeot 107.
Det viste sig at der var knækket en aksel i viskermotor (som også er monteret på ruden) - så den skulle også udskiftes. Der blev brugt 1,7 timer på opgaven - resten var stumper. Synes ikke prisen var urimelig - selvom det er en ærgelig udgift.

Og Avensis'en - ja den havde været for varm. Toppakningen viste sig at være meget utæt - muligvis skævt topstykke. Der blev gjort kort process - afleveret til hugger og har i stedet købt en Passat 2.0 St. car fra 2006 med ny motor for 23k. Så nu burde både konen og jeg være kørende lidt igen.
Rettelse: Akslen knækkede da den skulle afmonteres. Det er aluminium og møtrikken er jern, så den sidder altid fast. Den skal normalt skærest af, men ikke for dybt, for der er også stjerne i akslen, der skal passe til viskerarmen, som måske også skal skæres af.

Men det er noget hø, så på timespris måske billigere bare at byt til nyt.
Mvh. Sophus


Besvar