Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Covid-19 vaccine

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
pendec

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af pendec » 31 mar 2021 10:49

lamborg skrev:
31 mar 2021 10:32
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... ne/8520059
Bem om at vi ikke kan tillade at folk under 50 år dør af vaccinen pisser mig af !!!! Dem over 60 er ligegyldige eller hva ???
Jeg tror ikke Bolette har tænkt særligt længe over den udtalelse, som virkelig er rimelig fordømmende.

At folk som ikke ville dø af COVID-19, ikke må dø af vaccine , når folk så er over 50 år, som også kan dø oftere af COVID-19 må så gerne dø af vaccinen? Altså.....

Det er en ommer.


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af triumph » 31 mar 2021 11:06

Der dør ca. 2500 af Corona om dagen i Europa, de fleste er ældre mennesker.
Der dør meget få under 60 der ikke har andre sygdomme.

Det hjælper jo ikke at redde 50 personer fra alvorlige bivirkninger af en mindre god vaccine. Hvis det betyder at der dør 2500 af Corona.
Hvilket andet tiltag havde du tænkt dig at bruge for at undgå Corona dødsfald. Der er jo ikke andre vacciner tilgængelige ?

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af svanggaard » 31 mar 2021 11:23

Tænker også det er en finke der er røget af panden.

Men det er da mest bekymrende, at man officielt siger "der er ingen problemer, men vi stopper midlertidigt ud fra et forsigtighedsprincip" og man samtidigt, bag lukkede døre og nedrullede gardiner, bruger termer så som "yderst bekymrende".

Hele vejen igennem corona-cirkuset har der siddet nogle "kloge hoveder" og besluttet hvad vi, pøblen, kan tåle at høre. På den ene side har de tillid til at hr og fru danmark gør hvad der bliver sagt - på den anden side har de haft lukket alt for meget alt for længe fordi de ikke tror på at vi kan administrere friheden.

pendec

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af pendec » 31 mar 2021 12:15

triumph skrev:
31 mar 2021 11:06
Der dør ca. 2500 af Corona om dagen i Europa, de fleste er ældre mennesker.
Der dør meget få under 60 der ikke har andre sygdomme.

Det hjælper jo ikke at redde 50 personer fra alvorlige bivirkninger af en mindre god vaccine. Hvis det betyder at der dør 2500 af Corona.
Hvilket andet tiltag havde du tænkt dig at bruge for at undgå Corona dødsfald. Der er jo ikke andre vacciner tilgængelige ?
Det hjælper ikke meget at påpege der kun dør 2-4 i Danmark om dagen, hvis ingen af dem har fået AZ, og død af dette fordi de fik en vaccine, som kunne slå dem ihjel.

Hvorfor skal man tænke på chancen for at de sker i Danmark, som er spørgsmålet lige nu, og ikke alverdens årsager, hvor de også ser tilfælde derude.

Når de nu ved, så synes du det er ok at skrive på AZ, du kan dø af det. :evil: .
Tror de på det, så må de jo skrive det, hvis de også har dokumenteret det kan ske. Hvor mange tror du vil sige ja, når de ser den stå navngivet på vacciner.dk, når de får en tilmelding i eboks og besøger siden . Nok ikke mange.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af triumph » 31 mar 2021 15:59

pendec skrev:
31 mar 2021 12:15
Det hjælper ikke meget at påpege der kun dør 2-4 i Danmark om dagen, hvis ingen af dem har fået AZ, og død af dette fordi de fik en vaccine, som kunne slå dem ihjel.

Hvorfor skal man tænke på chancen for at de sker i Danmark, som er spørgsmålet lige nu, og ikke alverdens årsager, hvor de også ser tilfælde derude.

Når de nu ved, så synes du det er ok at skrive på AZ, du kan dø af det. :evil: .
Tror de på det, så må de jo skrive det, hvis de også har dokumenteret det kan ske. Hvor mange tror du vil sige ja, når de ser den stå navngivet på vacciner.dk, når de får en tilmelding i eboks og besøger siden . Nok ikke mange.
Hvis der er en chance for man kan dø af en vaccine, så skal det da fremgå af dokumentationen.
Men det er jo også derfor at staten har stoppet brugen af vaccinen, så de kan undersøge risikoen. Den tro jeg ikke der er nogen der har helt styr på pt.
Jeg syntes det er tillidsvækkende at sundhedsmyndighederne har stoppet brugen af AstraZenica indtil der er klarhed.

Men det er lige så vigtigt at 2419 personer er døde af Corona i Danmark på ca. 1 år = 6,6 person om dagen.
Så hvis man udskyder vaccineplanen med en måned, så dør der måske 100 mennesker mere af Corona end det var nødvendigt.
Og det er vel helt naturligt at men går ind og siger, at jo ældre man er, jo større er chancen for man dør hvis man får en Corona infektion.
Og derfor så er den gavnlige virkning ved en Alkazenica vaccine jo også større for ældre, end for yngre.
Sagt med andre ord. Så er chancen for at AlcaZenica redder liv, stor når man giver den til en ældre, frem for alternativet, som er at vente.

Jeg har naturligvis ingen viden om det giver mening at vaccinere ældre med AstraZenica (Da alternativet; At vente; Kan være døden for nogle)
Men det går jeg da ud fra myndighederne kigger ind i. Ikke for at risikere de ældres liv, men for at redde flest ældres liv.
Jeg har da ikke fantasi til at forestille mig, at sundhedsmyndighederne ikke lavere en vurdering af om det giver mening at give AstaZenica til bestemte udsatte befolkningsgrupper, fremfor ikke at kunne vaccinere i en periode.
Og så skal de der tilbydes vaccinen naturligvis have alt tilgængelig information om risikoen. Så de kan vælge vaccinen til/fra på et oplyst grundlag
Men der er en risiko ved alt. Som sagt var jeg ved at dø af og spise hovedpinepiller, i en dosis der var ordineret af lægen.
(Det dør der 100 af om året)
Der er 4200 for tidlige dødsfald/år pga. luftforurening. (Man kan altså både dø af og trække vejret, og også af og holde op.....)
Der dør vel et par hundrede i trafikken hver år, og der er vel ca. 2500-3000 slemt tilskadekomne


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af lamborg » 31 mar 2021 18:09

Jamen igen Triumph du kan komme med alle de tal du vil det ændre ikke på sagen. Det er farligt at blive født det dør man af men der er meldt om 258 alvorlige tilfælde af blodpropper og 45 dødsfald blandt personer, der har fået AstraZenecas coronavaccine. Og med al det hemmelighedskræmmeri hvem siger så at de ikke vidste fra firmaet at der var en risiko men valgte at tie det ihjel pga pengene . Det vil ikke være første gang at grådighed til side sætter alm anstændighed .
Men jeg kan ikke forstå du skriver
" Hvilket andet tiltag havde du tænkt dig at bruge for at undgå Corona dødsfald. Der er jo ikke andre vacciner tilgængelige ?"
Mig bekendt at der da både BioNTech,Pfizer- johnson og johnson og Modema og måske også sputnik V så hvor er problemet.
Nu har sundhedsstyrelsen heldigvis sagt at man kan sige nej til AZ og få en af de andre . Så det er jo dejligt
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

pendec

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af pendec » 31 mar 2021 18:20

triumph skrev:
31 mar 2021 15:59
Jeg har naturligvis ingen viden om det giver mening at vaccinere ældre med AstraZenica (Da alternativet; At vente; Kan være døden for nogle)
Men det går jeg da ud fra myndighederne kigger ind i. Ikke for at risikere de ældres liv, men for at redde flest ældres liv.
Jeg har da ikke fantasi til at forestille mig, at sundhedsmyndighederne ikke lavere en vurdering af om det giver mening at give AstaZenica til bestemte udsatte befolkningsgrupper, fremfor ikke at kunne vaccinere i en periode.
Og så skal de der tilbydes vaccinen naturligvis have alt tilgængelig information om risikoen. Så de kan vælge vaccinen til/fra på et oplyst grundlag
Men der er en risiko ved alt. Som sagt var jeg ved at dø af og spise hovedpinepiller, i en dosis der var ordineret af lægen.
(Det dør der 100 af om året)
Der er 4200 for tidlige dødsfald/år pga. luftforurening. (Man kan altså både dø af og trække vejret, og også af og holde op.....)
Der dør vel et par hundrede i trafikken hver år, og der er vel ca. 2500-3000 slemt tilskadekomne
Er der ikke ved at gå konspiration i dette nu?
Antal døde er faldende pt, det vil jeg forholde mig til, også uden AZ i flere uger nu.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af triumph » 31 mar 2021 18:51

lamborg skrev:
31 mar 2021 18:09
Jamen igen Triumph du kan komme med alle de tal du vil det ændre ikke på sagen. Det er farligt at blive født det dør man af men der er meldt om 258 alvorlige tilfælde af blodpropper og 45 dødsfald blandt personer, der har fået AstraZenecas coronavaccine. Og med al det hemmelighedskræmmeri hvem siger så at de ikke vidste fra firmaet at der var en risiko men valgte at tie det ihjel pga pengene . Det vil ikke være første gang at grådighed til side sætter alm anstændighed .
Men jeg kan ikke forstå du skriver
" Hvilket andet tiltag havde du tænkt dig at bruge for at undgå Corona dødsfald. Der er jo ikke andre vacciner tilgængelige ?"
Mig bekendt at der da både BioNTech,Pfizer- johnson og johnson og Modema og måske også sputnik V så hvor er problemet.
Nu har sundhedsstyrelsen heldigvis sagt at man kan sige nej til AZ og få en af de andre . Så det er jo dejligt
Problemet er at de ikke pt kan skaffe nok BioNTech,Pfizer- johnson og johnson og Modema vacciner........!
Jeg kan somsagt ikke vurdere om AstraZenecas ulemper er større end fordelene.
Men at der har været 45 dødsfald og 258 alvorlige bivirkninger wold wide, (Der ikke nødvendigvis (alle) har noget med vaccinen at gøre)
Jeg vil ikke negligere 45 dødsfald der (muligvis) kan skyldes en vaccine. Men der er vaccineret 5,5 million i EU. 10 millioner i storbritanien + xxx i resten af verden. Så risikoen er 0,0029 promille hvis vi kun medregner eu + storbritanien.
Og der er 2,8 millioner døde af corona.
Når det er sagt, så tror jeg ikke at jeg ville vælge at blive vaccineret med en astrazencia vaccine. Til dels fordi den ikke beskytter så godt, til dels fordi den har flere bivirkninger, og tildels fordi jeg er 50, og formodentligt ikke dør hvis jeg får corona.
Jeg ville heller vente på en Pfizer eller Moderna.
Men hvis jeg var 85, boede på plejehjem, og havde 30 forskellige sosuer til og tørre mig i røven, severe min mad, og lægge mig i seng. Samt 100 pårørerende til beboer der kom på besøg på plejehjemmet hver uge. Så stod jeg med armen fremme, klar til stik
Last edited by 2 on triumph; edited 31 times in total

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af lamborg » 31 mar 2021 19:25

Ej det er jo ikke så lang tid mere det drejer sig om :
"Der er lavet en ny version af vaccinationsplanen, hvor AstraZeneca er taget helt ud, for at illustrere et worst-case scenarie. Den viser, at alle i Danmark, der er 16 år eller ældre, først kan have fået tilbudt vaccination senest i uge 28 (den anden uge af juli), og at alle kan være færdigvaccineret ca. 4 uger derefter"
Så færdig vaccineret bliver vi alligevel :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: Covid-19 vaccine

Indlæg af pille bruger » 31 mar 2021 20:39

lamborg skrev:
31 mar 2021 19:25
Ej det er jo ikke så lang tid mere det drejer sig om :
"Der er lavet en ny version af vaccinationsplanen, hvor AstraZeneca er taget helt ud, for at illustrere et worst-case scenarie. Den viser, at alle i Danmark, der er 16 år eller ældre, først kan have fået tilbudt vaccination senest i uge 28 (den anden uge af juli), og at alle kan være færdigvaccineret ca. 4 uger derefter"
Så færdig vaccineret bliver vi alligevel :-)
Måske med det forbehold at alle skal vaccineres igen fordi de nye mutationer ikke dækkes af de nuværende vacciner.
De siger at den brasilianske virus får den britiske til at se venlig ud. :roll:

chrome-distiller://fbce0911-d23e-4be1-bfcb-03dde984af71_6cb31e79bac290aed807c6c6e64ccf76ecfef0d692b35c4afdd4478cc7feeb95/?time=45701563&url=https%3A%2F%2Fnyheder.tv2.dk%2Fsamfund%2F2021-03-31-nu-er-58-smittet-med-de-nye-coronavarianter-de-faar-den-britiske-til-at-se-venlig%3Futm_medium%3Dreferral%26utm_source%3Dupday
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/


Besvar