Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Lugt af kattepis og lort.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Lugt af kattepis og lort.

Indlæg af pelle » 19 feb 2021 02:15

Hej.
For nogle år siden købte jeg en ejendom med 5 lejligheder. I et af lejemålene var der en stank af kat, da vi var med ejendomsmægleren rundt, så meget jeg var ved at brække mig.... Nå, men jeg købte ejendommen. I lejekontrakten til den berørte lejlighed står der lejeren ikke må have husdyr og han har heller ikke betalt indskud. Det er så ham jeg har købt det af der har været en knold. Nå, men altså lejeren bor der stadigvæk og betaler huslejen. Så, jeg har ikke foretaget mig noget, da jeg regner med jeg skal i gang med en gennemgribende renovering den dag han flytter. Så jeg håber han bliver boende længe endnu. Jeg tænker skaden er sket. Lejeren af lejligheden har noget psykiske problemer så jeg nænner næsten ikke at konfrontere ham med problemet. Hvis de katte kan gøre han har det godt. Jeg kom så til at tænke på. Det der stank af kat. Hvis jeg nu lader vinduerne stå åbne et par mdr. efter han flytter, vil den stank så ikke forsvinde af sig selv. For det kan vel ikke passe at det der kommer ud af røv og tissetøj på sådan en kat kan blive ved med at stinke. Det må vel få en ende engang. Nogle der har erfaring med det ? :)
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.


Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Lugt af kattepis og lort.

Indlæg af John Skov Jensen » 19 feb 2021 06:43

Hvis katten har pisset på gulvbrædderne, og det er trukket ind i den, tror jeg ikke der er anden udvej end frem med kobenet og så på genbrugspladsen med dem
Der hvor der ikke er trukket vædsker ind, tror jeg mere på det normaliserer sig igen

Ungerne havde for år tilbage en sandkasse som naboens kat en vinter havde benyttet. Selv om sandet stod under fri himmel og blev gennemskyllet af regnvand stoppede det ikke med at lugte

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Lugt af kattepis og lort.

Indlæg af Lintz » 19 feb 2021 07:54

John Skov Jensen skrev:
19 feb 2021 06:43
Ungerne havde for år tilbage en sandkasse som naboens kat en vinter havde benyttet. Selv om sandet stod under fri himmel og blev gennemskyllet af regnvand stoppede det ikke med at lugte
Jeg har så en lidt anden oplevelse.
Havde en kasse stående gemt lidt af vejen med fint strandsand i garagen. Den havde vores katte brugt flittig til at tisse i.
Lagde en midlertidig terrasse hvor dette strandsand blev skubbet ned mellem fliser.

Det fortrød jeg i første omgang da det lugtede forfærdeligt men efter en uges tid var stanken væk.

Men med hensyn til f.eks gulvbrædder har du nok ret.
Rodalon vil nok være det mest effektive rengøringsmiddel - Eller klorin. Hvilke så har nogle andre, lidt kedelige egenskaber.

Om disse er gode nok ved jeg ikke.

Det værste - i forhold til mængden - Er nok når en hankat markerer territorium.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Lugt af kattepis og lort.

Indlæg af John Skov Jensen » 19 feb 2021 08:42

Lintz skrev:
19 feb 2021 07:54
Jeg har så en lidt anden oplevelse.
Havde en kasse stående gemt lidt af vejen med fint strandsand i garagen. Den havde vores katte brugt flittig til at tisse i.
Lagde en midlertidig terrasse hvor dette strandsand blev skubbet ned mellem fliser.

Det fortrød jeg i første omgang da det lugtede forfærdeligt men efter en uges tid var stanken væk.

Men med hensyn til f.eks gulvbrædder har du nok ret.
Rodalon vil nok være det mest effektive rengøringsmiddel - Eller klorin. Hvilke så har nogle andre, lidt kedelige egenskaber.

Om disse er gode nok ved jeg ikke.

Det værste - i forhold til mængden - Er nok når en hankat markerer territorium.
Måske det at du fejede sandet ud på fliserne i et meget tyndt lag gjorde forskellen

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Lugt af kattepis og lort.

Indlæg af thy » 19 feb 2021 08:57

John Skov Jensen skrev:
19 feb 2021 08:42
Måske det at du fejede sandet ud på fliserne i et meget tyndt lag gjorde forskellen
Tillykke John HBWishes0289.gif
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Lugt af kattepis og lort.

Indlæg af Lintz » 19 feb 2021 09:04

John Skov Jensen skrev:
19 feb 2021 08:42
Måske det at du fejede sandet ud på fliserne i et meget tyndt lag gjorde forskellen
Ved det ikke - Men faktum var at lugten forsvandt.

Men ellers er det noget genstridig pis - Kan man vist godt kalde det :lol: at få væk.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

calle

Re: Lugt af kattepis og lort.

Indlæg af calle » 19 feb 2021 10:07

Det er eddermame en overskrift der vil noget :toofunny: Og holdt da k... en historie smiley_crocodile.gif Tak for et billigt grin :great:

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: Lugt af kattepis og lort.

Indlæg af pelle » 19 feb 2021 12:22

Det er beton gulv. Tænker det jeg ville var at rippe hele lejligheden også lister og køkken. Fjerne tapet og vaske godt og grundig, med rodalon eller eddike eller klorin, og så give vægge og gulv en ordentlig tur med gasbrænder. Har en ide om at en god gang varme kan slå sådan nogle stank bakterier ihjel. Så, lad lejligheden stå ventileret i et par mdr. Så vil jeg lægge plastik ud som damp (og lugt) spærre og lægge højtryks laminat på som gulv. Og så ellers glasvæv maling lister og ny køkken monteres så det bliver som nyt. Nu, må jeg se om jeg bliver klogere eller om det er så ligetil.

Jeg har ikke noget imod mine lejere har en lille hund, men fanme ikke kat da :)
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

calle

Re: Lugt af kattepis og lort.

Indlæg af calle » 19 feb 2021 13:59

pelle skrev:
19 feb 2021 12:22
Det er beton gulv. Tænker det jeg ville var at rippe hele lejligheden også lister og køkken. Fjerne tapet og vaske godt og grundig, med rodalon eller eddike eller klorin, og så give vægge og gulv en ordentlig tur med gasbrænder. Har en ide om at en god gang varme kan slå sådan nogle stank bakterier ihjel. Så, lad lejligheden stå ventileret i et par mdr. Så vil jeg lægge plastik ud som damp (og lugt) spærre og lægge højtryks laminat på som gulv. Og så ellers glasvæv maling lister og ny køkken monteres så det bliver som nyt. Nu, må jeg se om jeg bliver klogere eller om det er så ligetil.

Jeg har ikke noget imod mine lejere har en lille hund, men fanme ikke kat da :)
Vi er helt enige. Jeg kan anbefale Kattehaderbogen af Skip Morrow. Har den henne i reolen, men jeg kan se, at man kan købe den hos Thisted Antikvariat for den nette sum af 80 kr. En aldeles fantastisk bog :great:

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: Lugt af kattepis og lort.

Indlæg af pelle » 19 feb 2021 14:07

calle skrev:
19 feb 2021 13:59
Vi er helt enige. Jeg kan anbefale Kattehaderbogen af Skip Morrow. Har den henne i reolen, men jeg kan se, at man kan købe den hos Thisted Antikvariat for den nette sum af 80 kr. En aldeles fantastisk bog :great:
Den må jeg have fat i :D

Ja. "En go kat, er en død kat" icon_cheesygrin.gif
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.


Besvar