Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Forslag til godt timelapse kamera?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Forslag til godt timelapse kamera?

Indlæg af svanggaard » 30 jan 2021 21:26

Jeg vil gerne rode lidt med timelapse-fotos. Det går ikke altid så stærkt her på matriklen - så timelapse virker oplagt :? .

Jeg købte et billigt denver-kamera på nettet :headbang: . Det er et 4K kamera med tilhørende vandtæt kabinet osv. Problemet er blot at det stopper efter ca. 12 min. Dvs. jeg sætter det i gang med at "knipse" f.eks. hvert minut og det stopper så med at optage efter kort tid. Der er ingen firmware opdateringer tilgængelige. Det stopper uanset om der er lader koblet til eller ej.

Jeg lavede denne [youtube]https://youtu.be/seIzc40jv0E[/youtube] timelapse af min laddomat. Det krævede 3-4 "opstarter" af kamera undervejs. Godt nok er jeg glad for mit fyrrum, men det var ikke planen at jeg skulle bruge hele formiddagen derude.

Jeg har prøvet ALT. Kameraet er simpelthen noget skrammel :beta: . Har D'herrer nogle gode forslag til valg af kamera? Det skal kunne tåle at være ude i elementerne og jeg vil ikke bruge hele min opsparing.


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Forslag til godt timelapse kamera?

Indlæg af Bigfoot » 30 jan 2021 21:38

jeg tror der er en ting du ikke har prøvet....
den fejl du omtaler er tit set ved den som laver video med spejlrefleks også nemlig.

dit sd kort......

det skal have nogle muligheder for at overføre en hvis mængde data for at kunne køre kontinuerligt video.

Jeg kan anbefale Sandisk Extreme pro kort. De har en hastighed omkring de 160mb/sec, større kunne også være interessant, bare husk - de koster en formue.

Men det kan også være selve kameraet, for at spare på processorens ydelse og det indmad kameraet er født med, så kan det ikke klare meget mere end 10-12 minutter kontinuerlig optagelse.

De erfaringer folk omkring mig har gjort med kamera og til timelapse, eller længere optagelser, er at gopro kameraerne er en ganske god investering.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Forslag til godt timelapse kamera?

Indlæg af svanggaard » 30 jan 2021 21:55

Jeg tror det er kameraet der er problemet. Hver optagelse på 12 min fylder nemli' kun omkring 50MB - og kortet er på 64GB. Kameraet samler selv billederne til en film - måske var det gået bedre hvis det kunne nøjes med at lave fotos - så kunne jeg selv ha' sat det sammen til en video.

GoPro kameraerne har et godt ry - har kigget en del på Hero8. Vil dog lige være sikker inden jeg bruger ca. 3k kr

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Forslag til godt timelapse kamera?

Indlæg af triumph » 30 jan 2021 22:34

Uden det er noget jeg ved noget om, så ser det ud til at man kan købe Gopro på aliexspress ca 40% billiger end i Danmark
https://m.aliexpress.com/wholesale/go+p ... osf=direct

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Forslag til godt timelapse kamera?

Indlæg af triumph » 31 jan 2021 13:25

jeg må have været træt i går, det er vist ikke ulejligheden værd. Et gopro hero 9 koster 3723 i danmark og 2924 i kina. Og med chance for at betale moms + dårlig garenti forhold, er det vist ikke ulejligheden værd....


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Forslag til godt timelapse kamera?

Indlæg af Bigfoot » 31 jan 2021 13:48

triumph skrev:
31 jan 2021 13:25
jeg må have været træt i går, det er vist ikke ulejligheden værd. Et gopro hero 9 koster 3723 i danmark og 2924 i kina. Og med chance for at betale moms + dårlig garenti forhold, er det vist ikke ulejligheden værd....
enig.... og hold oveni også øje med diverse udsalg ved power, proshop, elgiganten og alle dem der. De er ret sultne lige for tiden, da alle deres butikker er tvunget i nedlukning. Så de har faktisk nogle gode tilbud at komme efter.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar