Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Aske ophobning efter blæser skift

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Bredo2102
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 40
Tilmeldt: 01 okt 2015 11:50
Mit fyr: Woody BS1016 Version 10
Areal: 100m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5750
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 1 gang

Re: Aske ophobning efter blæser skift

Indlæg af Bredo2102 » 11 dec 2020 11:42

pille bruger skrev:
08 dec 2020 14:08
Kompressor rens.
Det andet er livet for kort til :blink:
Hej Michael,

Så er der kommet kompressor rens på. Du har tidligere hjulpet med at regulere fyret, må jeg be dig se værdierne efter for kompressor rens?
Det er ikke helt tydeligt for mig ifølge vejledningen der fulgte med.

\\Bredo


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: Aske ophobning efter blæser skift

Indlæg af pille bruger » 11 dec 2020 12:43

Bredo2102 skrev:
11 dec 2020 11:42
Hej Michael,

Så er der kommet kompressor rens på. Du har tidligere hjulpet med at regulere fyret, må jeg be dig se værdierne efter for kompressor rens?
Det er ikke helt tydeligt for mig ifølge vejledningen der fulgte med.

\\Bredo
Hvis ledningerne til magnetventilen er tilsluttet udgang L6 ( som du kan afprøve i menu manuel ) så ser tallene fine ud icon_cheesygrin.gif

Spændende om du nu kan holde en god forbrænding new8
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

383CI
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 173
Tilmeldt: 08 maj 2010 18:26
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 25 gange

Re: Aske ophobning efter blæser skift

Indlæg af 383CI » 11 dec 2020 17:14

Bredo2102 skrev:
11 dec 2020 11:42
Hej Michael,

Så er der kommet kompressor rens på. Du har tidligere hjulpet med at regulere fyret, må jeg be dig se værdierne efter for kompressor rens?
Det er ikke helt tydeligt for mig ifølge vejledningen der fulgte med.

\\Bredo
Hvis/når du aktiverer kompressorrens og evt. giver dig til at begrænse for at lokalisere problemet, vil du jo faktisk ikke kunne se hvad ændringerne i reguleringen gør, hvis rensen blæser det hele ind i kedlen.
Eller det bliver i hvert fald sværere.

Uanset kompressorrens, O2 regulering, sugerer og bla. bla. kommer fyret ALDRIG til at køre bedre end det ville uden alt det gajl.

Alle de foranstaltninger fastholder nemlig forbrændingen, den kan ikke regne ud hvad der evt. er bedre. Det vil gøre efter det indstillede og fastholde der.
Hvis det indstillede ikke er det der køre bedst, hjælper alt det BlingBling bare med at køre ringe.

Helt ligesom det ikke giver bedre billister at der er abs, citybreak, hill hold, bla. bla.

nksdk
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 160
Tilmeldt: 08 apr 2018 09:57
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: Aske ophobning efter blæser skift

Indlæg af nksdk » 12 jan 2021 14:50

Hej

Jeg ved nu ikke rigtigt, 383CI - jeg har oplevet og oplever præcis det samme som brugeren med askeproblemer på herden efter blæserskift.

Det eneste, der blev ændret hos mig, var skift af blæser - alt andet uforandret.

Fra den ene dag med gammel blæser og absolut nul aske på herden og til næste dag med ny blæser, var problemet der og har været det lige siden.

Hos mig er alt forsøgt: Afvejninger, indreguleringer, kyndige folks kig på tingene - intet kan fjerne askekagerne ...det vil sige: Én ting kan og det er at sætte blæseren meget højt, men så er konsekvensen, at pillerne blæses ned i askeskuffen, og det er jo ikke lige meningen.

Jeg har tilmed fået blæseren ombyttet 2 gange, fordi forhandleren gav mig ret i, at den måtte være defekt - forstandige folk i mit netværk dømmer blæseren ude i forhold til mit fyr - Woody BS 10/16 - men der er ikke andre på markedet, det har diverse grossister mv undersøgt, så det må man vel leve med.

Så i stedet for at fjerne lidt aske nu og da, når man lige var i nærheden af fyret, må nu dagligt fjernes, hvis det skal brænde ordentligt. Jeg skal nok lige tilføje, at jeg ikke døjer med fejlfarvet aske, sod, dårligt træk eller lignende - tilmed var fejeren rigtig godt tilfreds med forholdene.

NKSDK

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Aske ophobning efter blæser skift

Indlæg af Lintz » 12 jan 2021 15:12

nksdk skrev:
12 jan 2021 14:50
Hej

Jeg ved nu ikke rigtigt, 383CI
383CI er ikke medlem af Stokerpro mere.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Givet likes: 43 gange
Modtaget likes: 86 gange

Re: Aske ophobning efter blæser skift

Indlæg af T-mek » 13 jan 2021 19:31

Lintz skrev:
12 jan 2021 15:12
383CI er ikke medlem af Stokerpro mere.
Er han smidt ud eller selv hoppet fra ?
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Aske ophobning efter blæser skift

Indlæg af Lintz » 13 jan 2021 19:39

T-mek skrev:
13 jan 2021 19:31
Er han smidt ud eller selv hoppet fra ?
viewtopic.php?f=51&t=32280&p=351020&hil ... 6g#p351020
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Bredo2102
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 40
Tilmeldt: 01 okt 2015 11:50
Mit fyr: Woody BS1016 Version 10
Areal: 100m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5750
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 1 gang

Re: Aske ophobning efter blæser skift

Indlæg af Bredo2102 » 22 jan 2021 12:52

nksdk skrev:
12 jan 2021 14:50
Hej

Jeg ved nu ikke rigtigt, 383CI - jeg har oplevet og oplever præcis det samme som brugeren med askeproblemer på herden efter blæserskift.

Det eneste, der blev ændret hos mig, var skift af blæser - alt andet uforandret.

Fra den ene dag med gammel blæser og absolut nul aske på herden og til næste dag med ny blæser, var problemet der og har været det lige siden.

Hos mig er alt forsøgt: Afvejninger, indreguleringer, kyndige folks kig på tingene - intet kan fjerne askekagerne ...det vil sige: Én ting kan og det er at sætte blæseren meget højt, men så er konsekvensen, at pillerne blæses ned i askeskuffen, og det er jo ikke lige meningen.

Jeg har tilmed fået blæseren ombyttet 2 gange, fordi forhandleren gav mig ret i, at den måtte være defekt - forstandige folk i mit netværk dømmer blæseren ude i forhold til mit fyr - Woody BS 10/16 - men der er ikke andre på markedet, det har diverse grossister mv undersøgt, så det må man vel leve med.

Så i stedet for at fjerne lidt aske nu og da, når man lige var i nærheden af fyret, må nu dagligt fjernes, hvis det skal brænde ordentligt. Jeg skal nok lige tilføje, at jeg ikke døjer med fejlfarvet aske, sod, dårligt træk eller lignende - tilmed var fejeren rigtig godt tilfreds med forholdene.

NKSDK
Hej NKSDK,

Interessant du skriver det med den ny blæser ikke er 1:1 med den gamle. Jeg skiftede lejerne i den gamle inde jeg skiftede til ny blæser - det kørte fint. Akslerne på den gamle blæser var dog slidt så meget at jeg vurderede det var værd at skifte til en ny.

Når det så er sagt er det fint med kompressor rens - det forstyrre dog fyrets drift i noget tid efter kan jeg se på graferne. Der går lidt inden det stabiliserer sig igen.

Rigtig god dag.

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: Aske ophobning efter blæser skift

Indlæg af pille bruger » 22 jan 2021 13:11

Bredo2102 skrev:
22 jan 2021 12:52
Hej NKSDK,

Interessant du skriver det med den ny blæser ikke er 1:1 med den gamle. Jeg skiftede lejerne i den gamle inde jeg skiftede til ny blæser - det kørte fint. Akslerne på den gamle blæser var dog slidt så meget at jeg vurderede det var værd at skifte til en ny.

Når det så er sagt er det fint med kompressor rens - det forstyrre dog fyrets drift i noget tid efter kan jeg se på graferne. Der går lidt inden det stabiliserer sig igen.

Rigtig god dag.
Der er en opdatering til din styring.
Hent den i menu download eller kig her https://www.nbe.dk/vigtigt-losning-pa-v ... rsskiftet/

Du har måske lidt for meget I faktor icon_cheesygrin.gif
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

nksdk
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 160
Tilmeldt: 08 apr 2018 09:57
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 6 gange

Re: Aske ophobning efter blæser skift

Indlæg af nksdk » 22 jan 2021 19:28

Tak for jeres input

Jeg installerede den nye version lige efter årsskiftet, da intet var som før nytår.

Det med de der faktorer har jeg ikke meget styr på, Michael - jeg ved knapt, hvad det er, de betyder.

Kan jeg ulejlige dig med en kort forklaring på, hvad faktorerne egentlig betyder, og hvad konsekvensen er af det, jeg har for meget af ...og gerne en anbefalet indstilling resten af fyret taget i betragtning.

På forhånd mange tak

nksdk


Besvar