Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Mere end 10 eltændinger det sidste døgn ?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Michlar73
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 18
Tilmeldt: 01 jan 2021 08:27
Givet likes: 13 gange
Modtaget likes: 1 gang

Mere end 10 eltændinger det sidste døgn ?

Indlæg af Michlar73 » 06 jan 2021 15:47

Hej,
Jeg har et problem med mit scotte blackstar 16kw pillefyr med v.7 styring. Efter årsskiftet gik den amok og blinkede og tændte og slukkede samt skrev
"Mere end 10 eltændinger det sidste døgn" Jeg fik ordnet den ved at gå ind i systemindstillinger og ændre årstallet. Mit fyr er ikke på internettet. Gik ind i hændelser fandt de indstillinger, som den havde kørt med tidligere, da den havde sat sig tilbage til standardindstillingerne, da jeg i første omgang skulle ind i systemindstillingerne ved at holde den store knap ind i langtid. Nu har den kørt kanon som den plejer lige siden....og ved ikke om der er nogen grund til at få lavet en firmwareupdate via et SD-kort, som jeg har læst mig til på NBE, at man kan. MEN der er noget der irriterer mig og det er, at lige siden nytårsnat har der blinket "mere end 10 eltændinger det sidste døgn" i displayet.... Jeg har været inde og tjække i loggen/hændelser og der har ikke været gentagne forsøg eller blot forsøg på eltændinger af nogen art siden nytårsnat(kan jo heller ikke passe, sådan som vi fyrer pt.).......så hvorfor pokker bliver den ved med at blinke med den info???
Jeg har været inde i alle indstillinger, jeg kan komme i tanke om og kan ikke se noget, der indikere at man kan resette advarsler eller anden info....
Så hvad pokker gør jeg?? Lader jeg bare det blive ved med at blinke? (for der sker vel ikke noget ved det? ) Eller er eneste mulighed at opdatere skidtet ?? ..... er ellers imod mine principper "If it ain't broke, don't fix it! " new8


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: Mere end 10 eltændinger det sidste døgn ?

Indlæg af pille bruger » 06 jan 2021 15:54

Michlar73 skrev:
06 jan 2021 15:47
Hej,
Jeg har et problem med mit scotte blackstar 16kw pillefyr med v.7 styring. Efter årsskiftet gik den amok og blinkede og tændte og slukkede samt skrev
"Mere end 10 eltændinger det sidste døgn" Jeg fik ordnet den ved at gå ind i systemindstillinger og ændre årstallet. Mit fyr er ikke på internettet. Gik ind i hændelser fandt de indstillinger, som den havde kørt med tidligere, da den havde sat sig tilbage til standardindstillingerne, da jeg i første omgang skulle ind i systemindstillingerne ved at holde den store knap ind i langtid. Nu har den kørt kanon som den plejer lige siden....og ved ikke om der er nogen grund til at få lavet en firmwareupdate via et SD-kort, som jeg har læst mig til på NBE, at man kan. MEN der er noget der irriterer mig og det er, at lige siden nytårsnat har der blinket "mere end 10 eltændinger det sidste døgn" i displayet.... Jeg har været inde og tjække i loggen/hændelser og der har ikke været gentagne forsøg eller blot forsøg på eltændinger af nogen art siden nytårsnat(kan jo heller ikke passe, sådan som vi fyrer pt.).......så hvorfor pokker bliver den ved med at blinke med den info???
Jeg har været inde i alle indstillinger, jeg kan komme i tanke om og kan ikke se noget, der indikere at man kan resette advarsler eller anden info....
Så hvad pokker gør jeg?? Lader jeg bare det blive ved med at blinke? (for der sker vel ikke noget ved det? ) Eller er eneste mulighed at opdatere skidtet ?? ..... er ellers imod mine principper "If it ain't broke, don't fix it! " new8
Det er en info besked, den kan du ikke slette.
Ja opdater https://www.nbe.dk/
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Michlar73
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 18
Tilmeldt: 01 jan 2021 08:27
Givet likes: 13 gange
Modtaget likes: 1 gang

Re: Mere end 10 eltændinger det sidste døgn ?

Indlæg af Michlar73 » 07 jan 2021 00:11

Vil det sige, at den skal stå og blinke med det resten af fyrets levetid ? Det synes jeg da er underligt..Det må da være en fejl.. forsvinder den ved en opdatering?
Mvh.
Michael

Michlar73
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 18
Tilmeldt: 01 jan 2021 08:27
Givet likes: 13 gange
Modtaget likes: 1 gang

Re: Mere end 10 eltændinger det sidste døgn ?

Indlæg af Michlar73 » 07 jan 2021 00:18

Jeg har jo ikke haft mere end de 10 eltændinger det seneste døgn....jeg har faktisk slet ikke haft nogen siden d. 1. januar om natten...da den har kørt uafbrudt siden.... Og jeg har tjekket loggen/hændelser.........og der står der ikke noget om eltændinger siden nytårsnat.... Forstår det saftsusme ikke :(
Fandt denne tråd......her ser det jo ud til at det er gået i sig selv hurtigt, da tråden stopper ret hurtigt.... Kan der være en fejl i min styring siden den ikke forsvinder ?

viewtopic.php?f=137&t=28791&p=320959&hi ... ed#p320959
Mvh.
Michael

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: Mere end 10 eltændinger det sidste døgn ?

Indlæg af pille bruger » 07 jan 2021 06:31

Michlar73 skrev:
07 jan 2021 00:18
Jeg har jo ikke haft mere end de 10 eltændinger det seneste døgn....jeg har faktisk slet ikke haft nogen siden d. 1. januar om natten...da den har kørt uafbrudt siden.... Og jeg har tjekket loggen/hændelser.........og der står der ikke noget om eltændinger siden nytårsnat.... Forstår det saftsusme ikke :(
Fandt denne tråd......her ser det jo ud til at det er gået i sig selv hurtigt, da tråden stopper ret hurtigt.... Kan der være en fejl i min styring siden den ikke forsvinder ?

viewtopic.php?f=137&t=28791&p=320959&hi ... ed#p320959
Mvh.
Michael
Løs problemet ved at opdatere.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/


baggadap
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 22 gange

Re: Mere end 10 eltændinger det sidste døgn ?

Indlæg af baggadap » 07 jan 2021 11:50

Michlar73 skrev:
07 jan 2021 00:18
Jeg har jo ikke haft mere end de 10 eltændinger det seneste døgn....jeg har faktisk slet ikke haft nogen siden d. 1. januar om natten...da den har kørt uafbrudt siden.... Og jeg har tjekket loggen/hændelser.........og der står der ikke noget om eltændinger siden nytårsnat.... Forstår det saftsusme ikke :(
Fandt denne tråd......her ser det jo ud til at det er gået i sig selv hurtigt, da tråden stopper ret hurtigt.... Kan der være en fejl i min styring siden den ikke forsvinder ?

viewtopic.php?f=137&t=28791&p=320959&hi ... ed#p320959
Mvh.
Michael
Beskeden er en fejl, ja. Og ja, den forsvinder efter lidt tid når du opdaterer.
Jeg ville opdatere uanset om du kan leve med info beskeden eller ej, så du ikke risikerer den går i fejl igen om 10 år ;-)

Det nemmeste er at få fyret online - køb en wifi repeater med netværks port, eller et langt kabel. Det koster ikke mange kroner.
Ellers må du i gang med SD kortet - men det er altså mere bøvlet..

HUSK skriv dine indstillinger ned inden du starter - just in case..

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Mere end 10 eltændinger det sidste døgn ?

Indlæg af Torpet » 07 jan 2021 13:12

Generelt er det smart altid at have sine sidste indstillinger indsat på en fil i sin computer, bare for en sikkerhedsskyld. Noget at støtte sig til.


Besvar