Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

er jeg den eneste der mener nytårsaften er overflødig?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

er jeg den eneste der mener nytårsaften er overflødig?

Indlæg af Bigfoot » 31 dec 2020 21:19

Ja så er den dag her satme igen.

Den eneste dag i året hvor man endda er tvunget til at være længe oppe, blot fordi at landet omkring en skyder som tossede, så hunde og heste kan rende over det halve kommune inden natten er omme.

Ja jeg lyder måske sur, men jeg fatter ikke denne dag.
Det er da hyggeligt nok, men der er da andre værdier i livet end at fejre endnu et år er ovre.

Vi skal glæde os over den tid der kommer, istedet for at fejle at vi overlevede den sidste tid der er gået icon_cheesygrin.gif
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: er jeg den eneste der mener nytårsaften er overflødig?

Indlæg af pille bruger » 31 dec 2020 21:31

Har 4 heste der kræver bedøvelse og en dyrlæge på standby.
Jo det er da fint at der fyres af for formuer i aften, men der må være en grænse.
Nej jeg er ikke sur over at andre har andre lyster.
Men tænk lige over hvad der sker når i fyret brag af i nærheden af dyrehold.

God jul og godt fyrår til alle :cheers:
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: er jeg den eneste der mener nytårsaften er overflødig?

Indlæg af Lintz » 31 dec 2020 21:37

Bigfoot skrev:
31 dec 2020 21:19
Ja så er den dag her satme igen.

Den eneste dag i året hvor man endda er tvunget til at være længe oppe, blot fordi at landet omkring en skyder som tossede, så hunde og heste kan rende over det halve kommune inden natten er omme.

Ja jeg lyder måske sur, men jeg fatter ikke denne dag.
Det er da hyggeligt nok, men der er da andre værdier i livet end at fejre endnu et år er ovre.

Vi skal glæde os over den tid der kommer, istedet for at fejle at vi overlevede den sidste tid der er gået icon_cheesygrin.gif
Nu bestemmer man vel selv hvor meget man vil gøre ud af de forskellige mærke-dage. Om det skal være vild party nytårs aften eller om juleaften skal være med hele svineriet.
Nogle går også meget op i Valentinsdag og Halloween. Andre opdager ikke det har fundet sted - Ligesom ens bryllupsdag :oops:

Nytårsaften var fed - Masser at drikke, dejlige tøzer og krudt var der også nok af - Det var over 30 år siden. I dag er det lidt godt at spise. Stille og rolig hygge og et nys til konen kl 12. En halv time mere og så i seng.

- Så for min del betyder nytårsaften heller ikke så meget - mere. Men forstår da godt dem der gerne vil feste lidt og ser frem til dagen (aftenen)
- Lad os bare håbe det ikke koster for mange øjenskader.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: er jeg den eneste der mener nytårsaften er overflødig?

Indlæg af triumph » 31 dec 2020 21:42

Når man nu ikke må drikke julen ind, så er Nytår vel den eneste chance:
https://videnskab.dk/kultur-samfund/jul ... kingetiden

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: er jeg den eneste der mener nytårsaften er overflødig?

Indlæg af pelle » 31 dec 2020 23:34

I aften er der roligt. Konen og jeg er her blot selv. Tøsen ,den sidste af de fem børn jeg har boende hjemme, er taget ned til kæresten efter aftensmaden. Konen har set goe gamle danske film og nu ser hun goe gamle Kim Larsen. Jeg sidder ved husalteret og ser youtube videoer. Fagre nye verden. Jøsses jeg får mange ideer derinde fra jeg nemt kan omsætte til virkeligheden. Fyrværkeri bruger vi slet ikke. Det er fyldt med Larm, der gør hundene nervøse og tungmetaller og kviksølv og en masse andet lort. Jeg tænker bare som inkarneret piberyger. Hvad fanden har jeg gjort at jeg skal høre så meget på folk om mit rygning i løbet af året. De selvsamme folk sender den ene og den anden raket af sted. Nyder bare stilheden herude på landet. Lyder der et bang et sted fra i det fjerne gøer hundene. Men, det er fordi de tror der kommer nogen. Ellers vil jeg og konen skåle i mit hjemmelavede hybenvin til midnat. Det var så det år :)
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: er jeg den eneste der mener nytårsaften er overflødig?

Indlæg af Lintz » 31 dec 2020 23:39

pelle skrev:
31 dec 2020 23:34
I aften er der roligt. Konen og jeg er her blot selv. Tøsen ,den sidste af de fem børn jeg har boende hjemme, er taget ned til kæresten efter aftensmaden. Konen har set goe gamle danske film og nu ser hun goe gamle Kim Larsen. Jeg sidder ved husalteret og ser youtube videoer. Fagre nye verden. Jøsses jeg får mange ideer derinde fra jeg nemt kan omsætte til virkeligheden. Fyrværkeri bruger vi slet ikke. Det er fyldt med Larm, der gør hundene nervøse og tungmetaller og kviksølv og en masse andet lort. Jeg tænker bare som inkarneret piberyger. Hvad fanden har jeg gjort at jeg skal høre så meget på folk om mit rygning i løbet af året. De selvsamme folk sender den ene og den anden raket af sted. Nyder bare stilheden herude på landet. Lyder der et bang et sted fra i det fjerne gøer hundene. Men, det er fordi de tror der kommer nogen. Ellers vil jeg og konen skåle i mit hjemmelavede hybenvin til midnat. Det var så det år :)
Nu når du ser you-tube- Så se denne og øv lidt på saven icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: er jeg den eneste der mener nytårsaften er overflødig?

Indlæg af pelle » 31 dec 2020 23:43

Det er det jeg så godt kunne lide ved den gamle baggårds puma. Han var så dejligt nede på jorden og helt igennem folkelig. Skøn sav :)
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: er jeg den eneste der mener nytårsaften er overflødig?

Indlæg af Bigfoot » 31 dec 2020 23:45

pelle skrev:
31 dec 2020 23:34
I aften er der roligt. Konen og jeg er her blot selv. Tøsen ,den sidste af de fem børn jeg har boende hjemme, er taget ned til kæresten efter aftensmaden. Konen har set goe gamle danske film og nu ser hun goe gamle Kim Larsen. Jeg sidder ved husalteret og ser youtube videoer. Fagre nye verden. Jøsses jeg får mange ideer derinde fra jeg nemt kan omsætte til virkeligheden. Fyrværkeri bruger vi slet ikke. Det er fyldt med Larm, der gør hundene nervøse og tungmetaller og kviksølv og en masse andet lort. Jeg tænker bare som inkarneret piberyger. Hvad fanden har jeg gjort at jeg skal høre så meget på folk om mit rygning i løbet af året. De selvsamme folk sender den ene og den anden raket af sted. Nyder bare stilheden herude på landet. Lyder der et bang et sted fra i det fjerne gøer hundene. Men, det er fordi de tror der kommer nogen. Ellers vil jeg og konen skåle i mit hjemmelavede hybenvin til midnat. Det var så det år :)
vi nyder også en god koncert fra gavflaben ham selv. Det sjove er faktisk, at netop den turne han var på dengang, var konen og jeg inde og se live i Alsion i Sønderborg. Ah ja de minder.

Angående de youtube videoer, så har jeg en kanal på youtube du skal se, jeg skal nok sende den til dig en af dagene. Det er uden tvivl en Amerikansk udgave af Pelle icon_cheesygrin.gif
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: er jeg den eneste der mener nytårsaften er overflødig?

Indlæg af Zarge » 01 jan 2021 01:31

Hvem er det du tænker på big?

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: er jeg den eneste der mener nytårsaften er overflødig?

Indlæg af Bigfoot » 01 jan 2021 09:08

Zarge skrev:
01 jan 2021 01:31
Hvem er det du tænker på big?
hvis det det amerikanske udgave af Pelle du spørger til

https://www.youtube.com/channel/UCzr30o ... US8IfXtXmg

The essential craftsman.

Meget hyggelig kanal at følge med på.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar