Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Geninstallering af Officepakke efter totalskade af PC.

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Besvar
calle

Geninstallering af Officepakke efter totalskade af PC.

Indlæg af calle » 25 dec 2020 14:28

Havde en Lenovo X1 Yoga med OLED skærm, men var uheldig, at skærmen stod af. Den begyndte at flimre og kunne ikke starte op. Jeg var imidlertid heldig at finde en ny bærbar til en god pris. En Lenovo T14s med en 4K skærm og 1000 GB hardisk. Den er super god. Jeg savner ikke YOGA-funktionen overhovedet, men jeg savner sgu touchskærmen.

På den gamle havde jeg en ægte Office 2016 prof. plus. Licenskoden virker ikke på min nye PC, før Officepakken er fjernet fra den gamle PC. Hvad gør jeg. Nogen tricks ?

Venlig hilsen


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Geninstallering af Officepakke efter totalskade af PC.

Indlæg af MichaelK » 25 dec 2020 14:40

Hvis det kun er selve skærmen, der stod af på den gamle pc, er
det så ikke muligt at koble den til en ekstern skærm, så du kan
starte den op, og afinstallere programmet?

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

calle

Re: Geninstallering af Officepakke efter totalskade af PC.

Indlæg af calle » 25 dec 2020 20:56

Forsikringsselskabets samarbejdspartner Mentech, oplyser, at de ikke længere har adgang til computeren. Skaden skete i september. Har først fundet ny PC nu. Man er vel nordjyde 😉

pendec

Re: Geninstallering af Officepakke efter totalskade af PC.

Indlæg af pendec » 25 dec 2020 21:09

calle skrev:
25 dec 2020 20:56
Forsikringsselskabets samarbejdspartner Mentech, oplyser, at de ikke længere har adgang til computeren. Skaden skete i september. Har først fundet ny PC nu. Man er vel nordjyde 😉
Så kan man vist stadig aktivere licenser over telefon opkald og få koden der? du burde se telefon nummer du kan bruge på skærmen når du ikke vil aktivere via internet. Husk at vælg software kun er installeret på 1 maskine, ellers kan det fejle og du kan ikke få en aktiveringskode på telefonen.
Sidst husk at skriv ned, den er lang og går noget galt på pc, kan du ikke få det gentaget på telefon.

calle

Re: Geninstallering af Officepakke efter totalskade af PC.

Indlæg af calle » 26 dec 2020 20:10

pendec skrev:
25 dec 2020 21:09
Så kan man vist stadig aktivere licenser over telefon opkald og få koden der? du burde se telefon nummer du kan bruge på skærmen når du ikke vil aktivere via internet. Husk at vælg software kun er installeret på 1 maskine, ellers kan det fejle og du kan ikke få en aktiveringskode på telefonen.
Sidst husk at skriv ned, den er lang og går noget galt på pc, kan du ikke få det gentaget på telefon.
Jeg har min licensnøgle (den lange kode). Den fandt jeg via et link på min kvittering fra Wupti, hvor jeg købte licensen. Når jeg indtaster licenskoden, så bliver den også straks genkendt som Office Prof. Plus fra 2016. Når jeg så downloader, så kommer meddelelsen om, at Officepakken skal fjernes fra min gamle PC, før den kan installeres på den nye. Nu har jeg skrevet til Microsoft Danmark og spurgt om de vil være venlige at hjælpe mig. Den skide pakke koster da ligegodt 995 kr :shock:

Venlig hilsen


Brugeravatar
Exsmeden
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 176
Tilmeldt: 29 nov 2008 15:50
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Geografisk sted: Sønderjylland
Givet likes: 114 gange
Modtaget likes: 3 gange

Re: Geninstallering af Officepakke efter totalskade af PC.

Indlæg af Exsmeden » 27 dec 2020 09:24

Mojn.
Jeg havde for et års tid siden det samme problem.
Jeg droppede den skide Office pakke.
Jeg indstallerede den gratis LibreOffece kontorpakke, den har det hele og er kompatibel med Office filerne.
M.v.h.
Exsmeden
Suporter på
1: Scotte Blackstar 10KW 110l combi Vvb Huset er på 180 m2
2: Woody Mini 10Kw 150l combi Vvb Huset er på 240 m2
3: MCZ EGO Pilleovn.

calle

Re: Geninstallering af Officepakke efter totalskade af PC.

Indlæg af calle » 27 dec 2020 10:35

Exsmeden skrev:
27 dec 2020 09:24
Mojn.
Jeg havde for et års tid siden det samme problem.
Jeg droppede den skide Office pakke.
Jeg indstallerede den gratis LibreOffece kontorpakke, den har det hele og er kompatibel med Office filerne.
Den startede jeg med på min gamle PC, men den var ikke kompatibel med flere af de mails jeg modtog fra mit arbejde. De kunne ikke åbnes. Jeg bøvlede noget med det, men endte op med at investere i den omhandle Office-pakke. Nu går jeg og venter på svar fra Microsoft. Måske er det Bill selv, der svarer mig icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen

Brugeravatar
Exsmeden
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 176
Tilmeldt: 29 nov 2008 15:50
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Geografisk sted: Sønderjylland
Givet likes: 114 gange
Modtaget likes: 3 gange

Re: Geninstallering af Officepakke efter totalskade af PC.

Indlæg af Exsmeden » 27 dec 2020 10:54

calle skrev:
27 dec 2020 10:35
Den startede jeg med på min gamle PC, men den var ikke kompatibel med flere af de mails jeg modtog fra mit arbejde. De kunne ikke åbnes. Jeg bøvlede noget med det, men endte op med at investere i den omhandle Office-pakke. Nu går jeg og venter på svar fra Microsoft. Måske er det Bill selv, der svarer mig icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen
Jeg har ikke det problem, da jeg har Gmail.
M.v.h.
Exsmeden
Suporter på
1: Scotte Blackstar 10KW 110l combi Vvb Huset er på 180 m2
2: Woody Mini 10Kw 150l combi Vvb Huset er på 240 m2
3: MCZ EGO Pilleovn.

calle

Re: Geninstallering af Officepakke efter totalskade af PC.

Indlæg af calle » 27 dec 2020 11:02

Exsmeden skrev:
27 dec 2020 10:54
Jeg har ikke det problem, da jeg har Gmail.
Jamen så er det måske der den lander. Prøver om jeg kan få det til at virke :great:

Venlig hilsen


Besvar