Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Valg af elselskab

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Valg af elselskab

Indlæg af MichaelK » 12 dec 2020 12:28

Nu har jeg siddet og læst lidt med på sidelinjen, og må sige at hele setuppet virker bøvlet, bare
for at spare nogle få håndøre. Desuden kan man risikere slet ikke at spare noget, hvis man ikke
får skiftet elselskab på det helt rigtige tidspunkt, i forhold diverse opsigelsesvarsler mv..

Jo højere elforbrug man har, jo mere kan man selvfølgelig spare. Jeg har et forholdsvist moderat
elforbrug, set relation til at vi kun er mig og hunden i husstanden, så er en evt. besparelse ikke
besværet værd.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Valg af elselskab

Indlæg af Lintz » 12 dec 2020 12:32

Fatter ikke I gider det døj icon_cheesygrin.gif

- Og så lidt mere alvorligt - Hvor meget sparer I egentlig talt når året er omme og I liiige har husket at opsige inden lørdag d. 23/10 kl 10,23 :D for ikke at ryge på "dyr strøm"
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Valg af elselskab

Indlæg af pendec » 12 dec 2020 12:34

Alt kan virke bøvlet hvis man ikke gider, jeg gider ikke have, det er bølvet, nogle elsker haver :) Så må jeg en dag betale mig ud af det, hvis de urskove lyster ikke fortsætter.

Og jeg føler 400-500kWh/måned er et rimelig forbrug for 1 person, som så har mange elektroniske dimser, vask og masse andet som sluger. Der er andre som bruger 200kWh og bruger ikke meget til at lyse en bog op i hjørnet af sofaen om aften. Vi er jo meget forskellige på mange områder.
Lintz skrev:
12 dec 2020 12:32
Hvor meget sparer I egentlig talt når året er omme
Som jeg skriver, havde jeg ikke hoppet elselskaber, var prisen nok 120-150kr mere, lige pt ingen bil opladning men!.. Så 120kr*12 = 1440kr+ om året i lommen, så længe jeg fortsætter for mig, skal vi tale timeløn? 700kr for en time hvert 6. måned :)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Valg af elselskab

Indlæg af Lintz » 12 dec 2020 12:40

pendec skrev:
12 dec 2020 12:34

Som jeg skriver, havde jeg ikke hoppet elselskaber, var prisen nok 120-150kr mere, lige pt ingen bil opladning men!.. Så 120kr*12 = 1440kr+ om året i lommen, så længe jeg fortsætter for mig, skal vi tale timeløn? 700kr for en time hvert 6. måned :)
- Og som jeg skrev "Fatter ikke I gider" - Men gør I det - Eller du - jamen så er det ok.

Jeg må nok indrømme at jeg gider ikke rode med alle disse tal - læser alt det med småt og pløje igennem, var det 4 A4 siders faktura, for at se om prisen holder som de lover - Alt dette for ca 1500 årligt.

Men som sagt - Vi er alle forskellige.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Valg af elselskab

Indlæg af pendec » 12 dec 2020 12:40

Det er btw, blevet svære for el-hoppere? at skifte... flere selskaber kræver man ikke har været kunde hos dem i længere tid (2 år), som selskaber med tv tilbud, hvor man ikke må have været kunde hos dem heller, så betingelser strammes.
Men der er flere end 4 af dem, så man kommer let over 2 år , værre når de forøger den tid.
Før i tiden, havde man f.eks kun Viasat el. Canal Digital, så var den svær hvis de krævet man ikke havde været kunde i 12 måneder, som oftest betød man betalte fuld pris i 6-9 måneder.


pendec

Re: Valg af elselskab

Indlæg af pendec » 12 dec 2020 12:42

Lintz skrev:
12 dec 2020 12:40
- Og som jeg skrev "Fatter ikke I gider" - Men gør I det - Eller du - jamen så er det ok.

Jeg må nok indrømme at jeg gider ikke rode med alle disse tal - læser alt det med småt og pløje igennem, var det 4 A4 siders faktura, for at se om prisen holder som de lover - Alt dette for ca 1500 årligt.

Men som sagt - Vi er alle forskellige.
Er det ikke lidt som med træpiller? Du kunne købe dem lidt dyrere i den lokale træpille pusher men du vælger Tyskland for at spare, og så køber du ekstra for at spare endnu mere?

Det kunne jeg sikkert også med 26 paller men gider ikke det rod her omkring huset.
edit: Må lige korrigere mig selv, for jeg husker svagt, du køber med andre, så 26 paller er jo overdrevet her :)

Vi må ikke glemme dem med Tesla og elbesparelser, hvor de kunne bruge formuer på el, men de sparer en masse ved Clever til 799,- og kan tanke dagligt fuld tank og spare rigtig meget i forhold til benzin biler som pendler langt hver dag :)
Last edited by 1 on pendec; edited 12 times in total

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Valg af elselskab

Indlæg af triumph » 12 dec 2020 12:47

pendec skrev:
12 dec 2020 12:18
Som de skriver på siden, så forhandles deres rabat aftale en gang om året, så før nov. 2020, var det i f.eks august 2020 en aftale fra 2019 som galdt og den de reklamerede med sidst jeg var inde på siden :)

https://www.elforbundet.dk/rabataftalen


Jeg må hellere påpege at det man læser , kan lyde som en årlig aftale men igen, er altså kun for 6 måneder og de sidste måneder hænger du på elselskab's pris og som præsenteret et abo, som elforbundet, ellers ikke inkluderer eller vil? Mærkeligt.
Du har vist ret i at jeg er overgået til Vindstød, det var jeg ikke klar over.
Jeg kan altså spare 600 kr/år ved at skifte. Men så er der jo bøvlet ved at have betalt 3 md forud

pendec

Re: Valg af elselskab

Indlæg af pendec » 12 dec 2020 12:50

triumph skrev:
12 dec 2020 12:47
Men så er der jo bøvlet ved at have betalt 3 md forud
Det kan vi hurtigt blive enige om, jeg har givet modstrøm 3* aconto forud for min første regning 1-12 , det er sgu noget fis. Men så længe de ikke snyder en , så er jeg ok med det, og der skal jo være folk som er efter dem, når de gør :)

pendec

Re: Valg af elselskab

Indlæg af pendec » 12 dec 2020 12:54

Lintz skrev:
12 dec 2020 12:40
4 A4 siders faktura, for at se om prisen holder som de lover
Nu er det så ikke værre . 4 sider betyder
1 side med faktura, stadig 2 linjer.
1 side afregning , som viser PSO og andre afgifter og ens forbrug
1 side aconto , hvad man skal betale aconto og hvorfor.
sidste side er så beløb modregnet hinanden med ens aconto betaling.

Det kan klart gøres enklere. Nettopower klarer det på 1 side og jo, kun inkl. moms på alt :) Super men desværre en smule dyrere og ingen gode 6 måneders tilbud. Og Nettopower er stadig kvt. afregnet, hvis man ikke vil betale ekstra for månedsafregning.

Glemte jeg Vindstød? 3 sider, og 2 sider med alle priser i ex.moms, så kun forsiden viser faktura inkl. moms

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Valg af elselskab

Indlæg af triumph » 12 dec 2020 13:16

pendec skrev:
12 dec 2020 12:54
Nu er det så ikke værre . 4 sider betyder
1 side med faktura, stadig 2 linjer.
1 side afregning , som viser PSO og andre afgifter og ens forbrug
1 side aconto , hvad man skal betale aconto og hvorfor.
sidste side er så beløb modregnet hinanden med ens aconto betaling.

Det kan klart gøres enklere. Nettopower klarer det på 1 side og jo, kun inkl. moms på alt :) Super men desværre en smule dyrere og ingen gode 6 måneders tilbud. Og Nettopower er stadig kvt. afregnet, hvis man ikke vil betale ekstra for månedsafregning.

Glemte jeg Vindstød? 3 sider, og 2 sider med alle priser i ex.moms, så kun forsiden viser faktura inkl. moms
+ alt det med småt. Jeg viste f.eks ikke at jeg overgik til vindstød efter 1 år (Eller mindre / Hvornår jeg overgår til vindstød) Og så skulle betale 3 md forud 2 steder, når jeg flytter.
Hvis det skal trækkes på kasse krediten, så er fortjenesten væk.
Samt sætte sig ind i forskellige krav til at overføre min konto, både hos den nye og gamle leverandør.
Samt sørge for det sker til tiden, samt følge op på at det også sker


Besvar