Efter 4 måneders aconto, er der endelig dukket en regning op for november 2020. De kører godt nok en mærkelig forretning.
Deres såkaldte standard faktura, indeholder bare 2 linjer. Dit forbrug i november , kWh og så total, ingen detaljer der. Næste linje noget aconto modregning som ikke giver mening, for beløbet ligner intet andet.
Så erfarer jeg, man kan få flere sider med detaljer tilsendt, hvis man besøger modstrøm's hjemmeside, og under ens profil, kan man vælge "detaljeret faktura".
Så vælger jeg det, og på samme side, kan man også downloade faktura igen. Der finder jeg den som de sendte på email. Nu indeholder den så 4 PDF sider
og mere detaljeret som ønsket, så man kan se aconto som indbetalt fra september og modregnet her for november, og jo, februar aconto beløb.
Og ja, så opkræver de næsten 3 måneder forud, altså Februar saldo opkræves 1-12-2020 , så deres forudbetaling handler ikke om 1 måned forud, næee, du skal betale 3 måneders aconto forud, præcis som mange andre. Og jo, man kan ikke se sin aconto saldo , kun at den modregnet på detaljeret faktura. Det fremgik heller ikke af standard faktura. Det skal siges at elpris.dk har det nævnt som 1 måneds forudbetalt.
Det firma er noget rod, selvom de nok gør livet billigere i 6 måneder, så skal man være ops på deres regning. og jeg læste andre nævnte, de fik et gebyr opkrævet for at få udbetalt deres forudbetalte indbetalinger. Dette gebyr fremgik af deres faktura oversigt, altså skjulte gebyrer når man forlader dem. De opkræver yderligere et gebyr hvis man bare hopper over til nyt selskab som normalt kun opsiger en 4 dage før de skifter, så der skal man også informere dem for at spare gebyr, hvis man som jeg forlader dem 1-4-2020 , så skal de vide det løbende måned+30 dage, altså fra mar.2020, så sparer jeg endnu et gebyr der.
Jeg bliver de 6 måneder men jeg tror ikke jeg vil anbefale dem, det er sikkert. Modstrøm er nok et no-go hvis man kan springe udenom.