Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Effekt ændrer sig ikke??

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
pendec

Re: Effekt ændrer sig ikke??

Indlæg af pendec » 28 nov 2020 18:29

Hvis kedel ikke kommer af med varmen, så når den jo 80c og slukker ligemeget om dine enheder kalder på varme?
Den slukkede jo bare 30 minutter inkl. opstart i sidste kørsel, så den bruger 10-15mins på at varme op, og 10-15 mins på at nå setpunkt og det er så uden at vvb eller andet fik noget varmt vand.
Jeg er helt med på den 35c differens, det står jo i styringen.

Hvad gulvvarme har du? Jeg har beton, og kan ikke slippe varmen, da den re-cirkulerer vand i dens anlæg. og tilføjer jo kun som behovet er der.


jacobthomsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 28 nov 2020 14:00
Modtaget likes: 1 gang

Re: Effekt ændrer sig ikke??

Indlæg af jacobthomsen » 28 nov 2020 18:48

pendec -> Den stopper med at stige når den når til 3kW i ydelse. Det er som den har en maks ydelse sat, selvom der i styringen er sat til 10kW.

Jeg har lige haft hele huset og vandet kølet ned, så fyret nemt kunne komme af med varmen. Lige lidt hjælper det, ydelsen stopper ved 3kW uanset behovet, om den så skal varme og faktisk op på 10kW og den går ikke ned heller.

så nu efter kun knap 19 tons piller, har jeg skiftet stort set alle delene i den originale brænder adskillige gange. El tænderen blev skiftet mere end 10 gange og så skiftede jeg hele brænderen og den har på nuværende tidspunkt ikke engang kørt et år uden problemer. Nu tror jeg styringen er færdig, og den er så 7½ år gammel og en ny koster sikkert flere tusinde kroner, kan jeg sikker heller ikke selv montere og så koster det endnu mere.

Er det bare mig der er uheldig eller er et blackstar 10kW pillefyr bare et ualmindeligt dårligt produkt?

pendec

Re: Effekt ændrer sig ikke??

Indlæg af pendec » 28 nov 2020 19:05

Der er jo alle-sidste option, som nok kun pillebruger kan svare på, det er om den på nogen måde har fået ændret sine 10kW til 3kW?

Er det ikke @lille_smed som fixer de styringer, som måske ved om det teoretisk kan ske, som defekt styring? Så er der jo een grund. Men det betyder jo ikke den skal slukke ved 3kW, dog siger log jo temp er opnået, som må være 70c + 10c over setpunkt.

:) Jeg tror nu rigtig mange synes blackstar i de forskellige varianter er et godt produkt, det var bare ikke lige det jeg valgte, der så jeg mere på RTB :) men det blev så noget andet, primært økonomisk begrundet og godt tilbud.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Effekt ændrer sig ikke??

Indlæg af Lintz » 28 nov 2020 19:10

jacobthomsen skrev:
28 nov 2020 18:48
Er et blackstar 10kW pillefyr bare et ualmindeligt dårligt produkt?
Absolut NEJ. Det er et udmærket produkt som stort set passer sig selv.
Du skal bare lige finde fejlen - og ikke for at gøre dig ked af det men det kan sagtens være en "F40" du døjer med :lol:

Tro mig - Der er flere der har haft den - Mig selv inklusiv :oops:

Jeg vil ikke blande mig i rådene - Der er vist nok inde over som kan rådgive dig. Følger bare lidt med på sidelinjen.

- Og velkommen til icon_cheesygrin.gif

P.S. Skriv gerne dit postnummer ind under din Avatar - Måske der er en kyndig som bor i nærheden som eventuelt gerne vil give dit fyr et "spark".
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

jacobthomsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 28 nov 2020 14:00
Modtaget likes: 1 gang

Re: Effekt ændrer sig ikke??

Indlæg af jacobthomsen » 28 nov 2020 19:25

Lintz - Tak for din support.

Det er desværre ikke min oplevelse af mit Blackstar 10kW pillefyr. Det har mildest talt været en elendig oplevelse og fejlene har der været mange af. Jeg er nu så træt af det, at det bliver skiftet ud til næste år med en varmepumpe. Indtil da, må jeg jo så manuelt styre den styring jeg har købt, så vi kan komme igennem vinteren med varme og varmt vand.

Prøver lige et reset af styringen, når jeg har tid til det. Det er mit sidste håb. Sjovt nok du nævner "f40", for selv når man ikke piller ved fyret, sker der "F40" fejl hele tiden. Mystikken breder sig også her, tænker det må være nisserne denne gang :-)

Mit postnummer er 6200.

Tak for jeres support. Det er en rigtig godt oplevelse!


Fiffer
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 514
Tilmeldt: 29 mar 2019 18:14
Mit fyr: Nbe 1016 kedel 10kw
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Dagligt forbrug: 6 kg
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 384 gange
Modtaget likes: 108 gange

Re: Effekt ændrer sig ikke??

Indlæg af Fiffer » 28 nov 2020 19:49

Har kun gode erfaringer med mit blackstar 10 kw, tror du har været meget uheldig, måske dine problemer bunder i ustabil netspænding, og/ eller dårlig jordforbindelse, kunne også være fyret står koldt, ellers måske er slukket i sommerperioden, elektronik har ikke godt af kondens og mange opstarter... har set/hørt flere med problemer af disse grunde, måske har du bare været usædvanlig uheldig
10 kw nbe 1016 kedel,140 kvm hus, murer af Guds nåde.

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: Effekt ændrer sig ikke??

Indlæg af pille bruger » 28 nov 2020 22:59

Der er lavet så mange ændringer, og så hurtigt efter hinanden at overblikket er væk new4

Besked sendt i StokerCloud. icon_cheesygrin.gif
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Effekt ændrer sig ikke??

Indlæg af HR LUCCA » 29 nov 2020 14:52

Nu har jeg haft mit i 7-8 år og ikke haft rep på mit før i år hvor jeg måtte skiftet cirkulationspumpen som er jo er en sliddel ,og ikke enligt er en del af fyret ,og efter jeg er gået over til keramisk eltænder har jeg ikke skiftet nogle de sidste 3 år , så jeg er rigtig glad for mit , er ved at skal have bygget nyt hus , havde det kunne lade sig gøre og installere et i det nye hus, havde jeg gjort det , men varme forbruget er alt for lille .
Jeg vil også vælge og starte forfra da der er stillet så meget på det ,og måske bruge de penge det koster og få en til at se på det der har forstand på det , eller en af " nørderne " her fra forum der måske bor en tæt på dig , det kan somme tiden være godt og få nye øje til og se på det , når man ikke selv kan finde fejlen .
Det store forbrug af eltændere hænger sikkert sammen med de mange starter , og måske indstilling af eltænder , blæser og mængden af piller .


Besvar