Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Spammer

Nyheder og informationer fra Teamet
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Spammer

Indlæg af Lintz » 31 okt 2020 09:05

Dejligt at se at vi har brugere som er opmærksom på disse Spammer.

JamieJoule fik kun lov til at være medlem at dette dejlige forum i omkring 20 minutter før vedkommende var "varpet" ud af en Redaktør.


Capture.PNG
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Spammer

Indlæg af lamborg » 31 okt 2020 09:40

Lintz
Hvorfor kan i ikke slette trådene helt fra listen af opslag ??
Ikke fordi det gør andet end irriterede at de står der men det er jo også nok :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Spammer

Indlæg af Lintz » 31 okt 2020 11:16

lamborg skrev:
31 okt 2020 09:40
Lintz
Hvorfor kan i ikke slette trådene helt fra listen af opslag ??
Ikke fordi det gør andet end irriterede at de står der men det er jo også nok :-)
Det er rigtigt - Vi kunne godt vælge konsekvent at slette trådene.

Et par af grundene kunne være:

1. Måske kan det have en lille afskrækkende virkning på Spammer - Måske ikke.

2. Skal jeg grave dybt ned og bagerst i min hjerne mener jeg at vores Administrator engang har udtalt at der som sådan ikke bliver slettet tråde på Stokerpro. Denne regel kan selvfølgelig ændres men her hvor vi gør opmærksom på at der har været en spammer og derefter låser tråden syntes jeg er ok.

3. Hvis vi slettede tråden er der jo den risiko at alle I gode brugere herinde ikke når at opfatte det store, omfattende og krævende arbejde som vi
Redaktører ligger i det til en forholdsvis ussel løn icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Spammer

Indlæg af pendec » 31 okt 2020 11:23

Til gengæld, så kan forum overblik også blive en omgang rod, hvis spammer tager over, og man ikke kan se ægte indlæg for alle de spam indlæg der kommer ind imellem. det sker for nogle forum i perioder. Og slettes de ikke, så gider folk ikke sidde og forsøge at finde rundt, så hopper de bare videre.

Så hvis @Ulrik ikke har aktiveret sletning af indlæg (skjule dem), så kan det jo bare gøre noget værre, for jeg tror alle forum brugere er ret ligeglad med hvad som sker i baggrunden, hvis det som sker i forgrunden begynder at genere, og man intet siger men bare daffer videre, fordi det altså ikke blev ændret.

Støj er som regel noget, ikke ret mange gider, om det er indlæg, reklamer eller bare personer, så skræmmer det folk og tilslutningen forsvinder stille og roligt, så spammer skal og burde da ikke få den fornøjelse.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Spammer

Indlæg af Lintz » 31 okt 2020 11:31

pendec skrev:
31 okt 2020 11:23
Til gengæld, så kan forum overblik også blive en omgang rod, hvis spammer tager over, og man ikke kan se ægte indlæg for alle de spam indlæg der kommer ind imellem. det sker for nogle forum i perioder. Og slettes de ikke, så gider folk ikke sidde og forsøge at finde rundt, så hopper de bare videre.

Så hvis @Ulrik ikke har aktiveret sletning af indlæg (skjule dem), så kan det jo bare gøre noget værre, for jeg tror alle forum brugere er ret ligeglad med hvad som sker i baggrunden, hvis det som sker i forgrunden begynder at genere, og man intet siger men bare daffer videre, fordi det altså ikke blev ændret.

Støj er som regel noget, ikke ret mange gider, om det er indlæg, reklamer eller bare personer, så skræmmer det folk og tilslutningen forsvinder stille og roligt, så spammer skal og burde da ikke få den fornøjelse.
Jamen så er det jo godt at vi valgte at slette de omkring 80 spam-indlæg som vi engang fik i løbet af en nat og kun bibeholdte en enkelt eller to. icon_cheesygrin.gif

Vi arbejder efter bedste evne - Så kan der ikke forlanges mere. :wink:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


pendec

Re: Spammer

Indlæg af pendec » 31 okt 2020 11:34

Lintz skrev:
31 okt 2020 11:31
Jamen så er det jo godt at vi valgte at slette de omkring 80 spam-indlæg som vi engang fik i løbet af en nat og kun bibeholdte en enkelt eller to. icon_cheesygrin.gif

Vi arbejder efter bedste evne - Så kan der ikke forlanges mere. :wink:
:) Som jeg skrev, det er ikke vigtig hvad sker i baggrunden men hvad folk ser i forgrunden.

Det er fint i forsøger at holde trit med de mange angreb, rigtig mange forum døjer med det daglig, og når ikke altid at få dem slettet når kinøjsere får lagt 75 indlæg op og så også på kinesisk samtidigt. Det ser vildt ud.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Spammer

Indlæg af Lintz » 31 okt 2020 11:50

pendec skrev:
31 okt 2020 11:34
:) Som jeg skrev, det er ikke vigtig hvad sker i baggrunden men hvad folk ser i forgrunden.

Det er fint i forsøger at holde trit med de mange angreb, rigtig mange forum døjer med det daglig.
Jeg syntes faktisk ikke vi døjer så meget med det. Det er lidt i perioder.
Nu har vi så lige fået 2 indlæg fra samme bruger idag.

Trykker jeg på "Nye indlæg" ser jeg 15 tråde - deraf er de to Spam. Dette ser jeg ikke som et problem og mon ikke de fleste hurtigt kan se hvad det er og bare scroller forbi.

Bliver det en dag omvendt må vi tage en revurdering af hvordan vi håndterer det.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Spammer

Indlæg af pendec » 31 okt 2020 11:53

Lintz skrev:
31 okt 2020 11:50
Bliver det en dag omvendt må vi tage en revurdering af hvordan vi håndterer det.
Du har jo været her længe nok til at huske de dage, hvor nye emner var rent spam, og sådan ser nogle andre forum ud i dag, hvor ejere er i andet land og anden tidszone, så indlæg laves når de sover.

Her har der også være perioder med rigtig mange sjove indlæg, og tiltag ved tilmelding for at komme uden om dem, nu er det folk i Afrika som sidder og logger ind som en forhindring og altså helt manuelt, og de kan google svar og løsninger uden at kunne dansk. Super svært at håndtere, når de også bruger VPN oveni.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Spammer

Indlæg af Lintz » 31 okt 2020 11:59

pendec skrev:
31 okt 2020 11:53
Du har jo været her længe nok til at huske de dage, hvor nye emner var rent spam, og sådan ser nogle andre forum ud i dag, hvor ejere er i andet land og anden tidszone, så indlæg laves når de sover.
- Så er det godt vi har nogle opmærksomme brugere herind :great:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar