Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny bil. Men hvilken.

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af lamborg » 25 okt 2020 10:16

Selvfølgelig skal der betales skat og hvorfor skal nogen have en fordel som andre så skal betale for ???
lad nu være med at skrive som om skattevæsnet er en eller anden kapitalist der bare skal krasse penge ind til egen vinding . Det er det jo ikke det er en forvaltning som er sat til søge for at alle betaler det de skal . Hverken mere eller mindre og ingen skal da have en fordel som andre skal betale for . Samfundet koster det samfundet koster . Hvis feks de mange mange der har en firmatelefon slipper for at betale skat af den ,ja så mangler pengene i kassen og så er der to muligheder . Enten skal dem der ikke har en firmatelefon betale for dem der har eller også skal vi fesk spare på hvor mange bleer de ældre må bruge om dagen osv osv .
Alting hænger jo sammen men selvfølgelig kan vi ændre opfattelsen af at skatte og moms snydere (sort arbejde ) er helte til at man kan se dem som de forbrydere de er så kunne det være at der kom så mange penge ind at alle der betaler det de skal kunne slippe lidt billigere.
Og nej jeg har ikke noget imod at folk tjener en lille skilling engang i mellem men der er folk og det er nok ikke få der tjener 100000 om året og der over på sort arbejde . Det er sgu noget svineri .
Ups der røg jeg ud af en lidt hidsig linie men nå sådan blev det
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


pendec

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af pendec » 25 okt 2020 12:07

triumph skrev:
25 okt 2020 09:11
så er der vel heller ikke andre skatte regler for el til hybridbiler
Nu misforstår jeg nok, og du mener i forbindelse med arbejde.

Men arbejdsgiver, som jeg husker det, får samme registreringsafgift på el biler og plugin som private men hybrider som ikke oplades eksternt (så er Lintz med) har helt normale registreringsafgift men den får nok stadig kompensation på de km, den kommer over 20km/literen som vi andre får men jeg tror fritagelse for afgift ikke inkluderer hev/mhev modellerne, så der vil man beskattes helt normalt ud fra nypriser, og det er da dumt at give 500.000 for en bil, hvis firma kan få den i plugin til 330.000kr ,ligemeget hvad, og det hjælper klart nok medarbejderen også når fri bil beskattes.

Måske tager jeg fejl.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af Lintz » 25 okt 2020 12:20

Store og lille "Bredmås" :D
Vedhæftede filer
122748829_362142728361521_7159890490646973075_n.jpg
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af triumph » 25 okt 2020 14:02

lamborg skrev:
25 okt 2020 10:16

lad nu være med at skrive som om skattevæsnet er en eller anden kapitalist der bare skal krasse penge ind til egen vinding .
Ups der røg jeg ud af en lidt hidsig linie men nå sådan blev det
Ja det skal jeg da love for........ :shock:
Jeg skrev jo bare at der ikke var andre regler for beskatning af el (brændstof) til el biler, end der var for beskatning af brændstof til fossil biler.....
Derudover var pointen vel nærmest omvendt af din konklusion.
De plejer at have en firmabil i 208 klassen med ca. 130 hk. Nu køre de mercedes c klasse med 300 hk. Uden afgift, og med en beskatningen af bilen der er den samme som en bil i 208 klassen.
De har ikke sparet samfundet for et eneste gram co2, tværtimod. Og det skatteyderne der betaler
Senest rettet af triumph 25 okt 2020 14:14, rettet i alt 1 gang.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af triumph » 25 okt 2020 14:09

pendec skrev:
25 okt 2020 12:07
Nu misforstår jeg nok, og du mener i forbindelse med arbejde.

Men arbejdsgiver, som jeg husker det, får samme registreringsafgift på el biler og plugin som private men hybrider som ikke oplades eksternt (så er Lintz med) har helt normale registreringsafgift men den får nok stadig kompensation på de km, den kommer over 20km/literen som vi andre får men jeg tror fritagelse for afgift ikke inkluderer hev/mhev modellerne, så der vil man beskattes helt normalt ud fra nypriser, og det er da dumt at give 500.000 for en bil, hvis firma kan få den i plugin til 330.000kr ,ligemeget hvad, og det hjælper klart nok medarbejderen også når fri bil beskattes.

Måske tager jeg fejl.
Du har sikkert ret, jeg ved bare ikke hvordan ham med lejligheden kommer over det problem, måske lade abonnement ?


pendec

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af pendec » 25 okt 2020 15:29

triumph skrev:
25 okt 2020 14:09
Du har sikkert ret, jeg ved bare ikke hvordan ham med lejligheden kommer over det problem, måske lade abonnement ?
Helt sikkert, og hvis man så ikke bruger det er det jo sådan. Jeg vil klart vælge det, på økonomi og komfort. 2 gode der følger med opladning.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af lamborg » 25 okt 2020 15:34

Ja undskyld Thrumph det var nu ikke så en bestemt bem jeg hentydede til men mere generalt at aviser og masse af folk omtaler alt der har med statsapperatet at gøre som dem og de men det er sgu da et folkestyre så det er også alle sammen der er staten.
Jeg er måske nok bare lidt let antændelig i øjeblikket og formuel 1 er røvkedeligt idag :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af BWJ » 25 okt 2020 16:05

Hvor om alting er, så er det sådan , at når regeringen når tættere på CO2 målet. så vil grønne afgifter og rabat på elregningen både til biler og varmepumper blive skruet op igen, det er jo før set at "aftaler" kun er en talemåde for at få fårene i den retning man ønsker.

:toofunny:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af Lintz » 25 okt 2020 16:48

BWJ skrev:
25 okt 2020 16:05
Det er jo før set at "aftaler" kun er en talemåde for at få fårene i den retning man ønsker.
Det er jo det.
Pengene skal jo ind - På den ene måde eller den anden.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny bil. Men hvilken.

Indlæg af Lintz » 20 nov 2020 14:54

Så kom dagen hvor den første tankfuld blev brændt af. :lol:

Efter 27 dage siden første tankning var der 90 km tilbage i tanken.

Så der blev tanket idag. Kørecomputer kom frem til 21,1 i snit og en udregning på påfyldte liter brændstof divideret op i kørte kilometer gav 19,45 - Med den usikkerhed der nu er ved den regnemetode.

Officiel WLTP-norm siger 20 km/l.

Brændstof. Shell W-power oktan 100.

Som en lille krølle her sidst kan jeg sige at konen påstod at hun har kørt fra byskiltet og ind til første rundkørsel ved Aalborg på ren el.
Det er en tur på ca. 17,5 km på alm. hovedvej uden stigninger - Syntes det er meget godt, set i forhold til batteriets størrelse.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar