Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
pendec

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af pendec » 16 okt 2020 14:52

Lintz skrev:
16 okt 2020 14:47
det var det så ikke - Sort med reg. nr. CA 14 xxx Tror jeg det var.
Det var det nok ikke, eller så var det ikke CA14* :)
De 2 aktive i Danmark ses herunder og de er gamle modeller
fghg43.JPG


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af Lintz » 16 okt 2020 14:56

pendec skrev:
16 okt 2020 14:52
Det var det nok ikke, eller så var det ikke CA14* :)
De 2 aktive i Danmark ses herunder og de er gamle modeller
fghg43.JPG
Ok - Pendec, Men så kan du lige søge på hvilken nummer det så kunne være icon_cheesygrin.gif
Den var i det mindste sort og der stod så flot PHEV hen over bagenden på den.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af pendec » 17 okt 2020 15:10

Lintz skrev:
16 okt 2020 14:56
Ok - Pendec, Men så kan du lige søge på hvilken nummer det så kunne være icon_cheesygrin.gif
Den var i det mindste sort og der stod så flot PHEV hen over bagenden på den.
Det er jo næsten lettere du prøver selv :evil: :great: http://nrpla.de/

pendec

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af pendec » 18 okt 2020 14:33

John Skov Jensen skrev:
16 okt 2020 14:28
Ja tak, jeg er godt tilfreds med the looks

Var det en titanium metal farvet, der så nyvasket ud? For så kunne det godt være min icon_cheesygrin.gif
Var du i Bandholm idag? Der var også en titanium metalfarvet foran mig i nogen tid, et ordentlig monstrum af bil bagfra, tør man sige, sikke en r*v :) Nogen bliver krænket i disse dag. Men bilen er fed nok, forstår dog ikke Mitsu har valgt at skrive PHEV så stort i nederste venstre hjørne, der ville jeg måske finde en varmepistol og stille og roligt få det af, måske bede min flinke forhandler om at rykke det :)

Jeg er personligt superglad for at have valgt ny Ford forhandler, som IKKE sætter kæmpe klistermærke bagpå med deres firmanavn, nu er det pænt skrevet i den sorte ramme på nummerplade, bedre end stort grimt klistermærke, som jeg ikke fik forhandler til at fjerne i næsten 4 år.

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af John Skov Jensen » 18 okt 2020 15:13

Nej, det var ikke mig

En god røv er ikke dårligt, heller ikke på bilen :-)


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af Lintz » 18 okt 2020 18:52

accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af John Skov Jensen » 18 okt 2020 18:59

Lintz skrev:
18 okt 2020 18:52
Så blev vi lige pillet ned. John. :D

https://blog.bilbasen.dk/redaktionen-el ... er-305339/
Du skal ikke være ked af det
En motorjounalist der skriver

Sakset
den uendeligt ringe CVT-gearkasse bare ikke spiller.

Om en bil der ikke har en CVT gearkasse, eller bare noget der ligner, ham skal man ikke lytte for meget til. Han ved åbenbart for lidt og har ikke sat sig ind i tingene. Måske er han lærling :-)

pendec

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af pendec » 18 okt 2020 19:27

John Skov Jensen skrev:
18 okt 2020 18:59
Du skal ikke være ked af det
En motorjounalist der skriver

Sakset
den uendeligt ringe CVT-gearkasse bare ikke spiller.

Om en bil der ikke har en CVT gearkasse, eller bare noget der ligner, ham skal man ikke lytte for meget til. Han ved åbenbart for lidt og har ikke sat sig ind i tingene. Måske er han lærling :-)
Tror desværre , der er gået for meget Influencer over journalister, som forventer guld for at sige gyldne ord om bilmærker, eller rakker de dem meget ned. Min Ford Kuga fik en helt fordrejet og usand beskrivelse på FDM, nok også af en lærling, så de forsøgte at skræmme folk til at købe andre mærker. Synes personligt ikke mere om FDM, efter de rådgav mig at droppe min sag imod Ford, som jeg jo indgik forlig om, da Ford forhandler jo nok tabte mere på dette, som FDM synes slet ikke var muligt, der røg tilliden til dem.


Jeg ved min har en eCVT gearkasse, milliongear løsning, som ja, kan sige meget men den kan da stadig rykke og næsten overraske. Dyre sportsbiler larmer også men kommer dog hurtigere frem på 2-3-4 sekunder :) Inden stormen bredte sig, var den jo næsten lydløs det meste af tiden for mig på el.

Søger man på Mitsubishi PHEV , så kan man godt blive i tvivl om gearkasse, da nogle mener det er den gamle CVT op imod andre eCVT modeller, og nogle sider beskriver den med eCVT. Og da jeg ikke har kørt en, så kan jeg ikke lydmæssigt vurdere noget, hvis man kan høre det.
Jeg fik også info'n fra et par, omkring CVT og hvor ringe det er i biler, og jo, selv Ford forhandlere forklarede tidlige Mondeo modeller havde CVT og de var ikke optimalt, så der må være stor forskel på nyt og gammelt nu.

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af John Skov Jensen » 18 okt 2020 19:42

pendec skrev:
18 okt 2020 19:27
Tror desværre , der er gået for meget Influencer over journalister, som forventer guld for at sige gyldne ord om bilmærker, eller rakker de dem meget ned. Min Ford Kuga fik en helt fordrejet og usand beskrivelse på FDM, nok også af en lærling, så de forsøgte at skræmme folk til at købe andre mærker. Synes personligt ikke mere om FDM, efter de rådgav mig at droppe min sag imod Ford, som jeg jo indgik forlig om, da Ford forhandler jo nok tabte mere på dette, som FDM synes slet ikke var muligt, der røg tilliden til dem.


Jeg ved min har en eCVT gearkasse, milliongear løsning, som ja, kan sige meget men den kan da stadig rykke og næsten overraske. Dyre sportsbiler larmer også men kommer dog hurtigere frem på 2-3-4 sekunder :) Inden stormen bredte sig, var den jo næsten lydløs det meste af tiden for mig på el.

Søger man på Mitsubishi PHEV , så kan man godt blive i tvivl om gearkasse, da nogle mener det er den gamle CVT op imod andre eCVT modeller, og nogle sider beskriver den med eCVT. Og da jeg ikke har kørt en, så kan jeg ikke lydmæssigt vurdere noget, hvis man kan høre det.
Jeg fik også info'n fra et par, omkring CVT og hvor ringe det er i biler, og jo, selv Ford forhandlere forklarede tidlige Mondeo modeller havde CVT og de var ikke optimalt, så der må være stor forskel på nyt og gammelt nu.
På en Outlander er det en single speed transmission hvor elmotorene for og bag bare drejer op i omdr.
Og da bensin motoren praktisk talt aldrig har mekanisk forbindelse med hjulene følger lydbilledet fra bensin motoren ikke hastigheden.

Det kan godt forvirre når man ikke kender teknikken, for normalt øges motor omdr og motorstøj med hastigheden

Den lader på batteriet via generatoren med en stabil hastighed der kun ændres når ladnings ydelsen ændres fra f.eks 10kw til 80kw
Så det vidner bare om at han har lavet et “smart i en fart” og overfladisk indlæg på den blog der ikke er gennemarbejdet. Amatøragtigt vil jeg mene

Hvordan han rammer i forhold til de andre biler han anmelder i det indlæg ved jeg ikke, men ud fra de betragtninger han har om Outlander gaerkassen må man tænke at resten også er fejlbehæftet.

pendec

Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV

Indlæg af pendec » 18 okt 2020 19:52

John Skov Jensen skrev:
18 okt 2020 19:42
På en Outlander er det en single speed transmission hvor elmotorene for og bag bare drejer op i omdr.
Google siger så "single speed transmission" er en CVT gearkasse, tager google fejl?
CVT transmission systems are also known as single-speed, shiftless, and stepless transmissions. The shiftless nature of a CVT offers unparalleled flexibility that maintains constant angular velocity regardless of output speed


Besvar