Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Rtb Kompressor rens

Spørgsmål vedr. RTB samt det tilbehør der laves til RTB pillefyret
Besvar
nølle

Rtb Kompressor rens

Indlæg af nølle » 13 sep 2020 17:33

kan nogen sige mig om der kommer aske/sod nedfald ved brug af kompressorrens , eller bliver det inden i kedlen , grunden til mit spørgsmål er at jeg har biler holdende 5 - 10 meter fra skorstenen :?:


pendec

Re: Rtb Kompressor rens

Indlæg af pendec » 13 sep 2020 18:38

Husk,
Hvis du har askespand udenfor huset, efter tømning eller bare har det liggende åbent uden at have kommet vand på, så det klumper, kan det jo være derfra selvom det måske er langt væk. Det har jo blæst en del? Så måske? bare en idé.

nølle

Re: Rtb Kompressor rens

Indlæg af nølle » 13 sep 2020 22:47

du har misforstået det jeg skrev, jeg mente om det er et problem ved trykluft rens, da jeg overvejer at købe et fyrl med det .

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: Rtb Kompressor rens

Indlæg af pille bruger » 14 sep 2020 06:44

nølle skrev:
13 sep 2020 17:33
kan nogen sige mig om der kommer aske/sod nedfald ved brug af kompressorrens , eller bliver det inden i kedlen , grunden til mit spørgsmål er at jeg har biler holdende 5 - 10 meter fra skorstenen :?:
Under normale forhold er det ingen udslip af aske op gennem skorstenen pga kompressor rens. icon_cheesygrin.gif
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

pendec

Re: Rtb Kompressor rens

Indlæg af pendec » 14 sep 2020 07:23

nølle skrev:
13 sep 2020 22:47
du har misforstået det jeg skrev, jeg mente om det er et problem ved trykluft rens, da jeg overvejer at købe et fyrl med det .
Ok, det lød også mærkeligt, og ingen andre havde nævnt det før 8)


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Rtb Kompressor rens

Indlæg af HR LUCCA » 14 sep 2020 18:48

pendec skrev:
14 sep 2020 07:23
Ok, det lød også mærkeligt, og ingen andre havde nævnt det før 8)
Du kan sikkert nok opleve aske/sod fra din skorsten både med brændeovn og pillefyr , der er jo ikke noget filter på , om der kommer mere ved kompressor rens ?
Jeg har sommetider oplevet små askeprikker på min bil , men de kan sagtens fjernes med vand og sæbe .

nølle

Re: Rtb Kompressor rens

Indlæg af nølle » 14 sep 2020 19:14

ja men problemet med aske er at når det bliver vådt udvikler det syre, og en vogn af aluminium er ikke glad for det. så jeg går og overvejer om det kan gå at købe en rtb.

pendec

Re: Rtb Kompressor rens

Indlæg af pendec » 14 sep 2020 19:29

HR LUCCA skrev:
14 sep 2020 18:48
Du kan sikkert nok opleve aske/sod fra din skorsten både med brændeovn og pillefyr , der er jo ikke noget filter på , om der kommer mere ved kompressor rens ?
Jeg har sommetider oplevet små askeprikker på min bil , men de kan sagtens fjernes med vand og sæbe .
Ok, jeg er også kun 13-15 meter fra skorsten, og holder da engang imellem lige ved siden af den, og det er ikke noget jeg har bemærket endnu, nok mere mine træer som sveder harpiks på bilen, og det kan være svært at få af, måske værre end aske problemet som du nævner.

Nå, det eksisterer for nogle, så ikke helt usandsynligt.

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Rtb Kompressor rens

Indlæg af HR LUCCA » 14 sep 2020 20:05

nølle skrev:
14 sep 2020 19:14
ja men problemet med aske er at når det bliver vådt udvikler det syre, og en vogn af aluminium er ikke glad for det. så jeg går og overvejer om det kan gå at købe en rtb.
Ahh der er vel maling på bilen, er sikker på det er langt være hvis den feks står ved havet eller vejsalt, de sodpletter der har været på min bil har ikke efterladt mærker i lakken, og jeg vasker kun bil hver andet måned 😉


Besvar