Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kan ikke tilgå IP kamera fra mobil.

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 47 gange

Kan ikke tilgå IP kamera fra mobil.

Indlæg af vinther2 » 04 aug 2020 10:03

Hej i gruppen.

I forbindelse med ny computer, fik jeg slukket min router (Asus RT 68U) Efterfølgende kunne jeg ikke logge ind på den, og kontaktede Asus. En flink dame sendte mig en vejledning, så jeg kunne sætte routeren op med en Asus app på mobilen. Det virkede fint, og jeg kunne igen logge på routeren.

Jeg har 4 IP kameraer. De var nu alle nede pga af alt det router halløj. Men det regnede jeg ikke for noget, for jeg har flere gange sat dem op, men men ....
For at være helt sikker, så resatte jeg det første kamera jeg begyndte med. Søgeprogrammet fandt kameraet, og jeg fik det gjort trådløst. Det fungerer fint uden kabel til PC og jeg kan styre det fra PC. Gik ind i routeren og lavede portforward, ligesom jeg altid har gjort.

Så åbnede jeg min app på mobilen, men uanset hvad jeg gør skriver den "Could not connect to given Hostname/IP and Port" Bruger jeg en anden app på mobilen, så skriver den "The external adress doesen`t seem to be working...Please check the external settings."

Hvad pokker er der galt? Kan der være noget som spærrer i routeren, efter jeg har sat den op igen, eller .....

På forhånd tak.


Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 322 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: Kan ikke tilgå IP kamera fra mobil.

Indlæg af Bri_Jac » 04 aug 2020 10:59

er du sikker på at din mobil er på dit wifi netværk?

Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Kan ikke tilgå IP kamera fra mobil.

Indlæg af vinther2 » 04 aug 2020 11:20

Skal ikke bruge wifi. Meningen er jo, at jeg skal kunne tilgå mine kameraer udefra, altså selvom jeg ikke er hjemme. Det har altid virket.

Brugeravatar
Pawgs
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 221
Tilmeldt: 21 jan 2016 18:41
Mit fyr: Ksm multistoker 325-18
Areal: 195
Fremviser gerne i postnummer: 8940
Givet likes: 44 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Kan ikke tilgå IP kamera fra mobil.

Indlæg af Pawgs » 04 aug 2020 12:15

Har du tjekket at din eksterne ip ikke er skiftet?

Har du to routere?
Den fra din udbyder og din egen?

Hvis du har, kan ipen på din nye router være skiftet så du skal forwarde fra din netudbyder router til din nye router igen.

Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Kan ikke tilgå IP kamera fra mobil.

Indlæg af vinther2 » 04 aug 2020 12:28

Hej Pawgs
Korrekt, en fibia router som der er lavet bridge på, så den gennemsløjfer til min Asus Router.

Hvordan mener du forwarde fra fibias router til Asus router?

Søger jeg på min ip, er den det samme som hele tiden.
Alt er opstået efter nedlukning af strøm og opsætning af Asus router igen.
Har kontaktet fibia, og den står stadig i bridge mode, så det er som det skal være.


pendec

Re: Kan ikke tilgå IP kamera fra mobil.

Indlæg af pendec » 04 aug 2020 12:51

vinther2 skrev:
04 aug 2020 12:28
Har kontaktet fibia, og den står stadig i bridge mode, så det er som det skal være.
Kontakt fibia igen, og spørg til den offentlige ip du har fået tildelt om den er ændret, som pawgs spørger til.

At det virker hjemme, er jo ingen bekræftelse på noget virker udefra, når fibia router + offentlig ip kan ændres.

Du må kunne se i din app på telefon om du peger på den offentlige ip eller intern ip, vi har vist været igennem dette før, måske læse en af de ældre tråde du lavede og fik hjælp der? problemet er jo det samme.

edit: Fibia kan være gået over til at man ikke har en unik offentlig ip mere, og at du deler den med andre, så er der desværre lukket for adgang ind imod dig selv, da mange bruger samme offentlige ip.

Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Kan ikke tilgå IP kamera fra mobil.

Indlæg af vinther2 » 04 aug 2020 13:54

Pendec
Du har ret, jeg har haft problemet før, men blev løst til sidst. Nu har jeg igen ringet til Fibia, og de fortæller mig, at deres router står i bridge mode og at jeg har min egen offentlige ip, jeg deler ikke med andre. Så det skulle være i orden.

Jeg bruger port 88 på det første kamera (Den port som altid kommer op når man søger efter kameraet, indtil man selv ændrer den)

Så gik jeg ind i et program som kan vise om en port er åben eller lukket,- og port 88 på min ip adresse er lukket!! Kan du eller andre fortælle mig hvorfor? Og hvordan jeg får "gennemgang"

Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Kan ikke tilgå IP kamera fra mobil.

Indlæg af vinther2 » 04 aug 2020 14:16

En anden mærkelig ting! Hvis jeg går ind under egenskaber for netværk på computeren, så er det det gamle netværk som dukker op, jeg kaldte det "Vinthernet" i sin tid, men det nye hedder ASUS. Kan fejlen ligge her? Jeg konfigurerer Asus routeren, med de nye indstillinger, men hvis computeren kun "ser" Vinthernet. Hvordan får jeg det skiftet til "ASUS" og ikke "Vinthernet".

Jeg undskylder for ulejligheden, men nu har jeg bokset med dette her siden i morges :roll:

pendec

Re: Kan ikke tilgå IP kamera fra mobil.

Indlæg af pendec » 04 aug 2020 14:32

Lavede du en backup af konfiguration sidste gang? Ellers er du jo rimelig lost, når du ikke genkender noget nu, og så er det vel bare at starte forfra på ASUS boksen, og bruge de information du kender fra sidst til opsætning fra nulstilling.

Men lad os endelig blive enige om at når det virker igen, så husker du at lave backup af asus boks konfiguration denne gang, så du hurtigt kan komme tilbage til en sidst kendt og fungerende konfiguration.
Billede som referens: Billede
Vælg "Save" , så du får en backup, når alt virker igen. På samme side kan du se "upload" og åben filen du gemmer, og du er tilbage.

Omkring asus -> fibia, så er det jo kun fordi asus boks har været slukket, formoder ikke fibia også røg? og kabler er intakt ikke rørt i dette sammenhæng. Så kan du på asus hovedsiden i højre side se internet adgang og hvilken ip din asus får som internet adgang.
Dette skulle gerne være din offentlige ip, hvis fibia boks står i bridge mode, så vil den ses i øverste midterste boks på din asus side.
evt se billede her:
Billede
Det er godt nok slettet her i boksen men du kan jo se det på din. Så kan du da bekræfte du har hul til internet. når du kender WAN IP.

edit: Selvom Fibia siger du stadig har boks i bridge mode, betyder det jo ikke at din offentlige ip er samme og kan være ændret, og din app på telefon skal opdateres, det er værd at dobbeltchecke, som du nok også ser på asus boks som jeg nævner i midterste boks på forsiden.

Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Kan ikke tilgå IP kamera fra mobil.

Indlæg af vinther2 » 04 aug 2020 16:06

App på mobil er opdateret. Kan ikke se Fibiaboks i routeren står i bridge mode. Alle kabler er intakte. Men, prøv at se mit forrige indlæg ang. egenskaber for netværk.

Pendec, du har fuldstændig ret, der skal laves backup, men må indrømme, var ikke klar over man kunne. Tar ellers backup af det meste jeg laver, eller skriver det ned. "Rigtige mænd tar ikke backup, men de græder tit" :|

Prøv at se vedhæftede fil.
Vedhæftede filer
Kort over netværk2.doc
(297 KiB) Downloadet 124 gange


Besvar