Anbefaling af toilet

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
svsommer
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 775
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Biomax 15
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 6 gange
Kontakt:

Anbefaling af toilet

Indlæg af svsommer »

Hej
Kan i anbefale et toilet med godt skyld, gulvmodel.
mvh
svsommer

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Anbefaling af toilet

Indlæg af MichaelK »

For mig er det nemmere at fortælle dig, hvilket toilet jeg ville fraråde dig at købe.
(Den slags råd kan vel også bruges? icon_cheesygrin.gif )
Jeg skiftede mit gamle Ifö toilet ud med et Gustavsberg med 2/4 liters skyl. Det
Har jeg ikke været helt tilfreds med, for det er ofte nødvendigt at bruge det store
skyl, blot fordi jeg bare har ladet vandet. Det skyldes at 2 liter ikke skyller ud i
tilstrækkelig grad, så vandet er helt rent når jeg går derfra. Dette betyder igen, at
vandlåsen hurtigt kommer til at se beskidt ud, og derfor må have en omgang
toiletrens oftere end ønskeligt.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Anbefaling af toilet

Indlæg af Zarge »

I min optik er alt det vand spare halløj noget skidt når det kommer til toilettet...særlig med lidt ældre kloak i huset... Og om den bruger 2 eller 10ltr vand pr skyl tror jeg simpelt ikke på gør så stor forskel på driften at det kan finansierer en slamsuger...😇
Men for at blive i emnet... Jeg købte for et års tid siden et Jika og er egentlig fint tilfreds, dog fik jeg købt den for høj... Hvilket har resulteret i en lille skammel til fødderne, det er lidt bøvlet...🤣
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: Anbefaling af toilet

Indlæg af BWJ »

Zarge skrev: 24 jul 2020 10:20 I min optik er alt det vand spare halløj noget skidt når det kommer til toilettet...særlig med lidt ældre kloak i huset... Og om den bruger 2 eller 10ltr vand pr skyl tror jeg simpelt ikke på gør så stor forskel på driften at det kan finansierer en slamsuger...😇
Men for at blive i emnet... Jeg købte for et års tid siden et Jika og er egentlig fint tilfreds, dog fik jeg købt den for høj... Hvilket har resulteret i en lille skammel til fødderne, det er lidt bøvlet...🤣
Kunne man ikke overveje et par højhælede, så er skamlen ikke nødvendig icon_cheesygrin.gif :lol: :lol:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
pendec

Re: Anbefaling af toilet

Indlæg af pendec »

Jeg har personligt overvejet at skifte mit toilet ud med et Back-To-Wall model, så der bliver lidt mere plads bagved siddefladen, og så giver det måske nogle cm mere i rummet. Der er nogen som ikke har indbygget cisterne i væggen, og for mig med S-lås.
Udgangspunkt her er, jeg har intelligent toilet idag med varme og andet, og det vil jeg gerne fortsætte med fremadrettet. men nyere modeller kræver mere plads bagtil end de gængse modeller i silvan og andre steder, så jeg ser oftest på nettet og læser om dem der.

Hvis man bare skal se på godt skyl så er der nok en del, og så kommer det vel an på de kantløse som nogle er idag, det gør dem lettere at rengøre og vandet cirkulerer vist også bedre på de modeller.

Sidst reservedele, når du skal rengøre cisterne og evt skifte svømmeventil, så er det jo godt at se om den er generisk eller lidt for smart og koster kassen, jeg har købt 2 gange, og betalt ca. 170-250 kr for et nyt. De er besværlige at rengøre men man kan godt, så holder de lidt længere.

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3402
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

Re: Anbefaling af toilet

Indlæg af pelle »

Jeg sætter Ifø cera op efterhånden når toiletter trænger til at blive skiftet i de udlejnings ejendomme jeg har. Syntes det er ok. Også når det er ens er det let at skifte stumper på dem.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
svsommer
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 775
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Biomax 15
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 6 gange
Kontakt:

Re: Anbefaling af toilet

Indlæg af svsommer »

Jeg er enig med dig Zarge at det spare halløj ikke dur i et gammel rørsystem
Pelle du nævner Ifø cera, kan se de kan indstilles til 8 Liters skyl, Tror jeg vil gå efter sådan et
mvh
svsommer

Besvar