Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Multi sealer....??

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Multi sealer....??

Indlæg af leo-pol » 13 jul 2020 00:26

Nogle der kender til dette produkt...
Sagen er den at jeg i flere få har haft en utæthed på en gulvvarme slange (pex) hvor jeg bare har haft lukket for den kreds da jeg ikke lige har haft mod på at rive et alt for dyrt plankegulv op for at finde hullet nede i slangen der jo er støbt ned....
Læste lige om dette her der jo nærmest er mirakel kuren til min kreds...
Men virker det mon på sigt også.....???



https://www.vvs1.dk/productattachments/ ... oad?id=213


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Multi sealer....??

Indlæg af triumph » 13 jul 2020 11:11

Jeg kender ikke produktet, men har du ikke en forsikring der dækker skjult rør ?
Forsikringen dækker ihvertfald ikke at alle reguleringsventiler holder op med fungere, og cirkulationspumpe lækker, fordi du har hældt tætning i dit system.
Der står at produkt krystallisere ved kontakt med ilt. Tænk på pakdåser i cirkulationspumper, samt hvad der sker hvis du må tappe vandet af anlægget. Der kan stå mange luftlommer i et gulvarme system, hvad sker der, der ?
(Så vidt jeg ved, kan man hælde sporstof i vv kredsen, og dermed finde utætheden, så du ikke skal brække hele gulvet op)

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

Re: Multi sealer....??

Indlæg af leo-pol » 14 jul 2020 01:19

triumph skrev:
13 jul 2020 11:11
Jeg kender ikke produktet, men har du ikke en forsikring der dækker skjult rør ?
Forsikringen dækker ihvertfald ikke at alle reguleringsventiler holder op med fungere, og cirkulationspumpe lækker, fordi du har hældt tætning i dit system.
Der står at produkt krystallisere ved kontakt med ilt. Tænk på pakdåser i cirkulationspumper, samt hvad der sker hvis du må tappe vandet af anlægget. Der kan stå mange luftlommer i et gulvarme system, hvad sker der, der ?
(Så vidt jeg ved, kan man hælde sporstof i vv kredsen, og dermed finde utætheden, så du ikke skal brække hele gulvet op)
Som jeg har forstået på det jeg har læst tager man og kobler kredsen fra sit system og danner en lukket kreds kun med den beskadiget slange... pumper væsken rundt i op til fire dage og der efter tømmer og skyller det igennem igen....
Men de skriver at det ikke sætter sig i ventiler og div pumper men er det skyllet udrindende at kredsen indkobles igen bør der jo ikke blive problemer tænker jeg....


Besvar