Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ønsker mig en ny grill, men den er svine dyr.

Gourmet retter, grill opskrifter, øl, vin og alt andet der handler om mad og drikke
Lær at "pille" kartofler og "fyre" op under sovsen
Besvar
calle

Ønsker mig en ny grill, men den er svine dyr.

Indlæg af calle » 08 jul 2019 09:43

Jeg er vild med den her Weber fætter, hvor man tænder kullene med gas. Den er dog en smule for dyr, så derfor prøver jeg at finde en billigere, der har samme teknik. Nogen der kender til sådan en svend.

https://www.weber.com/DK/da/grill/kulgr ... 26#start=1

Venlig hilsen


Asker
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 25
Tilmeldt: 26 jun 2019 21:58
Mit fyr: Passat C1
Areal: 200
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9520
Geografisk sted: Himmerland
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 3 gange

Re: Ønsker mig en ny grill, men den er svine dyr.

Indlæg af Asker » 07 aug 2019 18:43

Hej,
Måske kunne denne her: https://www.charbroil.dk/gas2coal-440-dk-140757 være en mulighed?
Jeg har en arbejdskollega der har en, han roser den meget, og den er ofte på tilbud i Bilka.

Hilsen Asker

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: Ønsker mig en ny grill, men den er svine dyr.

Indlæg af BWJ » 07 aug 2019 19:14

calle skrev:
08 jul 2019 09:43
Jeg er vild med den her Weber fætter, hvor man tænder kullene med gas. Den er dog en smule for dyr, så derfor prøver jeg at finde en billigere, der har samme teknik. Nogen der kender til sådan en svend.

https://www.weber.com/DK/da/grill/kulgr ... 26#start=1

Venlig hilsen
Køb en god gasgrill istedet, ingen støv og svineri og klar på 10 min. - så siger nogen at man kan smage forskel på gas og kul, der er det min påstand at det kan man ikke, testet ved blindtest på ens kød.
Skulle man mene at der alligevel er forskel, så køber man en røgbakke til gasgrillen og lægger kul i den.

Og ja, det koster at fyre med Mahogni :lol:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

calle

Re: Ønsker mig en ny grill, men den er svine dyr.

Indlæg af calle » 19 aug 2019 14:10

BWJ skrev:
07 aug 2019 19:14
Køb en god gasgrill istedet, ingen støv og svineri og klar på 10 min. - så siger nogen at man kan smage forskel på gas og kul, der er det min påstand at det kan man ikke, testet ved blindtest på ens kød.
Skulle man mene at der alligevel er forskel, så køber man en røgbakke til gasgrillen og lægger kul i den.

Og ja, det koster at fyre med Mahogni :lol:
Vi har en Weber Q og er egentlig glade for den, men forskellen på at lave mad på den og inde på/i komfuret er ikke så stor. Derfor kunne jeg godt tænke mig at prøve noget nyt. Desuden så har den emaljeret støbejernsrist, og den ruster. Skiftede risten for ca. 2 år siden, og nu er den sgu begyndt at ruste igen. Jeg har ikke engang brugt stålbørste på den nye. Derfor SKAL den nye grill have en rustfri stålrist. Jeg har i mellemtiden fundet denne her fætter, der kan købes for menneskepenge.

https://www.bauhaus.dk/weber-kulgrill-p ... 57-cm.html

Den tænder kullene vha gas. Nogen der har sådan en fætter ?

Mvh Calle

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: Ønsker mig en ny grill, men den er svine dyr.

Indlæg af BWJ » 19 aug 2019 19:45

calle skrev:
19 aug 2019 14:10
Vi har en Weber Q og er egentlig glade for den, men forskellen på at lave mad på den og inde på/i komfuret er ikke så stor. Derfor kunne jeg godt tænke mig at prøve noget nyt. Desuden så har den emaljeret støbejernsrist, og den ruster. Skiftede risten for ca. 2 år siden, og nu er den sgu begyndt at ruste igen. Jeg har ikke engang brugt stålbørste på den nye. Derfor SKAL den nye grill have en rustfri stålrist. Jeg har i mellemtiden fundet denne her fætter, der kan købes for menneskepenge.

https://www.bauhaus.dk/weber-kulgrill-p ... 57-cm.html

Den tænder kullene vha gas. Nogen der har sådan en fætter ?

Mvh Calle
Du må aldrig sammenligne en Q model med ex. en Summit ell. Genesis, med eller uden rustfri riste :D det er som at sammenligne æbler og pærer.
Q modellerne laver aldrig den rigtige grillsmag, da de mangler de vigtige Flavour bars hvor saft og kraft drypper med på og giver den rigtige grillsmag, jeg er helt enig Q modellerne kan sammenlignes med alm. ovn eller en stegepande.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


Breanstoner34
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 02 dec 2020 12:39

Re: Ønsker mig en ny grill, men den er svine dyr.

Indlæg af Breanstoner34 » 05 dec 2020 11:32

I'm not an expert, but you may try to find something interesting Mistanke om spam I have a Masterbuilt smoker and it's pretty good. Its quality and price are pretty well.


Besvar