Prioritet et:olie, bremser, bære- og styrekugler samt tandrem. Passer du det kan du køre mange km. Prioritet to: Luft- og brændstoffilter. Resten kan man tage når det går i stykker.
Jeg kørte min C-max (2006) til værksted de første 3 år til service, så begyndte jeg at finde alternative værksteder at få service hos, det blev slet ikke så meget billigere når alt skulle checkes.
Jeg kender dog dem som kører Ford, og ikke har service på mere, jeg droppede selv helt fra efter det 4. eller 5. år, nu vil ford også gerne lave en billigere service på 5år+ biler, da tendensen nok er det samme for mange biler i den alder.
Centrifugal skrev: ↑25 jan 2019 05:21
Prioritet et:olie, bremser, bære- og styrekugler samt tandrem. Passer du det kan du køre mange km. Prioritet to: Luft- og brændstoffilter. Resten kan man tage når det går i stykker.
Hej.
Jeg er helt enig.
Tillykke med fødselsdagen, Ulla
Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere. http://stokercloud.dk/dev/thoken.html
Jeg har det lidt sådan at for de aller-fleste kræver det nok kun et service årligt så hvorfor ikke få det udført.
Har nok også meget at gøre med hvilken mærke/model man snakker om. Og hvad der skal udføres på den model som man har.
Jeg har nu to gange i træk kørt til "Auto-mester" i stedet for Peugeot og kan oplyse at det på ingen måder har været billiger at få min bil serviceret der. Tværtimod.
Denne gang ryger den ned til Peugeot.
---Og tillykke med dagen - Ulrik.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Det er lidt noget lotteriværk hvad der er bedst og hvad man er heldig til at kunne finde til den rigtige pris. Men, den prioritet centrifugal skriver.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
Min Volvo får service i det omfang jeg skønner det nødvendigt, altså ikke noget med faste serviceintervaller her
Men det får selvfølgelig et tjek før det periodiske syn, lige som at der naturligvis holdes øje med tandrem, og andre
vitale dele Jeg kører også kun 8000 km/år, så derfor kan serviceintervallerne sagtens "strækkes" lidt
PS.:
»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«
Citat: Mark Twain
De fleste aut. værksteder matcher uaut. servicetilbud, og fordelen ved aut. service er at man i mange tilfælde kan få dyre rep. pr. kulance, hvilket ALDRIG kommer på tale hvis den lokale landbrugsmekaniker har udført service.
Den lokale vil i mange tilfælde, heller ikke have adgang til nødvendige opdateringer af motorstyring, og kende til recalls mm.
Derudover har flere mærker Mobilitets service når service overholdes.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.