Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af thy » 31 jul 2008 22:18
ArneHo skrev: Jeres testresultater ser godt ud, men jeg undre mig over at der er forskel på en Baxi og en Skotte! Er det mig der er noget i vejen med eller hvad? jeg mener jo, at jo hårdere en træpille er, des bedre må den da være i brændeevne. Da jeg fyrede med brænde, var egetræ (hårdt træ) det der lå længst og gav mest varme, Asobetræ er også så hårdt og ligger meget længe, sååååååååååååå?????????????????????????
Indlæg af Jobak » 31 jul 2008 22:43
Indlæg af Ulrik » 31 jul 2008 22:53
Jobak skrev:Hej Undrer mig over en ting ???? Den 30/6 2008 skriver Ulrik: Det ser interessant ud. Er det et produkt i kunne tænke Jer at få testet? I denne tråd Crown træpiller Hvordan hulen kan der allerede både være en vintertest og en sommer test at omtalte pille ? på 1 måned ? Viste Ulrik ikke er der allerede var en test eller hurn ? Eller er det ikke samme pille der snakkes om. Karbybio skriver ellers at: "Så er luksus træpillen kommet i handlen." Som om den er helt ny. Ja jeg spørger bare nok dumt
Indlæg af Ole S. » 31 jul 2008 22:58
thy skrev: klemmer de små sko pillen ved baxi testen gik i opløsning i løbet af 4 minuter (var næsten op løst efter 1-2 min men stod til der var gået 4 min inden filtrering af vandet fra) det interasante må da være at det var helt rent savsmuld
Indlæg af ArneHo » 31 jul 2008 23:00
Indlæg af Ulrik » 31 jul 2008 23:03
Indlæg af ArneHo » 31 jul 2008 23:06
Ulrik skrev:Selvfølgelig, men du kan jo ikke sammenligne fastbrændsel og træpiller. Når vi snakker træ, så inderholder det samme mængde energi pr. kilo. 1 kilo gran og 1 kilo eg giver den samme varme. Træpiller afregnes ikke pr rummeter, men pr. kilo eller ton om man vil. Så at sige at hårde træpiller har en bedre brændværdi er ikke korrekt.
Indlæg af Ole S. » 31 jul 2008 23:09
ArneHo skrev: Hej Ole! Nej der er ikke nogen små sko der klemmer, der er jo stadig folk med fodformede tæer og sko, også selvom nogen mener det er gammeldags. Har rent savsmuld nogen brændværdi overhovedet? Jeg mener jo stadig, at jo hårdere pillerne er, jo bedre brændværdi. Savsmuld bruges i røgovne hos slagteren og diverse lystfiskere.
Indlæg af ArneHo » 31 jul 2008 23:12
Indlæg af Ulrik » 31 jul 2008 23:16
Tilbage til "Test af Biobrændsel og Alternative Brændsler"