Ny lille benzinbil med lidt motor
- PellX21
- Stoker VII
- 8
- Indlæg: 276
- Tilmeldt: 05 feb 2016 21:41
- Mit fyr: Pellx P21 på Salamander A kedel
- Areal: 140 & 60m2 værksted
- Brændsel: Træpiller
- Årligt forbrug: 3-4 ton + 1-3rm
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 22 gange
Ny lille benzinbil med lidt motor
Står og tripper lidt mellem den nye Picanto x-line model og en High up TSI. Jeg kan simpelthen ikke beslutte mig, og kunne godt bruge lidt indspark fra nogen, som har erfaringer med de to typer. Gode som dårlige.
Jeg har kørt Toyota hele mit liv, så jeg er lidt på bar bund her.
På forhånd tak.
Jeg har kørt Toyota hele mit liv, så jeg er lidt på bar bund her.
På forhånd tak.
-
- Stoker XIX
- 12
- Indlæg: 5495
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 408 gange
- Blevet takket: 428 gange
Re: Ny lille benzinbil med lidt motor
Jeg har en Hyundai i 10 der har en hel del tilfælles med Picanto. Men er ½ generation ældre (Men 10.000 billigere en picantoen)
Før havde jeg den gamle version af picantoen (Og den gamle version af Ceed, nu har jeg en i30)
Både Kiaérne og Hyundaierne, er helt uden nogen som helst sammenligning de mest driftsikre biler jeg nogen sinde har haft.
Jeg tror aldrig jeg har haft en bil, jeg har været så glad for, som min nuværende i10ér (1,0 modellen)
Den er støjsvag, enormt komfortabel, har masse af aflægningsplads, kopholdere, usb, og masser af udstyr der gør den daglige pendlen til en fornøjelse.
Det skal dog siges at jeg ikke køre motorvej. Hvis jeg havde gjort det, havde motoren været mindre velegnet.
Jeg køre 20 km/l i snit, men hvis jeg kommer på motorvejen er tallet snarere 15 km/l. Og ved 130 km/t er der ikke meget kraftoverskud, ligesom det støjsvage er gået af.
Min i10 har kørt 58.000, og jeg har ikke så meget som skiftet en pære
Jeg kigger ofte på de tyske "Dauertest" men den nye Picanto er ikke testet, men jeg fant dette:
http://www.autobild.de/artikel/vw-up-hy ... 39047.html
http://www.autobild.de/artikel/kia-pica ... 32931.html
der er en Dauertest på up, der ikke er alt for overbevisende (Blader frem ved at trykke på pilene på billeder)
http://www.autobild.de/bilder/100.000-k ... html#bild1
http://www.autobild.de/artikel/vw-up-10 ... 68660.html
Husk også at Upén er sikkerhedstestet efter en gammel norm (da det er en gammel model) Hvorfor den fremstår med flere stjerner end den ville have fået, hvis den blev testet i dag
Før havde jeg den gamle version af picantoen (Og den gamle version af Ceed, nu har jeg en i30)
Både Kiaérne og Hyundaierne, er helt uden nogen som helst sammenligning de mest driftsikre biler jeg nogen sinde har haft.
Jeg tror aldrig jeg har haft en bil, jeg har været så glad for, som min nuværende i10ér (1,0 modellen)
Den er støjsvag, enormt komfortabel, har masse af aflægningsplads, kopholdere, usb, og masser af udstyr der gør den daglige pendlen til en fornøjelse.
Det skal dog siges at jeg ikke køre motorvej. Hvis jeg havde gjort det, havde motoren været mindre velegnet.
Jeg køre 20 km/l i snit, men hvis jeg kommer på motorvejen er tallet snarere 15 km/l. Og ved 130 km/t er der ikke meget kraftoverskud, ligesom det støjsvage er gået af.
Min i10 har kørt 58.000, og jeg har ikke så meget som skiftet en pære
Jeg kigger ofte på de tyske "Dauertest" men den nye Picanto er ikke testet, men jeg fant dette:
http://www.autobild.de/artikel/vw-up-hy ... 39047.html
http://www.autobild.de/artikel/kia-pica ... 32931.html
der er en Dauertest på up, der ikke er alt for overbevisende (Blader frem ved at trykke på pilene på billeder)
http://www.autobild.de/bilder/100.000-k ... html#bild1
http://www.autobild.de/artikel/vw-up-10 ... 68660.html
Husk også at Upén er sikkerhedstestet efter en gammel norm (da det er en gammel model) Hvorfor den fremstår med flere stjerner end den ville have fået, hvis den blev testet i dag
- HR LUCCA
- Stoker XVI
- 11
- Indlæg: 1575
- Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
- Areal: 121 m2
- Fremviser gerne i postnummer: 4200
- Geografisk sted: Slagelse
- Har takket: 14 gange
- Blevet takket: 47 gange
Re: Ny lille benzinbil med lidt motor
Om du skal købe den ene eller der anden skal jeg ikke sige , men noget jeg syntes du skal tage med i betragtning er prisen på , grøn ejerafgift , forsikring og ikke mindst servise ,og brugt vogns værdi der kan være stor forskel .
Jeg kan give et eksempel hvis man har 2 forskellige biler i 5 år
1 Renault clio , 2 års garanti , alm servise 3800-3900 kr i alt ca 15000kr
2 Dasia logan , 3 års garanti , 3 års gratis servise , og alm servise ca 1500 kr , i alt ca 3000 kr
De 2 biler har den samme motor og servisen bliver lavet på samme mærke værksted
Jeg syntes det er vildt der er så stor forskel , især når en stor del af reservedelene er de samme
Jeg vil give de 2 forhandlere en forespørgelse på udgifterne ,
Jeg kan give et eksempel hvis man har 2 forskellige biler i 5 år
1 Renault clio , 2 års garanti , alm servise 3800-3900 kr i alt ca 15000kr
2 Dasia logan , 3 års garanti , 3 års gratis servise , og alm servise ca 1500 kr , i alt ca 3000 kr
De 2 biler har den samme motor og servisen bliver lavet på samme mærke værksted
Jeg syntes det er vildt der er så stor forskel , især når en stor del af reservedelene er de samme
Jeg vil give de 2 forhandlere en forespørgelse på udgifterne ,
- PellX21
- Stoker VII
- 8
- Indlæg: 276
- Tilmeldt: 05 feb 2016 21:41
- Mit fyr: Pellx P21 på Salamander A kedel
- Areal: 140 & 60m2 værksted
- Brændsel: Træpiller
- Årligt forbrug: 3-4 ton + 1-3rm
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 22 gange
Re: Ny lille benzinbil med lidt motor
Tak for svar til jer begge. Jeg er stadig i tænkeboks. Behovet er helt klart kun til en lille benzinbil, men jeg vil gerne have en med lidt mere motor end bare de 60-70 heste, som lader til at være standard.
Prøvede en Ford Focus Titanium med 125hk i formiddags - glimrende køreoplevelse, kan hænde det bliver sådan en model.
Prøvede en Ford Focus Titanium med 125hk i formiddags - glimrende køreoplevelse, kan hænde det bliver sådan en model.
-
- Stoker XIX
- 12
- Indlæg: 5495
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 408 gange
- Blevet takket: 428 gange
Re: Ny lille benzinbil med lidt motor
Man kan da få Upén med enten 90 eller en 115 hk´s turbomotor
https://www.volkswagen.dk/da/modeller/up-gti.html
Og Picantoen kommer med 65 eller 84 hk mortor, men kommer snart med en 100 hk turbo motor
http://press.kiamotors.dk/pressreleases ... ed-1810220
https://www.whichcar.com.au/car-news/ki ... -to-follow
Sådan en med en 100 hks turbomotor lyder da ikke dumt
http://www.blogombiler.dk/video-ny-picanto-rummer-hele/
https://www.volkswagen.dk/da/modeller/up-gti.html
Og Picantoen kommer med 65 eller 84 hk mortor, men kommer snart med en 100 hk turbo motor
http://press.kiamotors.dk/pressreleases ... ed-1810220
https://www.whichcar.com.au/car-news/ki ... -to-follow
Sådan en med en 100 hks turbomotor lyder da ikke dumt
http://www.blogombiler.dk/video-ny-picanto-rummer-hele/
Senest rettet af triumph 20 feb 2018 17:33, rettet i alt 4 gange.
-
- Stoker XVIII
- 14
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 47 gange
Re: Ny lille benzinbil med lidt motor
næsten 4000,- for et almindeligt service af en bette Clio? Det lyder helt absurd.
Der var langt mellem jeg kom over 3000,- pr service for vores 2013 Focus 150 hk Ecoboost, på autoriseret værksted. Nu ryger den bare til service hos den lokale Automester.
Der var langt mellem jeg kom over 3000,- pr service for vores 2013 Focus 150 hk Ecoboost, på autoriseret værksted. Nu ryger den bare til service hos den lokale Automester.
- HR LUCCA
- Stoker XVI
- 11
- Indlæg: 1575
- Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
- Areal: 121 m2
- Fremviser gerne i postnummer: 4200
- Geografisk sted: Slagelse
- Har takket: 14 gange
- Blevet takket: 47 gange
Re: Ny lille benzinbil med lidt motor
Min datter og svigersøn har en Renault Clio og Ejner Hessel skul have 3800 kr for et 20000 km servise , de giver nu ca 2000 kr på et lokalt værksted nu hvor garantien er udløbet .
En anden ting der er overpris hos mange forhandlere er montering af anhænger træk , det kan nemt koste 4-5000 kr , og tit koster et alm træk under 1000 kr for en forhandler , og kan monteres på en time eller to .
Da jeg købte ny bil bad jeg sælgeren sætte kryds i registreringsattest for der træk på ,købte og monterede det selve .
Vil nævne jeg er vare og lastvognsmekaniker
- PellX21
- Stoker VII
- 8
- Indlæg: 276
- Tilmeldt: 05 feb 2016 21:41
- Mit fyr: Pellx P21 på Salamander A kedel
- Areal: 140 & 60m2 værksted
- Brændsel: Træpiller
- Årligt forbrug: 3-4 ton + 1-3rm
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 22 gange
Re: Ny lille benzinbil med lidt motor
Den ser ikke hel dum ud Picantoen med 100hktriumph skrev: ↑20 feb 2018 17:11 Man kan da få Upén med enten 90 eller en 115 hk´s turbomotor
https://www.volkswagen.dk/da/modeller/up-gti.html
Og Picantoen kommer med 65 eller 84 hk mortor, men kommer snart med en 100 hk turbo motor
http://press.kiamotors.dk/pressreleases ... ed-1810220
https://www.whichcar.com.au/car-news/ki ... -to-follow
Sådan en med en 100 hks turbomotor lyder da ikke dumt
http://www.blogombiler.dk/video-ny-picanto-rummer-hele/
Re: Ny lille benzinbil med lidt motor
Min Kuga ligger vel i middelklassen, og her må jeg af med 2800,- til Ford for en service (1. gang). Så priserne afhænger jo af lokation, timelønninger , der er jo forskellige huslejer, der er forskellige lønninger og mon antallet af kunder også påvirker prisen op og ned.
Jeg ved en lille Ford Ka, service kostede omkring 1800,- ved 1. service.
Jeg ved en lille Ford Ka, service kostede omkring 1800,- ved 1. service.