Jeg har en Hyundai i 10 der har en hel del tilfælles med Picanto. Men er ½ generation ældre (Men 10.000 billigere en picantoen)
Før havde jeg den gamle version af picantoen (Og den gamle version af Ceed, nu har jeg en i30)
Både Kiaérne og Hyundaierne, er helt uden nogen som helst sammenligning de mest driftsikre biler jeg nogen sinde har haft.
Jeg tror aldrig jeg har haft en bil, jeg har været så glad for, som min nuværende i10ér (1,0 modellen)
Den er støjsvag, enormt komfortabel, har masse af aflægningsplads, kopholdere, usb, og masser af udstyr der gør den daglige pendlen til en fornøjelse.
Det skal dog siges at jeg ikke køre motorvej. Hvis jeg havde gjort det, havde motoren været mindre velegnet.
Jeg køre 20 km/l i snit, men hvis jeg kommer på motorvejen er tallet snarere 15 km/l. Og ved 130 km/t er der ikke meget kraftoverskud, ligesom det støjsvage er gået af.
Min i10 har kørt 58.000, og jeg har ikke så meget som skiftet en pære
Jeg kigger ofte på de tyske "Dauertest" men den nye Picanto er ikke testet, men jeg fant dette:
http://www.autobild.de/artikel/vw-up-hy ... 39047.html
http://www.autobild.de/artikel/kia-pica ... 32931.html
der er en Dauertest på up, der ikke er alt for overbevisende (Blader frem ved at trykke på pilene på billeder)
http://www.autobild.de/bilder/100.000-k ... html#bild1
http://www.autobild.de/artikel/vw-up-10 ... 68660.html
Husk også at Upén er sikkerhedstestet efter en gammel norm (da det er en gammel model) Hvorfor den fremstår med flere stjerner end den ville have fået, hvis den blev testet i dag