Halløj i forum,
Arh, giv dem nu en fair chance, for at vise hvad de duer til.
Klart, klart, at henvende sig her på Stoker Pro, hvor de fleste har mange
års erfaring i at indkøbe træpiller og andet brændsel, og har set tilsvarende tiltag
haverere ynkeligt, er næppe det sted hvor man høster mange begejstrede brugere,
især ikke, da de fleste af os altid har denne publikation lige ved hånden :
http://www.aprokom.dk/effektive-idedraebere/
Den kan i øvrigt købes hos DTU for kun kr 20,- plus moms her :
https://www.teknologisk.dk/ydelser/25-e ... erne/24935
Men omvendt, så er disruption blevet et buzz-word i mange kredse, og det er da stadigt muligt nogen
kan finde en markant distruption på markedet for træpiller.
For at illustrere hvad jeg mener med distruption, så solgte Egebjerg Maskinfabrik ustyrlige mængder
staldinventar til Rusland og Ukraine, med heftig trafik af 18-wheelers, tomme østfra, tungt lastet med
inventar retur. Det var der en balter der opdagede, fik disse 18-wheelers til lige at køre forbi hans
families træpillefabrik i Lithauen, og så tage 24 paller fine træpiller med til Odsherred, og solgte dem
til en rigtig fin pris, meget fin pris, god kvalitet, og super service. Og Maris som han hed, tjente
sikkert ret fedt på den idé, lige indtil Egebjerg af anden årsag gik konkurs. Godt set, super idé !
Et andet eksempel var piller, der sjovt nok hed Stoker Pro, her var distruption, at træpiller skal være 100% træ,
men mange af os kan jo fint fyre med korn, og fyrer man med korn, så skal der helst tilsættes lidt kridt.
Deres forsøg på distuption, var at lave brændselspiller bestående af lidt træ, meget kornafrens, og tilsat kridt.
Jeg afprøvede dem, og som dybt skeptisk Stoker Pro medlem, og huskende den generelle anbefaling om altid
lige at få en lille vareprøve, inden man bestiller flere tons, så købte jeg ca 200kg til test.
Det virkede sådan set fint, super lav pris, brændte fint, men i guder hvor det gav aske og slagge, i en sådan grad
at jeg opgav det på Baxi, men andre stokere kunne sikkert fint køre med det, f.eks dem med vandreriste.
Det var sat'me billigt, så et godt forsøg på disruption af markedet for bio brændsel.
Disruption er ikke nemt, 99 ud af 100 fejler, men lad os dog give den chancen til at vise hvad de duer til.
Dixi Baxi !