Har prøvet de nye indstillinger men resultatet er det samme. Meget ophobning af ren og let aske på 2/3 dele af herden. Det er som om luften til rens ikke er kraftig nok til at flytte asken. Har også prøvet at sætte den endnu højere end 55, men desværre med samme resultat. Kan bare ikke forstå det. Før den famøse rensning har der aldrig været problemer med aske ophobning på herden. Det var ikke engang nødvendigt med kompressor rens. Det er nærmest som om blæseren ikke kommer op i dens omdrejninger.
Skovsborg skrev:Har prøvet de nye indstillinger men resultatet er det samme. Meget ophobning af ren og let aske på 2/3 dele af herden. Det er som om luften til rens ikke er kraftig nok til at flytte asken. Har også prøvet at sætte den endnu højere end 55, men desværre med samme resultat. Kan bare ikke forstå det. Før den famøse rensning har der aldrig været problemer med aske ophobning på herden. Det var ikke engang nødvendigt med kompressor rens. Det er nærmest som om blæseren ikke kommer op i dens omdrejninger.
Har du skiftet piller,
eller er de anderledes end de plejer ?
Hejsa Michael,
Nej der er ikke ændret på noget som helst. Problemet kom fra det ene øjeblik til det andet efter rensningen af brænder. Så dvs at jeg havde afmonteret brænderen og blæst den ren og efterfølgende opstod dette fænomen. Kan der være en kortslutning i styringen eller....?
Skovsborg skrev:Hejsa Michael,
Nej der er ikke ændret på noget som helst. Problemet kom fra det ene øjeblik til det andet efter rensningen af brænder. Så dvs at jeg havde afmonteret brænderen og blæst den ren og efterfølgende opstod dette fænomen. Kan der være en kortslutning i styringen eller....?
Du skriver "blæst den ren"
Lejerne tåler ikke 10000000000 omdr/sek
Når man blæser blæserhjulet rent, skal man holde en finger på blæserhjulet,
så det ikke drejer rundt.
For mange omdr/sek så bliver lejerne defekte.
Kan det være årsagen ?
Var klar over det med lejret så havde en finger på. :-) Som jeg også har skrevet har jeg både prøvet at skifte printet på brænderen + blæser, men det ændrede heller ikke noget. Så desværre nej det er heller ikke årsagen. Jeg havde glemt at slukke for styringen denne gang da stikket igen skulle monteres. Dette plejer jeg ellers at gøre, men var lidt i fart. Så derfor mit spørgsmål om der evt kan være gået noget i styringen?
Skovsborg skrev:Var klar over det med lejret så havde en finger på. :-) Som jeg også har skrevet har jeg både prøvet at skifte printet på brænderen + blæser, men det ændrede heller ikke noget. Så desværre nej det er heller ikke årsagen. Jeg havde glemt at slukke for styringen denne gang da stikket igen skulle monteres. Dette plejer jeg ellers at gøre, men var lidt i fart. Så derfor mit spørgsmål om der evt kan være gået noget i styringen?
Det burde ikke betyde noget.
Virker blæseren hvis den får strøm direkte fra stik kontakten ?