Jeg er ved at få grå hår og græsset bliver langt
Min MTD havetraktor med 2-cyl intek 18HK Briggs&Stratton vil ikke tørne mere end en omgang på starteren. Jeg har skiftet både starter og prøvet med et andet batteri. Den kører raskt en omgang, så stopper den brat ved kompressionen. Jeg kan godt tørne motoren videre med hånden, men der er da god kompression på - og der skal der vel også være?
Hvad søren kan der være galt, kan det være ventilerne der står helt piv skævt?
Jeg er ved at få grå hår og græsset bliver langt
Min MTD havetraktor med 2-cyl intek 18HK Briggs&Stratton vil ikke tørne mere end en omgang på starteren. Jeg har skiftet både starter og prøvet med et andet batteri. Den kører raskt en omgang, så stopper den brat ved kompressionen. Jeg kan godt tørne motoren videre med hånden, men der er da god kompression på - og der skal der vel også være?
Hvad søren kan der være galt, kan det være ventilerne der står helt piv skævt?
På forhånd mange tak!!
MVH Mathias
Tja måske ledning til starter for svag eller stel dårlig...
Har du prøvet uden tændrør for at udelukke der ku være kommet noget i motor der lige skal luftes ud( konsendens eller olie) lidt utænkeligt,men mystiske ting sker..
Startkabel fra batteri til stel og til startrelæ,måske det giver noget..
Jeg havde lignende problem med starter her nogle dage tilbage, batteri skulle lades om som første problem, så skulle der mere brændstof på og så skulle luftfilter åbnes. og så virkede nøglen fint
Ellers klikkede den bare løs og ville ikke starte op.
B&S motorer har det med at klemme i ventilerne, især efter længere stilstand.
Det der så sker, er at stemplet går imod den klemte ventil, og kan derfor så ikke tørne længere end det.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Klemme i ventilerne - det lyder ikke så godt..
Jeg har fået liv i den, men hvordan ved jeg ikke helt
Jeg tørnede den uden tændrør (der så fine ud) og stillede ventiler ( de skulle spændes en lille bitte smule - næsten ingenting)
Herefter tørnede den og gik i gang
baggadap skrev:Klemme i ventilerne - det lyder ikke så godt..
Jeg har fået liv i den, men hvordan ved jeg ikke helt
Jeg tørnede den uden tændrør (der så fine ud) og stillede ventiler ( de skulle spændes en lille bitte smule - næsten ingenting)
Herefter tørnede den og gik i gang
Jeg har sådan en motor på min Stiga, og har skiftet startrelæ en enkelt gang.
Her var sagen dog åbenlys, idet starteren blot kunne kortsluttes så startede
den. Men.....
På min Stiga er der en sikkerhedsanordning, der fungere på den måde at man
skal træde bremsen ned, før motoren vil starte. Jeg oplever en gang i mellem,
at motoren kun lige tørner en omgang, hvis pedalen ikke står i den rigtige
position. - Kunne noget lignende være tilfældet her.
(Forudsat, at lignende sikkerhedsanordning findes på din maskine?)
»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«
Citat: Mark Twain