Lintz skrev:Ved ikke hvordan det er på Opel men min Ford skal bare nulstilles i menuen under dæktryk.
Det kan jeg så bekræfte.
Jeg fik talt med Ford idag, samtidig med at jeg spurgte til andet, og her forklarede sælger at på hans Ford S-max , der fik han bare sat nye hjul på og så ind og reset i menu på bilen, og alt var på plads, så præcis som manual foreskriver, så kræver Ford ikke kodning eller relearn , da man vel kan sige deres system er ringe nok til kun at lytte på alle 4 og ikke vise detaljer for hvert enkelt hjul ved fejl.
Så både godt (når hjul skiftes) og dårligt (hvis man ville ønske at se dæktryk direkte).
Så min mekaniker fik lige set sig en måde at tjene 1000kr ekstra på der, for han forsøgte at sige man skulle kode dem og bilen skulle konfigureres første gang med hans udstyr
edit: Ventiler er ellers dyre, Ford har dog kunne sælge dem til mig til en nybil køber pris, selvom de evt ikke skal monteres
Fandt dem for det meste til 400-500kr stk pris.