Hej igen...
Sorry, men den "CITÉR" funktion virker ikke helt for mig
, fejl 40 måske??
Men jeg prøver manuelt.
Tjaaa, den "fagtekniske" forklaring kan jeg ikke give dig (Så vidt jeg lige husker er kondensatoren med til at give lidt flere hestekræfter for at sætte snegl/motoren igang..??), men der var ingen tvivl hos ekspedienten da jeg forelagde ham mit problem, så jeg skiftede kondensatoren og har ALDRIG haft "banke-behov" siden.(?) I hvilken forbindelse skiftede du den "hvide klods" ?
RIGTIGT! en spritny styring skal ikke opføre sig sådan ! Fik du nogen forklaring af leverandøren ? Hvordan konstarerede i/du at det vitterligt var falsk alarm ? Og hvordan fjernede i den igen ?
Jeg kan intet sige om energikoks, har aldrig prøvet. Min oprindelige plan med Goliathen var også at kunne køre med lidt rapspiller, men er aldrig kommet igang og skifter nok ikke væk fra mine nuværende træpiller (Stampemøllen), hvor jeg faktisk aldrig laver "mellem justeringer". Da de er meget ens fra gang til gang. ( De var knaldhårde i starten, men det kan du læse meeeeget mere om i andet indlæg..)
Og den med unbrakonøglen har jeg også hørt fra anden side, med knap så lykkelig udgang (kostede en ny snegl og motor/gear !!)
Har du så meget skorstenstræk at den tit brænder helt tilbage ? Er der ingen mulighed for at montere en trækstabilisator ?
Ok, jeg bøjer mig i skidtet mht rengøringen, efter 4 timer må din altså også være ren ....
Og dog ?
Men har du prøvet at fjerne sneglen i forbindelse med rengøringen ? Jeg fandt ud af at der var slagger nede/inde i røret hvor jeg
IKKE kunne komme til at nå via herden.
Så jeg lavede en rundel af træ 2 mm mindre end den indvendige diameter af transportrøret og skruede den fast på et kosteskaft, samtidig blev et 1,5 mtr langt 3/4" vandrør "spidset" i den ene ende ligesom en huggepibe. Jeg havde nu en mejsel til at slå slaggen af med og min forlængede "kontrolarm" til at måle om det hele var væk. Og jeg husker altså at jeg blev nok så overrasket over hvor lidt plads der var mellem sneglen og væggen i transportrøret ( = lille diameter = slagge som skulle fjernes = lortestilling at arbejde i !!)
Øhhh, men KL2 splitter er altså også kun på 4,5 mm. Den du skal bruge skal være en 6 mm split iht manualen!
OG 4,5mm splitter kan jeg altså også knække med min Goliath.....
Ok, jeg venter med længsel til næste gang (
altså at du skriver), på dine indstillinger. Da jeg her er lidt nysgerrig.
Og nu er alle mine tåbelige spørgsmål altså ikke for at spille "smart-ass". men et lille forsøg på at sætte mig ind i dit problemet, da jeg synes at kende nogen af dem selv ! Så bær over med mine gakkede spørgsmål ....
Jeg tror stadigvæk på at du kan vinde denne kamp !!!
Jeg kan SAGTENS forstå dine frustrationer og ville tidligere have skrevet under på dem, men jeg er altså med tiden blevet næsten glad for min, nu hvor den kører som JEG mener den skal køre. Og jeg tror faktisk også min er en model 2007 og den kender altså også godt klokken.
Hvordan renser du forresten de 2 x 10 stk ø38 mm røgrør ? Oppefra eller nedefra ?
Jeg har selv droppet at gøre det med håndtag/børste og har lavet en kæde, som jeg putter igennem røret oppefra og trækker gennem kanalen
med hhv en ø30mm + ø35mm og endelig det tunge slæb med ø38mm børsten...(når alle er renset med ø30 skiftes til ø35 osv.... => sa**ns lange arme, men det virker bedre, bilder jeg mig ihvertfald selv ind..
Hmmmm............ Da jeg var færdig med ovenstående smøre, læste jeg lige lidt i manualen.
Hvis du får en Alarm6 (for høj temperatur i transportrøret) vil blæseren stoppe og efter 10 min vil sneglen starte og køre konstant indtil alle de brændende piller er fjernet fra transportrøretrøret.
Gør den så det, når du får Alarm6 ??
mvh
Jesper