Blob skrev:Ja et sugehoved er et "rør i rør" hvor du suger i det inderste rør, og hvor den så kan trække bæreluft i det yderste.
Du kan evt. prøve at se hvad Kongskilde har, så kan du måske få en idé.
Hej Har kigget hos kongskilde, hold kæft det er dyrt
Brandsen skrev:Halløj i forum,
Tja, det var jo sådan set det jeg mente, så lad mig prøve at forklare
på en anden måde.
Hvis du på tegningen side 3 i 'injector.pdf' erstatter blæser + cellesluse + sugecyklon med
din hammermølle, er du så ikke hvor du skal være ?
Bemærk 'sugehovedet' på tegningen har et 'yderrør' og et 'inderrør', sådan inderrøret tager
kornet, og yderrøret bæreluft. Præcis det jeg opfatter Blob også siger.
Hej Ja nu forstår jeg det, troede at det var mere avanceret, men det jo temmelig simpelt.
Kruse skrev:Du skal bare kunne regulere mængden af falsk luft der bliver suget ind. Mere luft=mindre korn.
Tag et rør enden stikkes ind i kornet, uden for laver du et par store huller sæt et rør/spændbånd omkring så den kan dreje, lav tilsvarende huller så kan du styre luft mængden, ved at dreje kransen.
Hej
Det var da en simpel løsning, det skulle være til at finde ud af. Hvordan gør de det på de "rigtige" sugespidser? Er der bare fastsat på forhånd eller er der justering på?
Ville man kunne stoppe møllen mens den suger? og kan den komme igang igen? Sugeledningen har fald næsten lodret, og afgangsrøret er også selvtømmende?
Mængden den laver er ikke så vigtig, ikke når den skal starte selv ihvertfald
Tak alle