Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af JFinderup » 13 mar 2016 10:52
calle skrev:De dersens rep.kit, der sidder i moderne biler nu om stunder, er efter min bedste overbevisning kun til siveskader. En akut punktering , der resulterer i et fladt dæk, kan iflg. mine erfaringer ikke klares med kittet.
Indlæg af calle » 13 mar 2016 10:58
JFinderup skrev:Well - i mit tilfælde var det nu en akut punktering - da jeg satte bilen i indkørselen efter arbejde, fes luften ud af dækket. jeg brugte kittet et par timer senere - og trykket helt stadig til kørslen næste morgen. Om jeg vil anskaffe mig et hjul også ved jeg ikke endnu - men jeg kan konstatere det virkede i mit tilfælde, selv med et større hul.
Indlæg af kovas » 13 mar 2016 11:38
Indlæg af pll » 13 mar 2016 16:03
Indlæg af kovas » 13 mar 2016 16:50
pll skrev:Jeg tror ikke det holder til ret meget hvis der sker et uheld og bilen ruller rundt, så har du et løst hjul der flyver rundt i bilen.
Indlæg af calle » 13 mar 2016 16:58
Indlæg af kovas » 13 mar 2016 17:05
calle skrev:Ja eller kombiner det med en vire. De dersens spiralvire-cykellåse er billige. Mvh.
Indlæg af Lintz » 13 mar 2016 17:05
kovas skrev:Hej og tak for alle svar. Ifølge Honda er det huller op til 4mm? Men nu er problemet løst. det var mest fastgørelsen af hjulet som irriterede mig. Men var nu ude og kigge på det, og fandt en nem løsning. Der er fint plads til et hjul under bagagerummåtten, og her sidder donkraften fast ved at blive spændt op under et stykke metal. Mellem det og donkraften har jeg så sat et stykke rustfrit 1mm plade som er bukket i z-form så det spændes med under donkraften og dermed holder dækket på plads. IMG_1689.JPG
Indlæg af kovas » 13 mar 2016 17:15
Lintz skrev:Øhh - Du skriver at der er fint plads under bagagerums-måtten til et hjul - Er det fordi der skal ligge et der. Du skrive jo også at der er donkraft med i bilen. Nu har jeg aldrig haft en bil uden reservehjul - kun udstyret med reparationssæt - Men hvad skal man bruge en donkraft til hvis bilen ikke er født med reservehjul. Så er det vel meningen at man bruger reparations sættet ude på stedet og kører på værksted og får det skiftet.
Indlæg af Lintz » 13 mar 2016 17:20
kovas skrev:Lad mig forklare det sådan her, for det lyder mærkeligt. Under bagagerumsgulvet (som kan foldes op så der bliver plads til bagage) er der det rum som engang har været til brug for reservehjul. Det rum har man så valgt at beklæde med filt og inddrage i bagagepladsen, så der er ikke nogen skrue i bunden el lign til at fastgøre et hjul selvom der er plads til det. Man har så heldigvis ladet donkraft og hjulnøgle blive sammen med advarselstrekanten. At hjulet er væk tror jeg dels er fordi et hjul koster penge og fordi det giver lidt til vægtreduktion og dermed benzinbesparelse. Bare tænk på at man spare at tænde lys bagi om dagen.
Tilbage til "Bil, MC og Motor"