Adskille intern snegl?

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
john_madsen
Stoker VI
Stoker VI
10
Indlæg: 216
Tilmeldt: 12 jul 2013 08:56
Mit fyr: scotte 16kw
Areal: 200
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 12
Geografisk sted: struer
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 46 gange

Re: Adskille intern snegl?

Indlæg af john_madsen »

-og sneglen kan sidde urimeligt godt fast på akslen fra gearkassen. Jeg har lige skiftet min motor og der var jeg nød til at bruge et 1m. dækjern til at trække sneglen af med.

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange

Re: Adskille intern snegl?

Indlæg af Flammen »

olie og wd mirakel hjælper nok ikke en bønne her.
en umbraco bit i pinolskruen, og et godt modhold på modsatte side af sneglen. smæk så bitten et kraftigt kontant slag med en hammer. det "chockèr" gevindet, så den let adskilles bagefter. typisk problem, når forskellige materialer skrues sammen.
et trick de fleste mekaniker kender. de arbejder tit med rustfri, støbegods, alu, og stål som er skuet sammen
TRK
Stoker III
Stoker III
11
Indlæg: 94
Tilmeldt: 20 jan 2013 22:53
Mit fyr: Scotte BS1016
Areal: 252
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3700
Dagligt forbrug: 28
Årligt forbrug: 6-8
Blevet takket: 1 gang

Re: Adskille intern snegl?

Indlæg af TRK »

Det lykkedes at få skilt snegl og motor ad i weekenden. Endte med at varme skruen op og bruge en forlænger til umbraco-nøglen. Efter et par hårde tryk gav det et knæk. Troede først gevindet i skrtuern vasr røget, men det var formentlig noget klister. Der lå i hvert fald noget sort smulder i bunden da jeg fik skruen ud. Sneglen kom derefter nemt af gevindet. Tak til alle for gode råd.
calle

Re: Adskille intern snegl?

Indlæg af calle »

TRK skrev:Det lykkedes at få skilt snegl og motor ad i weekenden. Endte med at varme skruen op og bruge en forlænger til umbraco-nøglen. Efter et par hårde tryk gav det et knæk. Troede først gevindet i skrtuern vasr røget, men det var formentlig noget klister. Der lå i hvert fald noget sort smulder i bunden da jeg fik skruen ud. Sneglen kom derefter nemt af gevindet. Tak til alle for gode råd.
Tak for opdatering :great: Godt at operationen lykkedes for dig. Det rigtige værktøj er bare alfa og omega, og så hjælper en omgang varme jo også på det. Har købt 2 sæt prof. unbracotoppe til motorcyklen. Det er en fornøjelse af arbejde med dem. Bare synd, at de altid er udlånt :)

Venlig hilsen

Besvar