Benzin Priser " GØR OPRØR "

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til

VIL DU GØRE NOGET ???

JA jeg starter idag ( Køber ikke min Benzin hos SHELL ELLER Statoil )
17
53%
NEJ jeg bekymre mig ikke ( Hjælper ikke noget )
11
34%
VED IKKE ( Hjælper det noget ?? )
2
6%
NEJ syntes prisen er OK ( Vi skal tænke på miljøet )
2
6%
 
Afgivne stemmer: 32

Brugeravatar
MORA
Stoker XI
Stoker XI
17
Indlæg: 521
Tilmeldt: 20 jan 2007 23:11
Mit fyr: Overtaget selvbyg
Areal: 202
Brændsel: Flexheat
Dagligt forbrug: 32
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Re: Benzin Priser " GØR OPRØR "

Indlæg af MORA »

men producenterne, af den rå oile, holder møder hvor de aftaler hvor meget de skal producere de næste par måneder for at maksimer deres salgs pris (lavt udbud = høj pris og samme aftagning indtil de rammer en kritisk pris hvor folk bliver tvunget til at finde andre løsninger) :)

Det er også en af de årsager regeringen bruger til ikke at fastlåse afgiften, da oile producenterne bare vil skrue prisen det op.

http://en.wikipedia.org/wiki/Opec og http://en.wikipedia.org/wiki/OECD

levi

Re: Benzin Priser " GØR OPRØR "

Indlæg af levi »

Definationen af disse møder er vel nærmest kartelvirksomhed....
Brugeravatar
christian
Stoker IV
Stoker IV
17
Indlæg: 111
Tilmeldt: 19 jan 2007 14:23
Mit fyr: Universal Stokeren
Areal: 196
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8930
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 8-10 tons
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: Benzin Priser " GØR OPRØR "

Indlæg af christian »

Tommi Fisker skrev: Hej Flunk

Der er ikke nogen der har gjort noget frem for andre , men holder vi os fra 2 af de store selskaber vil de jo automatisk gøre et eller andet for at få os kunder tilbage og det vil skabe en PRISKRIG mellem alle selskaber.

Så det er bare for at starte et sted :great:
Der er 2 raffinaderier i DK, det ene ejet af Shell, det andet ejet af Statoil, så ligegyldigt hvor man tanker kommer det derfra.
mvh Christian :-) - http://www.yee-haw.dk - http://www.linkedin.com/pub/2/277/185
http://012.dk/userbar.gif
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng, eller en defekt palleløfter. Helst max. 50 km fra Randers.
HAVES: 2 træsiloer, som har været brugt til korntørring, GRATIS !!!!!!
Brugeravatar
Brian B
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 23 dec 2006 09:12
Mit fyr: Alcon 3A Pellx P21
Areal: 150
Brændsel: RW
Årligt forbrug: 8 ton
Geografisk sted: Aabybro

Re: Benzin Priser " GØR OPRØR "

Indlæg af Brian B »

Hej
Jeg har arbejdet på oliehavnen i århus og der kom skibe med diesel og benzin ind og jeg tror ikke de kom fra dk.
men feks Q8 og Shell og statoil er det samme benzin det er addiktiverne der er forskellige og de bliver puttet i tankbilerne
YX og Ok er osse sammen der er det Ok der driver deres terminal i århus..
Mvh Brian
26 stk himin HG-250S og kostal piko 7.0
Nu med renseblæs på pellx
Brugeravatar
metalman
Stoker IV
Stoker IV
17
Indlæg: 120
Tilmeldt: 16 jun 2007 06:34
Mit fyr: smedegården DSU 6 3-35kw
Areal: 235 +60 m2 værksted
Brændsel: affalds træ,småkager piller korn
Fremviser gerne i postnummer: 8783
Dagligt forbrug: 20-40
Årligt forbrug: ca 8tons hård vinter
Geografisk sted: horsens

Re: Benzin Priser " GØR OPRØR "

Indlæg af metalman »

er også lige et aspekt mer i den sag, store amerikanske og multi aktie fonde sidder og spekulerer i olie og korn raps futures, efter at de har fået tæsk på aktie marked og skal indhente deres tab på anden vis, og der snakker vi om mange millarder $, alle ved at der jo ikke desideret er hungers nød eller ingen benzin i hanerne.
også er jeg enige i at den danske regering er så bange for at miste så meget som 1 eneste kr i afgift på deres olie. (lorte regering)
alt kan brænde bare spørgsmål om varme og luft

levi

Re: Benzin Priser " GØR OPRØR "

Indlæg af levi »

Lorte regering er nok så meget sagt - husk nu at mange af de afgifter vi slås med i dag, og som er kommet ud af kontrol er den tidligere regerings værk - og den før igen.

Danmark har aldrig været så rig som Danmark er under den nuværende regering, men der har heller aldrig været så mange fattige danskere som der er nu - men jeg mener nu skaden er gammel, og at vi i disse år bøder for socialdemokraternes tankeløse brug af midler Danmark ikke rådede over i slutningen af 80èrne, og starten af 90èrne.

Gælden skal betales, den kan KUN betales ved at man får den samme indtjening år efter år (SOM MINIMUM), og om det så går ud over benzin og diesel priserne, ja det er naturligvis træls - men helt naturligt, husk nu at regeringen inden året starter skal lave budget - indtjening kontra udgift SKAL stemme overens, uanset hvad fossile brændsler kommer til at koste.
Brugeravatar
metalman
Stoker IV
Stoker IV
17
Indlæg: 120
Tilmeldt: 16 jun 2007 06:34
Mit fyr: smedegården DSU 6 3-35kw
Areal: 235 +60 m2 værksted
Brændsel: affalds træ,småkager piller korn
Fremviser gerne i postnummer: 8783
Dagligt forbrug: 20-40
Årligt forbrug: ca 8tons hård vinter
Geografisk sted: horsens

Re: Benzin Priser " GØR OPRØR "

Indlæg af metalman »

det er dog ikke helt korrekt, da den her regering gør nada andet end at score i kassen, og de har siddet på magten i lang tid nu.
kører jeg selv rimeligt meget og det man for for at kører holder slet ikke sammen, og alle snakker om grønregering buh siger jeg bare.

Bor ikke ret lang fra daka som er begyndt at producere biodiesel olie af slagteri affald, men stort set ikke noget salg i danmark pga høje afgifter på biodiesel, så der kommer store tankbiler fra tyskland som sviner af ht og kører det retur til tyskland, der sammen med holland polen og andre eu lande er det fritaget for afgift.

Sådan et broderland som sverige snakket man om i gamle dage at de var beskatter helt hen i skoven, har vedtaget at man skal være uafhængig af de olieproducernende lande inden 2030 mener jeg det var, så i sverige kan man købe e85 til 8,5 sek kr

og ang budget er der masser af overskud, det bedste for danmark i mine øjne få reduceret bruger af kul olie og eksportere det til en hammer pris til usa kina og indien.
alt kan brænde bare spørgsmål om varme og luft
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11103
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Benzin Priser " GØR OPRØR "

Indlæg af Ulrik »

Levi, jeg tror bare at tiderne har ændret sig. Ikke bare i DK men på verdensplan.
At der er så mange fattige kan aldrig være andres skyld end den nuværende regering.
Det er noget værre vrøvl du skriver :)

Det er nemt at gøre det godt under gode vilkår.
Afgifterne på benzin, diesel og fyringsolie er en af de ting der gør det nemt.

Tænk engang at vi skulle skrive 2008 før man fandt ud af at der også skal betales for pasning af gamle og svage.
Aldrig har Danmark været så rigt, aldrig har de gamle fået så dårlig behandling som de gør nu.
Takker været Anders Fogh.
Håber sq han lever længe nok til at få samme behandling.
MvH Ulrik©
levi

Re: Benzin Priser " GØR OPRØR "

Indlæg af levi »

Skide socialdemokrater hehe.

Faktum er at denne regering drastisk har nedsat vores gæld - OG DET VIL KOMME OS TIL GODE DE KOMMENDE ÅR!.

At vi alle lider under afgifter osv osv. - og nogen brokker sig over dårlig pasning ændrer ikke ved det faktum at danskerne egentlig bare brokker sig for at brokke sig!

Vi har det godt i DK - vi har det rigtig godt i DK - ingen kan faktisk sige de har det bedre...

Jeg er enig i at afgifter, moms og skat er en meget stor del af månedslønnen - men uanset hvor meget vi tuder, så bliver det ikke ændret.

Den dag vi er uafhængige af det skide olie, den dag kommer der bare afgifter på den ilt vi indånder istedet - for penge skal der til for at drive dette land, og vores forventninger til leveforhold!.
Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
17
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Benzin Priser " GØR OPRØR "

Indlæg af Ole S. »

metalman skrev:det er dog ikke helt korrekt, da den her regering gør nada andet end at score i kassen, og de har siddet på magten i lang tid nu.
kører jeg selv rimeligt meget og det man for for at kører holder slet ikke sammen, og alle snakker om grønregering buh siger jeg bare.

Bor ikke ret lang fra daka som er begyndt at producere biodiesel olie af slagteri affald, men stort set ikke noget salg i danmark pga høje afgifter på biodiesel, så der kommer store tankbiler fra tyskland som sviner af ht og kører det retur til tyskland, der sammen med holland polen og andre eu lande er det fritaget for afgift.

Sådan et broderland som sverige snakket man om i gamle dage at de var beskatter helt hen i skoven, har vedtaget at man skal være uafhængig af de olieproducernende lande inden 2030 mener jeg det var, så i sverige kan man købe e85 til 8,5 sek kr

og ang budget er der masser af overskud, det bedste for danmark i mine øjne få reduceret bruger af kul olie og eksportere det til en hammer pris til usa kina og indien.

Hej

Så faktisk et indslag i tv forleden med ministeren kristian et eller andet, de vil nu til at sænke afgiften på bio-diesel fra f.eks Daka, så mon ikke snart det vinder frem!!!
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

Besvar