Lige en update.
Jeg er godt tilfreds med fyret efter de første 3 måneder. Ingen problemer, og det kører bare derudaf – det skulle det jo også gerne
). Det har fint kunne følge med på de blæsende og frysende dage, og forbruget ser OK ud.
Efter at jeg har fået røgtemp. måler placeret rigtig er den målte værdi omkring 180. Den når op til 220 når det er tid til en rensning.
Det er let nok at rense, og det eneste jeg godt vil finjustere, det er flammen mht. luftspjæld og pillemængde under drift (tidsperioder for sneglens kørsel og pauser). Jeg følger lidt med på det tyske Atmos site for tips og tricks.
Jeg har brugt ca. 3½ tons Varga piller og syntes der er lidt rigeligt slagger der skal renses skrabes ud af brænderskål hver uge. Varga piller lidt mørke men ellers fine mht. smuld, ensartethed og indpakning, Jeg skal til at bestille et læs hjem igen, men vil skifte til en mere lys pille. Jeg hører fra leverandøren at Varga pillerne er lavet af træ fra skovbrug, og jeg vil prøve nogle der er lavet af træ fra træindustrien f.eks. Vida.
[album]2253[/album] [album]2254[/album]
Næste projekt er at få lavet pneumatisk rens på brænderen. Den kan købes færdig, men jeg vælger selv at lave den. Det er meget enkelt og A25 har indbygget styring af magnetventilen. Jeg har fundet en styklist på førnævnte site, og vil til at bestille – jeg skal blot finde ud af hvor jeg vil bestille stumperne fra – nogen forslag i DK?
Jeg beskrive i denne tråd hvordan det går med processen med auto rens.